Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 37

Temat: Diagnostyka w 2.5V6 - jak to zrobić jak ktoś jest zielony :]

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Przed FL:
    1 - ABS
    3 - AirBag
    7 - ECU, Immo
    9 - Licznik, ICS, Moduł świateł, Webasto do 03/02, xenon
    11 - Alarm
    12 - ZF, po 03/02 Webasto
    13 - brak

    Po FL:
    1 - ABS
    3 - AirBag
    7 - ECU
    8 - Immo
    9 - Aisin, Licznik, ICS, Moduł świateł, Webasto
    11 - Alarm
    12 - Xenon
    13 - Parktronic

    Może by to w końcu podwiesić, bo ciągle ktoś pyta.

    A najlepiej zrobić tak jak kiedyś pisałem. Rozebrać interfejs i połaczyć do kupy piny 1,7,8,9,11,12,13 i na przełączniku zostawić tylko 3, aby świadomie łączyć się z poduchami. Zapominasz wtedy o wszelkich problemach typu co, kiedy i na jakim pinie chodzi. Ja mam tak przerobionego KKL i ELM327.
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 25-09-2015 o 17:59
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Super, dziękuję za info !

    A jak uważać na poduchy, bo ich sprawdzać nie chcę w ogóle ! Czyli nie przełączać w ogóle na pozycję nr 3, czyli u mnie na lekko w prawo od maxa w lewo.

    W tej pozycji jak na zdjęciu w ogóle nie podłączać, jeśli chcę sprawdzać cokolwiek prócz poduch, tak ?


    Ostatnio edytowane przez Majkelek ; 25-09-2015 o 18:23

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Prawidłowa procedura to wyjęcie wtyczki ze złącza w aucie i przełączenie. Ale jeszcze ważniejsze, to żeby się najpierw odłączyć od sterownika z którym aktualnie gadasz zanim przełączysz na inną pozycję.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Prawidłowa procedura to wyjęcie wtyczki ze złącza w aucie i przełączenie. Ale jeszcze ważniejsze, to żeby się najpierw odłączyć od sterownika z którym aktualnie gadasz zanim przełączysz na inną pozycję.
    Dobrze, tak będę robić i unikać przełączenia na '3', czyli drugą opcję od lewej

    Dziękuję jeszcze raz za info !

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Przed FL:
    1 - ABS
    3 - AirBag
    7 - ECU, Immo
    9 - Licznik, ICS, Moduł świateł, Webasto do 03/02, xenon
    11 - Alarm
    12 - ZF, po 03/02 Webasto
    13 - brak

    Po FL:
    1 - ABS
    3 - AirBag
    7 - ECU
    8 - Immo
    9 - Aisin, Licznik, ICS, Moduł świateł, Webasto
    11 - Alarm
    12 - Xenon
    13 - Parktronic

    Może by to w końcu podwiesić, bo ciągle ktoś pyta.
    Świetna sprawa i faktycznie przydałoby się podwiesić, czy gdzieś wrzucić ten post.

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    A najlepiej zrobić tak jak kiedyś pisałem. Rozebrać interfejs i połaczyć do kupy piny 1,7,8,9,11,12,13 i na przełączniku zostawić tylko 3, aby świadomie łączyć się z poduchami. Zapominasz wtedy o wszelkich problemach typu co, kiedy i na jakim pinie chodzi. Ja mam tak przerobionego KKL i ELM327.
    Czy jeśli się zrobi to nieprawidłowo to grozi to np. wystrzałem poduszek? Bo czasem i w ich przypadku mogą zdarzyć się błędy i warto mieć możliwość podłączenia i sprawdzenia.

    Przy okazji, ja też akurat poszukuję czegoś do podłączenia się do auta (166 FL, 2.4 JTD 10V, 2005 r.) i w związku z tym, czy taki kabel jak powyżej (z przełącznikiem) będzie najbardziej optymalną opcją? Zależy mi na tym żeby było jak najwięcej opcji co by samemu sobie posprawdzać co się da (również ksenony, bo świeci mi się kontrolka od żarówek). Szukałem na forum, jak i w googlach, ale opcji i możliwości jest tyle, że ciężko się połapać... Poza tym tak patrzę na ten przełącznik i brakuje tam np. opcji 8 i 11...
    Ostatnio edytowane przez lukasz1t ; 28-09-2015 o 19:31

  6. #26
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Powiem tak... pewnego pięknego dnia podpiąłem sobie auto po KKL w celu przejrzenia czy coś w trawie nie piszczy. Wyzwoliłem sobie test EGR'a i nagle komp się zawiesił, a z auta zaczęły wydobywać się różne dziwne dźwięki i uruchamiać różne testy. Odpiąłem interfejs i próbowałem się ponownie podpiąć, by zobaczyć co jest grane i lipa. Wziąłem ELM i też lipa. Okazało się, że padły mi porty USB podczas wykonywania testu a ja musiałem biegiem odpinać aku. Po ponownym podłączeniu aku i połączeniu się innym kompem miałem ponad 3 strony błędów w samym ECU. Cud że nic się nie uwaliło. Nie chcę myśleć co by było w przypadku poduszek.
    Dlatego zostawiasz pin 3 AirBag po przełączniku, aby czasem nie narobić sobie bałaganu. Wystrzał poduszek jak jesteś w aucie i grzebiesz powoduje groźne obrażenia - 2 tygodnie kumpel spędził w szpitalu po wywaleniu poduch przypadkowo. Do poduch łączysz się świadomie i znając ryzyko.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #27
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Do poduch łączysz się świadomie i znając ryzyko
    Czyli przed przełączeniem na pin 3 wyprowadź kabel za okno i opuść pojazd
    A tak serio ostrożności nigdy za wiele.

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Co do samej diagnostyki, to ja używam maszyny wirtualnej pod Virtualboxem na której mam postawionego czystego Windowsa XP, AlfaOBD, MultiEcuScan oraz DTE i eLearn-a + sterowniki do ELM327 oraz VAG KKL. Jeśli będzie zainteresowanie to udostępnię plik z maszyną.
    Jakie masz podzespoły w tym komputerze? U mnie na czymś takim (Windows XP na Virtualbox-ie, Multiecuscan + VAG KKL) nie za bardzo chce działać. Udało mi się tylko na chwilę podłączyć do ABS-u, ale pokazuje na czerwono, że za duże opóźnienie i po chwili rozłącza. W AlfaOBD też co raz się rozłącza i nic nie idzie sprawdzić...

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Andrzej78500
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zbąszynek
    Auto
    Focus MK3 FL 1.5 TDCI, 159 1.8 FL
    Postów
    585

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz1t Zobacz post
    Jakie masz podzespoły w tym komputerze? U mnie na czymś takim (Windows XP na Virtualbox-ie, Multiecuscan + VAG KKL) nie za bardzo chce działać. Udało mi się tylko na chwilę podłączyć do ABS-u, ale pokazuje na czerwono, że za duże opóźnienie i po chwili rozłącza. W AlfaOBD też co raz się rozłącza i nic nie idzie sprawdzić...
    Skonfiguruj poprawnie ustawienia kabla
    Zwieksz wielkosc transferõw usb do 4096

    Wysłane z mojego Xperia Arc S przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Andrzej78500 ; 31-10-2015 o 19:00

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej78500 Zobacz post
    Skonfiguruj poprawnie ustawienia kabla
    Zwieksz wielkosc transferõw usb do 4096
    Jest raczej poprawnie skonfigurowany. Opóźnienie zmniejszyłem na minimum (jak wg poradnika do MES), choć to nic nie pomogło. Wielkość transferów domyślnie była ustawiona na 4096 i efekt był taki że praktycznie nie dało się połączyć. Dystrybutor kabla wg instrukcji zaleca ustawienie tych wartości na 1024, ale jeszcze nie zdążyłem tego przetestować. Do ECU w ogóle nie udało mi się podłączyć, do poduszek nie próbowałem, do ABS-u na chwilę dwa razy się podłączyłem i zdążyło jakiś błąd wywalić, do Webasto się podłączyłem przez AlfaOBD, ale nie szło nic zrobić bo zrywało połączenie.

    W każdym razie albo komputer nie wyrabia, albo coś mi umknęło przy konfigurowaniu kabla, albo sam kabel jest uszkodzony.
    Ostatnio edytowane przez lukasz1t ; 31-10-2015 o 20:13

Podobne wątki

  1. [156] Kupić i zrobić - jest sens?
    Utworzone przez Blurey w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-12-2015, 13:53
  2. Jtd CF3 - diagnostyka. Czym to zrobić?
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 16:28
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-12-2012, 17:39
  4. czy ktoś ma wyjęty silnik 2.0 TS i może zrobić mi zdjęcie...?
    Utworzone przez kudlaty_bytom w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 13:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory