Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Ogrzewanie postojowe, webasto - zasada działania

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie Ogrzewanie postojowe, webasto - zasada działania

    Witam. Koledzy z góry przepraszam za odgrzewanie kotleta ale niestety nigdzie nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie związane z działaniem Webasto Thermo top Z/C. Chodzi mi o konkretną zasadę działania w momencie, gdy jest zainstalowane jako element ogrzewający wnętrze i dogrzewacz. Mój problem polega na tym, że kiedy temp. powietrza wynosi około 10 stopni webasto startuje automatycznie jako dogrzewacz silnika, co jest rzeczą oczywistą ale po wyłączeniu silnika uruchamia się nawiew i działa jakiś czas. Wywnioskowałem, że wyłączy się w chwili, gdy temp. silnika wynosi około 75 stopni. Czy też tak macie? Bo wydaje mi się, że skoro nie włączyłem ogrzewania wnętrza pilotem lub programatorem to nie powinno mieć miejsca takie zjawisko. Dodam, że w momencie kiedy wyłączę silnik uruchomi się nawiew i działa przez ten czas gdy temp. silnika spanie, lecz kiedy ponownie włączę na chwilę zapłon i wyłączę, nawiew ponownie nie startuje, a więc tak jak być powinno.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jestes pewien że to nawiew ? Na pewno Ci dmucha z kratek w środku, czy tylko słyszysz dmuchawę na zewnątrz ? Jeśli to drugie, to uruchamia się dmuchawa webasta aby je wychłodzić po zgaszeniu silnika, kiedy nie ma odbioru ciepła z niego. Podmucha tak z 1-2 minuty, czasem zakopci i się wyłączy.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Jestem pewien, że to nawiew, bo wybacz ale aż takim laikiem nie jestem żeby nie odróżniać nawiewu od dmuchawy webasta;p

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Sorki, ale wołałem się upewnić. Co do twojego przypadku, to nie jest to standardowe zachowanie nawiewow i świadczy o przeróbce w instalacji.

    Za błędy winić Tapatalk i operatora MB526
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Wie ktoś może co to za elementy? Domyślam się, że jeden to czujnik temp. ale K79 raczej wygląda na potencjometr, więc może macie opis tego co i jak;P
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat.JPG
Wyświetleń:	545
Rozmiar:	88.3 KB
ID:	180767  

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jeśli sam wyciągałeś schemat z Elearn'a to miałeś tam opis:
    K79 -Air temperature sensor (additional heater) / Interior temperaature. sensor for additional heater

    oraz:
    Pin 3 of connector A of M75 receives a signal from the appropriate temperature sensor K79 , which measures air temperature within the engine bay.
    The sensor only works with the engine running; it receives a reference signal from alternator (D+); this signal is low (earth) when the alternator is not turning. The signal becomes high (12 V) and supplies the sensor when the engine is running.

    Jest to czujnik temperatury schowany przy lewym błotniku, na podstawie którego sterownik Webasta decyduje o jego uruchomieniu.

    Natomiast odgałęzienie do E5010, to po prostu połączenie altka z rozrusznikiem.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Schemat znalazłem na forum bez opisu stąd pytanie. Dzięki;p

  8. #8
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Jeśli sam wyciągałeś schemat z Elearn'a to miałeś tam opis:
    K79 -Air temperature sensor (additional heater) / Interior temperaature. sensor for additional heater

    oraz:
    Pin 3 of connector A of M75 receives a signal from the appropriate temperature sensor K79 , which measures air temperature within the engine bay.
    The sensor only works with the engine running; it receives a reference signal from alternator (D+); this signal is low (earth) when the alternator is not turning. The signal becomes high (12 V) and supplies the sensor when the engine is running.

    Jest to czujnik temperatury schowany przy lewym błotniku, na podstawie którego sterownik Webasta decyduje o jego uruchomieniu.

    Natomiast odgałęzienie do E5010, to po prostu połączenie altka z rozrusznikiem.
    Czyli dodatkowo jest czujnik pod blotnikiem do webasto? Z tego co wiem jest tam tylko przekaznik. A czujnik temp jest chyba w lusterku zew?

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Ale pod lewym błotnikiem masz czujnik temp. tylko dla webasto, który odpowiada za załączenie piecyka kiedy temp. powietrza spadnie do jakichś 5 stopni w moim przypadku. Z tą temp. załączenia jest różnie bo z biegiem czasu te czujniki stają się bardziej rozbieżne;p

  10. #10
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    A w ktorym miejscu jest to dokladnie? Czy w wersjach bez webasto tez jest ten czujnik?

Podobne wątki

  1. zasada działania turbiny.
    Utworzone przez aIfagt19jtd w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-01-2013, 15:35
  2. webasto ogrzewanie postojowe
    Utworzone przez czarek82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 09:08
  3. zasada działania układu CR
    Utworzone przez viruskill w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 17:58
  4. [166] zasada działania Sportronic
    Utworzone przez perrodeltango w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-10-2008, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory