Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 73

Temat: usunięcie klapek kolektora - brak poprawy

  1. #51
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał puceek Zobacz post
    Kolego, mechanik jak robił klapeczki powiedzial ze z tego co widzi to turbina jest nowiutka i dpf nowiutki.
    To co napisałem może być pewnym tropem, być może fałszywym. W każdym razie warto wiedzieć, że czasem po słabej naprawie turbosprężarki mogą wystąpić takie nieprzyjemności.

    Na początek zajmij się EGR.

    Jak sam nie masz możliwości zaślepić to odepnij przepływomierz. Po odpięciu przepływomierza wyłączany jest EGR. Więc w wielu przypadkach potrafi to szybko potwierdzić diagnozę EGR.

  2. #52
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Kolego jestes z wrocka, moze bysmy sie jakos stykneli ? Jestem z kotliny kłodzkiej moze by sie jakos kiedys umowic ? Dzieki za opcje z tym przepływomierzem napewno sprawdze...

  3. #53
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Moja zregenerowana turbina też tak miała. Mega turbodziura a potem szatan. U mnie była źle ustawiona (pierdoła dla turbiniarza, koszty też niewielkie. Może być jak nowa, złego ustawienia nie widać gołym okiem tylko na stole :]
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  4. #54
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał puceek Zobacz post
    Kolego jestes z wrocka, moze bysmy sie jakos stykneli ? Jestem z kotliny kłodzkiej moze by sie jakos kiedys umowic ? Dzieki za opcje z tym przepływomierzem napewno sprawdze...
    OK. Jak będziesz się wybierał do Wrocławia to odezwij się PW. W tym tygodniu powinienem znaleźć chwilę. Później wyjeżdżam.

  5. #55
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    OK. Jak będziesz się wybierał do Wrocławia to odezwij się PW. W tym tygodniu powinienem znaleźć chwilę. Później wyjeżdżam.
    Kolego... raczej w tym tygodniu nie dam rady... We wtorek furkę będę miał zarejestrowaną dopiero. I oddaję do tego mechanika niech ogarnie sprawę tych EGR`ów i w ogóle. A niedziela, poniedziałek i wtorek wyjazd na stolicę na szkolenie...
    Ale dzięki za pomoc... i na pewno się odezwę. Prędzej czy później

  6. #56
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    To co napisałem może być pewnym tropem, być może fałszywym. W każdym razie warto wiedzieć, że czasem po słabej naprawie turbosprężarki mogą wystąpić takie nieprzyjemności.

    Na początek zajmij się EGR.

    Jak sam nie masz możliwości zaślepić to odepnij przepływomierz. Po odpięciu przepływomierza wyłączany jest EGR. Więc w wielu przypadkach potrafi to szybko potwierdzić diagnozę EGR.
    haha Tylko odpiąłem przepływomierz i od razu inny samochód. Przyśpieszenie już od około 1400-1500 obrotów i nie ma takiej mega turbo dziury jak była. Szatan od dwóch tysięcy też już mniejszy ale i tak widać zryw...

    Czyli EGR Off i samochód jak nowy ? Zaślepkę zamontuję na EGR już we wtorek i będę dalej testował... ale jak na razie to humorek mi się trochę poprawił
    Dziękiii koledzy

  7. #57
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał puceek Zobacz post
    haha Tylko odpiąłem przepływomierz i od razu inny samochód. [...]

    Czyli EGR Off i samochód jak nowy ? Zaślepkę zamontuję na EGR już we wtorek i będę dalej testował... [...]

    75% szans że EGR, 20% przepływomierz, 5% inne problemy. Zaślepienie EGR pełną zaślepką jest kolejnym etapem diagnozy.

  8. #58
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Witajcie ponownie po małej przerwie... i znowuuuu jestem cholernie wqr... na swoją alfę ( chyba już czar prysł w mojej głowie odnośnie tego samochodu )

    Po zaślepieniu EGR niestety zbytnio się nic nie poprawiło. Zamiast poprawy mocy dalej jest cholerna turbo dziura do 2000 tyś obrotów i podczas gwałtownego przyśpieszania w około 2500 obrotów pojawia się dławienie delikatne samochód widocznie łapie taką zadyszkę. Jednym słowem auto traci przyśpieszenie. Jedyne co się poprawiło to to że nie ma dymienia na czarno tylko gdy samochód się uruchamia wylatuje trochę białego dymu. Spalanie też się zbytnio nie poprawiło przy trasie Wrocław-Warszawa przy prędkości 130 km/h max na S8 spalanie na kompie około 6,8 l/100km. Przy przeliczeniu na stacji wychodzi zawsze około 0.2 l/100km. więcej. Przy jeździe 150 - 160 km/h spalanie to już podchodzi pod 8l/100km

    Planuję teraz z powrotem odblokować EGR i go porządnie wyczyścić ( wtedy powinno zniknąć dymienie ) a w kwestii przyśpieszania spróbuję podmienić OVERBOOST i zobaczyć czy coś się zmieni.
    Ktoś również wspominał o geometrii turbiny. Czy naprawa czegoś takiego jest kosztowna ?

  9. #59
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Puceek, wyjmij turbinę i daj do turbiniarza. Turbodziura będzie od geometrii (może być źle ustawiona) a biały bączek to może być nagromadzona para w układzie wydechowym (prawie bezwonna) lub resztka oleju (gryzący).

    EGRa zostaw wyłączonego, wrzucałem już zasadę działania tego ustrojstwa. Ustawienie geometrii ~50-200zł a turbinę można samemu wyjąć lub zlecić mechanikowi ~100.

    Spalanie jest w miarę ok. Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości więc musi więcej palić przy 160 :]. Moja pali ~7,5L. przy prędkościach ~130km/h

    Ewentualnie nowa przepływka lub czyszczenie
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  10. #60
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    To spalanie z lekka chyba jednak nie teges.
    Z tym samym silnikiem( w Saabie 9-3) zrobiłem ostatnio trasę 1000km. Auto z czterema osobami załadowane na wakacje ciężko. Lodówka wpięta w zapalniczkę.
    Prędkości na tempomacie około 140km/h. Średnie spalanie 5,4 na wyświetlaczu. Opony 17-ki 225 profil.
    Ostatnio edytowane przez syfon ; 08-07-2015 o 14:53

Podobne wątki

  1. Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 21:22
  2. Usunięcie klapek wirowych w 147
    Utworzone przez Błaszko w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 14:31
  3. Usunięcie klapek w kolektorze - mechanik Toruń
    Utworzone przez Błaszko w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 21:53
  4. [159] Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 10:49
  5. [159] Wymiana kolektora z plastikowego na aluminiowy - temat klapek + moja historia...
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 17:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory