Temat: Korekty wtrysków

  1. #1471
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Bo suma summarum ECU dąży do wyrównania pracy jednostki. Oczywiście robi to korektami. A na nierówną pracę wpływ mają i podzespoły zewnętrzne. Tym bardziej w Dieslu. Ale jest mu wszystko jedno czy to dwumasa, czy nieszczelność na cylindrze, czy dupiane paliwo jest tego powodem.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #1472
    Użytkownik Świeżak Avatar thomas.
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159, 1.9 JTDm 150KM 2006 r.
    Postów
    31

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Niepotrzebnie zaznaczyłeś tyle parametrów. Wystarczyło zaznaczyć korekty, obroty, temperaturę silnika, zużycie paliwa w l/h i ewentualnie dawkę ogólną paliwa. Najwyższą wartość korekcji zgłasza wtrysk na 1 cylindrze +1,29. Oznacza to, że wtryskiwacz jest lekko przytarty, ewentualnie masz słabszą kompresję na I cylindrze. Masz dość wysokie zużycie paliwa w l/h. Przy jakiej temperaturze silnika robiony odczyt? No i licznik miałeś chyba korygowany. Dwa razy
    Pomiar był robiony godzinę po powrocie z pracy 6 km więc raczej na chłodno. Temperatury dokładnej nie podam. Z czego może wynikać podwyższone zużycie? A obroty w normie?
    Czasami (bardzo rzadko) występuje u mnie bardzo niewielkie falowanie obrotów na biegu jałowym (ale bardzo delikatne, wskazówka delikatnie skacze), czy właśnie to może wynikać ze złej korekty?
    Co do licznika, nic na to nie wskazuje. Miałem zaślepiony EGR to jedno programowanie. Co do drugiego to nie mam informacji ale nie sądzę żeby licznik był ruszany. Chociaż kto wie...

  3. #1473
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    Cytat Napisał Micpie Zobacz post
    Z tym licznikiem to nie jest takie oczywiste. Ja u siebie również mam 2 ponowne zapisy a licznik nie był ruszony. Pierwszy zapis był przy usterce silnika I byl programowany a drugi zapis był już robiony przy usuwaniu klap wirowych i wyprogramowaniu egr.
    ja usiebie mam 5 zapis

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Zwróćcie uwagę jeszcze na stan dwumasu bo też miesza w korektach wtrysków per cylinder.
    tez kiedys słyszałem o dwumasie od faceta co naprawia wtryski

  4. #1474
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Czyli może się okazać, że moje zabawy w olej 2T kompletnie nie mają sensu, bo cyrki z korektami na zimnym powoduje dwumas, tak? Dodatkowo zauważyłem, że coraz bardziej trzepie silnikiem. Kiedyś trzepał tylko na zimnym, teraz widzę że trzepie nim non stop. Nie jest to może telepanie, ale taka zauważalna wibracja. Widać to najlepiej patrząc na plastikową osłonę silnika. Dwumas? Wtryski? Czy poduszki?

  5. #1475
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Ja miałem podobnie i ustalo po regeneracji wtryskiwacza na 1 cylindrze, gdzie była najwyższa korekta na plus

  6. #1476
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie


    witam, co oznacza taki skok na korektach (rysunek ramka), logi robione na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a.png
Wyświetleń:	414
Rozmiar:	10.2 KB
ID:	173171  

  7. #1477
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    Tyle to moim zdaniem jest pryszcz!!! Jakbyś na postoju miał około 1 i na obciążeniu szły daleko w las to bym się martwił. Przerabiałem to teraz u siebie. Zera nie będzie chyba nawet na 4 nówkach, bo dojdzie jeszcze wypracowanie jednostki.

  8. #1478
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Mnie zastanawia, czemu suma korekt w ramce nie równa się 0

  9. #1479
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Patrzyłem u ojca w fiacie bravo silnik 1,6 multijet 105 koni , przebieg 29000 od nowości i tam korekty mieszczą się w przedziale 0,2 -0,3. Mój motor ma 178 000 . Sprawdzam różne rzeczy bo walcze z ciśnieniem doładowania które jest sporo wyższe od oczekiwanego, pisze o tym na innym wątku , podmieniałem już wszystkie możliwe elementy łącznie z turbiną i teraz przyglądam się wtryskiwaczom. Mój mechanik twierdził że te korekty są całkiem ok i ten drugi cylinder może mieć mniejszą kompresję od pozostałych. Obecnie dolałem preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy i zobaczymy jak będą się zachowywały korekty....

  10. #1480
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Próbowałeś oleju 2T? Wiele osób sobie chwali na pierwsze problemy z korektami. Ja właśnie zacząłem dolewać. U mnie kuracja dodatkami Liqui Moly do czyszczenia układów wtryskowych diesla w niczym nie pomogła.

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory