Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Zagotowało płyn chłodzący - czy winny może być niedokręcony korek?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    Sam korek też się czasem może zepsuć, nie trzyma ciśnienia i wywala przez niego płyn nawet jak dobrze zakręcony. Tak było u mnie, wymieniłem na nowy i zbiorniczek wyrównawczy już nie jest "usmarkany".
    Przez dwa lata nie wywalało. Po wymianie płynu wywaliło po pierwszej dłuższej przejażdżce

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Wydaje mi się że to była wina nie dokręconego korka u Ciebie, nawet jakoś ostatnio jeszcze przed zmianą korka odpaliłem sobie auto i obserwowałem co się dzieje z płynem przy odkręconym zupełnie korku to poziom płynu rósł jak już auto złapało 90 st i gdybym nie zakręcił to by wywaliło płyn. Podobno jest to układ zamknięty i takie rzeczy się dzieją jak jest źle zakręcony korek.
    Natomiast u mnie korek nie trzymał odpowiedniego ciśnienia w układzie. Po wymianie jest ok, dodam tylko, że nowy korek o wiele lepiej się zakręca. Starym ciężko było wcelować na gwint, czasem bywało tak(jak kupiłem auto na początku) że w ogóle źle zakręciłem i też mi część płynu wywaliło wtedy.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Diagnoza - termostat.

  4. #14
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Na jakiej podstawie ktoś tak stwierdził?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Na jakiej podstawie ktoś tak stwierdził?
    Najwyraźniej na podstawie testu w warunkach warsztatowych...

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa 159 2,0 jtd 2010
    Postów
    8

    Domyślnie

    Miałem wczoraj trochę podobny problem. Po żwawej jezdzie po serpentynach zwolniłem i bez zapowiedzi wyskoczyła mi maxtemp oraz ostrzeżenie abym wyłaczył silnik. Jak kazali tak zrobiłem. Po podniesieniu maski zauwazyłe ze woda gotuje sie w zbiorniku wyrównawczym. Odczekałem az silnik ostygnie i zaczałem kontynuowac jazde. Musiałem bardzo ostroznie dodawac gazu bo gdy mocniej przycisnąłem tem zaraz rosła. Tak dojechałem do sklepu gdzie kupiłem płyn. Znowu po odczekaniu az silnik ostygnie dolałem prawie 3,5 litra płynu !!.Odpaliłem i wszystko grało. Temp trzymało na 90 stopniach mimo że jeżdziłem po górach nie oszczedzając alfiny. Pytanie - co to mogło być ? domyślam się że termostat ale dlaczego pózniej działał bez zastrzeżeń ? Czy mam go wymienić dla pewności ? Proszę o podpowiedzi. Mój silnik to 2,0 jtd 170 km . Z góry dziękuję za pomoc

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    A tego płynu to Ci nie ubywa teraz skoro dolałeś aż 3,5 litra?
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    No właśnie, nie masz czasem wycieku, układu nieszczelnego, zapowietrzonego, masz może spadki minimalne temp, np z 90C w czasie jazdy wskazówka opada ci tak na 88C i na 90C, termostat możesz sprawdzić chyba diagnostycznie w czasie jazdy czy się otworzy, a jak nie to go wykręć, i do gara i zagotuj, piwinien się otworzyć przy 80C

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ultra Violence
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Maserati Quatroporte GTS
    Postów
    212

    Domyślnie

    jak dolales 3,5 litra to znaczy ze plyn gdzies ci niepostrzezenie spier.... uciekl pytanie gdzie, na twoim miejscu przyjzalbym sie wezykom. Ja kiedys tez tak mialem tylko mi plyn wawlilo przez pekniety wezyk na oslone silnika wiec bylow widac to od razu.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Pytałem właśnie o wyciek bo w 2.0 czasami pękają obudowy EGR i ubywa płynu.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

Podobne wątki

  1. [159] Płyn chłodzący - jaki?
    Utworzone przez turbi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 02-12-2021, 17:25
  2. Znikajacy płyn chłodzący
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 20:15
  3. [146] Znikający płyn chłodzący
    Utworzone przez micrus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 16:59
  4. Płyn chłodzący
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-10-2010, 17:42
  5. [166] Płyn chłodzący
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-12-2008, 13:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory