Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: Wahania temperatury od 95 do 85

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    Środkowa kreska to 80 stopni . Przy 95 stopniach ma juz pracowac wiatrak. Sprawdź czy w chłodnicy są jeszcze lamelki. Czy cały dół juz wypadł

    - - - Updated - - -



    Nie jest ok. Jtd to nie benzyniak. Około 85-86 stopni to w jego przypadku optymalna temp.
    Chcesz mi powiedzieć, że środkowa kreska, przy której jest cyfra 90 tak naprawdę to 80 stopni?
    Sprawdzę chłodnicę w weekend, przy okazji zmian lamp na soczewkowe.
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Nie. Źle się wyraziłem. Kreska między 90 a 50 to stopni 80.

    A w ogóle to widzę ze to tyczy jednak chyba ts-a bo nie pisałeś ale widzę w podpisie masz ts-a.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 30-06-2015 o 18:50

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    W paru jak i swoim Jtd wentylator na 1 bieg wlacza sie przy 95 kiedys juz ktos pisal ze ma ten sam problem zostal bez rozwiazania a zostalo wymienione wszystko co by mialo wplyw na temperature

    Wysłane z mojego OV-Vertis-01 przy użyciu Tapatalka

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Ok, tu pacjentem jest 156 2.0 TS
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat

    Proszę o wyjaśnienie czy to jest poprawne zachowanie:

    Jadąc ze stałą prędkością temperatura silnika oscyluje przy wartości ok. 85stC (sprawdzane FES'em - wskaźnik na desce pokazuje stan m/w w połowie, pomiędzy drugą a trzecią kreską wskazującą 90stC). Ale np. stojąc kilka minut w korku, wskazówka rośnie do połowy skali wskaźnika w desce (90stC), wentylator się nie załącza i tak trzyma się temperatura. Niestety nie miałem okazji sprawdzić co wtedy FES wskazuje i tak dumam czy to poprawne zachowanie;/

    Wentylator chłodnicy ogólnie działa, obydwa biegi przetestowane FES'em. Z obawy przed przegrzaniem silnika zwiększam obroty silnika i po kilkunastu sekundach temperatura/wskaźnik zaczyna nieznacznie spadać. Z tego co się orientuję, to w zasadzie temperatura powinna być stała, po to jest termostat. Może nieznacznie wzrosnąć w chwili otwarcia dużego obwodu chłodzenia. Termostat wymieniany jakieś 2,5 roku temu na Verneta.
    Ostatnio edytowane przez Lukas-182 ; 09-07-2015 o 11:24 Powód: literówki...

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    wskaznik temperatury oraz paliwa żyją własnym życiem, szkoda że nie sprawdziłeś z podpiętym komputerem to by rozwiało wątpliwości czy wszystko jest ok.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Cytat Napisał gennosuke Zobacz post
    wskaznik temperatury oraz paliwa żyją własnym życiem, szkoda że nie sprawdziłeś z podpiętym komputerem to by rozwiało wątpliwości czy wszystko jest ok.
    Sprawdziłem wczoraj podłączając pod komputer - termostat działa dobrze, otwiera się przy 88stC, po przekroczeniu 92stC niestety nie załącza się I bieg wentylatora, trzymałem autko do osiągnięcia 95stC i wentylator się nie załączył. Nie chciałem dalej męczyć silnika i dałem sobie spokój, bo i tak jest coś nie tak ze sterowaniem wentylatorów chłodnicy. Testy wentylatorów w FES'ie przechodzą bez problemów, słychać, że działają zarówno przekaźniki jak i wentylatory, na każdym biegu. Podczas używania klimatyzacji, wentylatory działają. Co do układu chłodzenia silnika, to podczas jazdy w trasie trzyma wzorcowo temperaturę ok. 88-90stC w zależności od "deptania" pedału gazu , także chłodnica raczej nie jest zamulona i dobrze odprowadza ciepło do otoczenia.

    Tak dumam w czym może być problem, wczoraj posiedziałem trochę na forum i przeczesywałem podobna tematykę i nigdzie nie było strikte stwierdzone jak zażegnać problem. Jedynie co przychodzi mi do głowy to albo uszkodzenie ECU albo coś z opornikiem w wentylatorze?

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    U mnie jest podobnie, w FES'ie przy temperaturze 93,5st.C na wskaźniku miałem wskazówkę równo w połowie, więc teoretycznie 90st.C. Wentylator włączył się dopiero przy 97st.C w FES'ie, a na wskaźniku było lekko powyżej połowy.

    Moim zdaniem nie ma się co przejmować. Te odczyty z FES'a nie muszą być do końca prawdziwe.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciaba Zobacz post
    U mnie jest podobnie, w FES'ie przy temperaturze 93,5st.C na wskaźniku miałem wskazówkę równo w połowie, więc teoretycznie 90st.C.
    Dokładnie tak samo jest u mnie, 95stC w FES'ie a na wskaźniku wskazówka leciutko ponad 90. Ja już się powoli gubię i nie wiem czy wierzyć wskazaniom FES'a czy wskaźnika. Logicznym było by trzymać wskazaniom FES'a ale sam nie wiem. Na 100% wskaźnik w desce nie pracuje liniowo, bo np. 87stC u mnie w desce pokazuje w 3/4 skali pomiędzy 50 a 90, a te 95stC już leciutko ponad 90 na skali.

    Cytat Napisał maciaba Zobacz post
    Wentylator włączył się dopiero przy 97st.C w FES'ie, a na wskaźniku było lekko powyżej połowy.
    Jakoś nie miałem odwagi go trzymać do 97stC Spróbuję... Ale jak u ciebie załączył się wentylator przy tej temperaturze to zapewne od razu na drugim biegu wentylatora?

    Ja profilaktycznie zamówiłem wczoraj nowy opornik wentylatora 0,18Ohm, obecny opornik sprawdziłem wczoraj - styki były niemiłosiernie zaśniedzone, sam opornik miał przejście na pinach także obstawiłem, że sprawny Po montażu nadal cisza - 95stC i zero reakcji wentylatora. Uruchamiam klimatyzacje, 10 sekund i wentylator załącza się i momentalnie schładza silnik ;/ Także, jak to nie opornik, to już kompletnie nie wiem za co się brać. Jakoś w błąd ECU nie chce mi się wierzyć, tak samo w trefny czujnik temperatury w układzie termostatu, bo by dziwne temperatury wskazywało, a tak nie jest.
    Ostatnio edytowane przez Lukas-182 ; 12-07-2015 o 09:57

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Coś mi się wydaje, że FES zawyża tą temperaturę. Bo wszędzie gdzie nie czytam, pierwszy bieg powinien włączać się przy 92st.C a drugi przy 94st.C. Tak samo jak z przypływką wartości są zaniżane i nigdy nie osiągają więcej jak 1000mg/i co jest błędem sterownika EDC15C7.

    Odnośnie wentylatora to włączył się przy 97st.C i to był pierwszy bieg.

    Najlepiej byłoby wziąć termometr i sprawdzić łopatologicznie temp. płynu.

    W moim odczuciu to wszystko tutaj pracuje sprawnie i te wskazania z FES'a... no są nierzetelne.

    Weź sprawdź czy włączy się wentylator bez paniki a jak będzie zbyt wysoka temp to włączysz klimę i tyle.

Podobne wątki

  1. Dziwne wahania temperatury plus błąd czujnika 3.2 V6
    Utworzone przez damian89 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-12-2014, 23:29
  2. wahania temperatury
    Utworzone przez pls w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2011, 11:03
  3. Dziwne wahania temperatury silnika POMOCY!!!
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 09:40
  4. Chwile wahania...
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 13-02-2010, 23:07
  5. [156] Termostat a wahania temperatury
    Utworzone przez Krzysiek_wawa w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-07-2008, 00:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory