Nie.
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Nie.
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 22-07-2015 o 21:04 Powód: brak zgody na publikację
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
maroo - jest galimatias z nazewnictwem, firmy trochę naciągają określenie "syntetyczny", w dodatku przez lata z tego co zrozumiałem zmieniać się może skład oleju, a nazwa pozostaje. Może pomoże Ci tabelka kolegi Jersey i był też dłuższy wpis kolegi Arith z zestawieniem olejowym (może ktoś podrzuci link nie mogę znaleźć) :
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=...leje+silnikowe
Dodam że w V6 od kilkudziesięciu tysięcy w jednej stosuję Mobil1 5W50 , w drugiej Liquy Moly 5W40 (156tka w sumie z poprzednikiem ok 180tys tylko na mobilu 5W50 tylko) i się sprawdzają, auta użytkowane lato, zima codziennie.
Teraz w jednej już jest dla odmiany Agip-Eni Eurosports 5W50, wyżej w tym wątku była jego chemiczna analiza, wygląda na syntetyk. Moje wcześniejsze wpisy o spadku ciśnienia na nim w TS mocno obrywającym może zweryfikuję, bo mogła to być wina silnika a nie oleju, więc jeszcze go nie skreślam bo silnik jest sprawdzany dopiero.
Zrób płukankę dobrą jak masz czarno i niewiadomą co wcześniej. Jak się wycieki pojawią , trudno, trzeba naprawiać.
Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 24-07-2015 o 20:13
Panowie a co powiecie o olejach Mannol? Pewna hurtownia oferuje 5l oleju 5w40 o nazwie Mannol Extreme syntetyk za 63.50. Warto w przyszlosci sie tym interesowac?
Ja polecam Kujawskiego z pierwszego tłoczenia!
Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
"Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."
63,50 zł za 5 litrów estremalego syntetyka ... nic, tylko brać![]()
Że też ludzie jeszcze się na coś takiego nabierają ...
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
taki problem poświęcić tą minute i poszukać w Google? Pierwszy z brzegu link i wszystko wiadome w temacie
http://forum-mechanika.pl/threads/oleje-mannol.5071/
Jeśli chcesz na oleju oszczędzić to chyba źle trafiłeś, nie to auto i nie to forum....
Zdążyłem przejrzeć troszkę więcej niż pierwszy link z brzegu. Ciekaw bylem opinii właśnie z naszego forum, bo nasze forum m.in. służy do zaspokajania ciekawości, a wśród pierwszych kilku linków w Googlach, nie było żadnego z naszego forum.
Nigdzie też nie napisałem że chce oszczędzać na oleju więc mam nadzieję, że jednak dobrze trafiłem. Ot zwykłe zainteresowanie produktem, którego nie znam, a który wręcz krzyczał z ulotki, jaką otrzymałem.
Da się oszczędzać ale świadomie... O wielu olejach tanich niewiele wiadomo, Venol nawet parametró nie podaje typowych więc o Noacka nawet nie pytam.
Widziałem jednak wyniki analiz olejów Gold i Premium od Specola - także niedrogie a pakiet dodatków, że kopara mi opadła bo Specol Gold ma tyle zddp co Millers CFS a wapnia jeszcze jakieś 20% więcej.
Fosfor prawie 1300ppm a zynk 1400ppm, wapń ponad 3600ppm! Noack 8% też OK i lepszy od wielu 2x droższych olejów.
Specol C3 też ma fajny pakiet dodatków - nowoczesny, z zddp ale też borem i molibdenem i to nawet 2x więcej niż sporo droższych olejów w klasie mid saps jeśli w ogóle dodają bo rzadkość generalnie.
A co powiecie nawóz dodatek do oleju K2 Militec?
Dawno temu Militec-1 był okryciem ale obecnie są nowsze technologie niż halogenowane węglowodory (na 99% chlorem, którego unika się obecnie przy wydłużonych interwałach wymiany bo wiemy co to jest HCl) a wynik testu 4 kulowego 0,91mm Militeca-1 jest gorszy od wielu olejów bez dodatkowych modyfikatorów tarcia.