Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 73

Temat: usunięcie klapek kolektora - brak poprawy

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Zaporożec 968, Giulia
    Postów
    257

    Domyślnie

    Stary grat jaki kopci to do mechanika a jak nie to na złom. To jest porażka jak nowoczesne auto smrodzi bo ktoś tam chce mieć parę koni więcej . Diesel to jest katastrofa pod względem toksyczności , jak gdzieś kiedyś usłyszysz "skad w tych czasach tyle raka" to weź i poczytaj o cząstkach stałych .

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Niska świadomość Polaków i/oraz chęć ciągłego oszczędzania plus zachęcanie zewsząd do usuwania DPF'a powoduje, że prawie nikt nie wymienia DPFów tylko je usuwa. A potem wszyscy wdychamy to co wdychamy. A argument "i tak zawsze wdychaliśmy te trucizny" do mnie nie przemawia, bo równie dobrze można powiedzieć "czemu robicie taki zament, że kogoś zabiłem skoro kiedyś to było normalne" ;P Świat idzie do przodu- w dobrym kierunku. Pytanie czy nie ma lepszych sposobów...?

    Sam niestety bez bicia przyznam, że w przypadku skończenia DPF'a będę miał niezły dylemat i raczej znając siebie będę szukał najmniej dla mnie kosztownego rozwiązania.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Ciekawą kwestię w końcu poruszono. Niedawno przeglądałem ofertę DPFów i zauważyłem w opisach słowo "pasywne" i samoregenerujące się. Czyli rozumiem, że nie jest potrzebna ingerencja ECU w proces wypalania. Tylko na ile jest to prawdą i czy rzeczywiście działa tak jak jest to deklarowane?

    Zastanawiałem się czy nie założyć takiego DPF'a do Gtv, której silnik JTDm nie był fabrcznie wyposażony w DPF, a nigdzie nie mogłem znaleźć rzeczowych informacji o wspomnianych DPF'ach, poza handlowym bełkotem. Więc może ktoś zorientowany w temacie oświeciłby mnie w kwestii dodania DPFa do auta, które takiej instalacji nie miało fabrycznie przewidziane ?
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 19-06-2015 o 10:43

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,631

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Doprawdy nie mam pojęcia, dlaczego niektórzy na siłę bronią się przed wyłączeniem EGR-u w JTD. Prędzej czy później każdy JTD zacznie utykać z tej przyczyny i wymiana na taki sam zawór tylko zaleczy problem na bliżej nieokreślony czas.
    Praktyka pokazała wielokrotnie, że te silniki z wyłączonym EGR pracują bardzo dobrze, a nawet lepiej
    Dlatego że zimą w mieście auto z usuniętym EGR-em będzie niedogrzane i więcej pali. W starszych JTD gdzie nie było wymiennika ciepła EGR nie miało to żadnego znaczenia.

  5. #25
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    Dlatego że zimą w mieście auto z usuniętym EGR-em będzie niedogrzane i więcej pali. W starszych JTD gdzie nie było wymiennika ciepła EGR nie miało to żadnego znaczenia.
    No niestety tak- zimą auto niestety na postoju się wychładza. Nie jakoś masakrycznie, ale zauważalnie. Coś za coś.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    no dobra to jak to jest w końcu z tym EGR i wolniejszym nagrzewaniem silnika: "Celem stosowania zaworu EGR jest obniżenie ilości tlenu dostarczanego do komory spalania i tym samym obniżenie temperatury i spowolnienie procesu spalania oraz obniżenie emisji tlenków azotu"
    czyli na chłopski rozum, po wyłączeniu EGR temperatura spalania powinna wzrosnąć, silnik powinien się szybciej rozgrzać?

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Dobra Pany i Panie, wrzucam materiały z laboratorium Politechniki Świętokrzyskiej z Ochrony Środowiska w Transporcie. Krótko, zwięźle i na temat EGRów, DPFów i katalizatorów.

    OS4.pdf o DPF

    OS3.pdf o cząstkach stałych

    OS2.pdf o EGR

    Butch, chodzi o temperaturę spalin wydechowych. Im cieplejsze tym katalizator gorzej unieszkodliwia tlenki azotu. Wzrośnie temperatura spalin i nic więcej.

    jasio79, bzdury wać Pan pleciesz

    Andrzej, każdy dpf może się sam zregenerować bez zwiększania dawki paliwa. Ale potrzebuje on do tego wysokiej temperatury wytworzonej dużym i długotrwałym obciążeniem silnika.
    Ostatnio edytowane przez Maciej69 ; 19-06-2015 o 11:52
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Szczerze powiem- chętnie posłucham mądrzejszych. Ja tam u siebie po wywaleniu EGR właśnie coś takiego zauważyłem. Dojeżdzam do świateł i autko się wychładza nieznacznie (silnik w sensie).
    Ale to co napisałeś rzeczywiście przeczy temu co twierdzi większość z nas.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Generalnie EGR ma zastępować tlen w mieszance. Dzięki temu powstaje mnie tlenków azotów. Ale trzeba zaznaczyć, że każdy slinki Diesla sam w sobie zostawia w cylindrze spaliny, żeby nie dochodziło do spalania stukowego. Recyrkulacja wewnętrzna jest regulowana zaworami
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  10. #30
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,631

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciej69 Zobacz post
    Dobra Pany i Panie, wrzucam materiały z laboratorium Politechniki Świętokrzyskiej z Ochrony Środowiska w Transporcie. Krótko, zwięźle i na temat EGRów, DPFów i katalizatorów.

    OS4.pdf o DPF

    OS3.pdf o cząstkach stałych

    OS2.pdf o EGR

    Butch, chodzi o temperaturę spalin wydechowych. Im cieplejsze tym katalizator gorzej unieszkodliwia tlenki azotu. Wzrośnie temperatura spalin i nic więcej.

    jasio79, bzdury wać Pan pleciesz

    Andrzej, każdy dpf może się sam zregenerować bez zwiększania dawki paliwa. Ale potrzebuje on do tego wysokiej temperatury wytworzonej dużym i długotrwałym obciążeniem silnika.
    Czemu uważasz że bzdury? Po co zatem jest wymiennik ciepła w nowszych JTD? Nie było go jedynie w pierwszym 105 konnym(sam taki miałem).

Podobne wątki

  1. Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 21:22
  2. Usunięcie klapek wirowych w 147
    Utworzone przez Błaszko w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 14:31
  3. Usunięcie klapek w kolektorze - mechanik Toruń
    Utworzone przez Błaszko w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 21:53
  4. [159] Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 10:49
  5. [159] Wymiana kolektora z plastikowego na aluminiowy - temat klapek + moja historia...
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 17:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory