Temat: Korekty wtrysków

  1. #1461
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Borys-Tech Zobacz post
    Tak przy okazji ma ktoś doświadczenie z młotkiem bezwładnościowym do wtrysków? Warte to kupna? Mam do wyjęcia wtryski i nie wiem czy samemu grzebać czy gdzieś dać. Bo nie mam żadnej maszynki do wyciągania wtrysków.
    Nie szukałem czy jest takie narzędzie do wtrysków CR, ale wyciągałem pompowtryski w TDI młotkiem kinetycznym i stwierdzam, że to bardzo dobre narzędzie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #1462
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Kontaktowałem się z dwoma serwisami i w obu usłyszałem, że korekta dodatnia nie jest jednoznaczna. Może to być tak jak piszesz przytarty wtrysk jak i słabsza kompresja na danym cylindrze.
    Jasne, dlatego napisałem "jeśli mechanicznie masz wszystko ok (...)". W sensie poza wtryskami ale to chyba oczywiste

  3. #1463
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Korzystając z okazji u znajomego zrobiłem sobie próbę przelewową ,wiem że to w miarę mało miarodajne ale mnie kusiło ,chwila roboty i jest .Nie znam się na tym więc proszę nie krzyczeć, w każdym razie wynik jest na foto .Może ktoś napisać czy to coś niepokojącego?Silnik pracował około 2 min,
    ps, ten brzydki paluch nie mój he he .
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20150718_182043[1].jpg
Wyświetleń:	507
Rozmiar:	109.8 KB
ID:	173028  

  4. #1464
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Z górą wtryskiwaczy jest ok. Jak jest żle, to tyle potrafi napompować w kilkanascie sekund.

  5. #1465
    Użytkownik Świeżak Avatar thomas.
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159, 1.9 JTDm 150KM 2006 r.
    Postów
    31

    Domyślnie

    Koledzy, a co powiecie na takie korekty?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	542
Rozmiar:	106.2 KB
ID:	173120  

  6. #1466
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Niepotrzebnie zaznaczyłeś tyle parametrów. Wystarczyło zaznaczyć korekty, obroty, temperaturę silnika, zużycie paliwa w l/h i ewentualnie dawkę ogólną paliwa. Najwyższą wartość korekcji zgłasza wtrysk na 1 cylindrze +1,29. Oznacza to, że wtryskiwacz jest lekko przytarty, ewentualnie masz słabszą kompresję na I cylindrze. Masz dość wysokie zużycie paliwa w l/h. Przy jakiej temperaturze silnika robiony odczyt? No i licznik miałeś chyba korygowany. Dwa razy

  7. #1467
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Zwróćcie uwagę jeszcze na stan dwumasu bo też miesza w korektach wtrysków per cylinder.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #1468
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Croma
    Postów
    56

    Domyślnie

    Z tym licznikiem to nie jest takie oczywiste. Ja u siebie również mam 2 ponowne zapisy a licznik nie był ruszony. Pierwszy zapis był przy usterce silnika I byl programowany a drugi zapis był już robiony przy usuwaniu klap wirowych i wyprogramowaniu egr.

  9. #1469
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Zwróćcie uwagę jeszcze na stan dwumasu bo też miesza w korektach wtrysków per cylinder.
    A to ciekawa informacja. Mógłbyś napisać coś więcej?

  10. #1470
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    A to ciekawa informacja. Mógłbyś napisać coś więcej?
    Swego czasu zmagałem się z żony BMW e87 120i valvetroniciem, w czasie pracy na wolnych obrotach miał rozjazd w korektach czasu wtrysków na poszczególne cylindry. Rozjazd nie był spowodowany różnicą kompresji na poszczególnych cylindrach, czy różną wydajnością wtrysków PB czy też przez układ zapłonowy. Szczerze nie miałem pomysłu o co chodzi temu silnikowi i kiedyś przy siódemce rudej na myszach zacząłem rozmowę z kolega który że tak powiem odbiega mocno poziomem wiedzy od 90% mechaników, chłop wiecznie szwęda się na jakieś szkolenia mocno specjalizowane Boscha/Delphi itp i mówi do mnie tak:
    - ile masz % korekty na gar i jak się układają
    - mówię tak i tak ....
    - odpowiada => 10-15tys km i zmienisz dwumas ... wtedy się uspokoi

    I tak też się stało, żona dobiła dwumas może nie na amen ale tak że dla mnie już był do wymiany. Nowy dmumas i korekty wtrysku na cylinder na 0 cofnięte przez sterownik, silnik nie drgnie na wolnych. Wróciłem po tej sprawie do rozmowy z kumplem i mówi do mnie tak: "obecne sterowniki silników nie ważne czy PB czy ON naciągają korektami wtrysków pracę silnika względem zużycia dwumasu, sterownik na podstawie odczytu rpm silnika, równości biegu jałowego i przyspieszenia kątowego wału po każdym zdarzeniu zapłonowym koryguje zarówno nierównomierność pracy od różnicy kompresji garków jak i od czynników zewnętrznych - dwumas/koło pasowe dwumasowe/alternator/reszta osprzętu na silniku.
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 20-07-2015 o 18:40
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory