Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Problem po zmianie oleju ...

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Dobrze chłopaki prawią, Pamiętaj tylko o tym, że ilość oleju najlepiej pokazuje bagnet. Czujnik co podaje na wyświetlacz czasami wariuje. Zazwyczaj przechodzi mu pewnym czasie. Często dzieje się tak jak auto stoi na jakimś wzniesieniu. Filtr wymień na taki od sprawdzonego producenta.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar Grzeniu159
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 136km, DPF on
    Postów
    161

    Domyślnie

    Jeśli to benzyniak, a na filmiku zarzuca jak diesel to bym szukał usterki gdzieś przy komorze spalania, bo raczej wątpie by coś co spadło z tego odsysacza, nagle taki hałas robi przy normalnym chodzie silnika. Albo coś ci jeszcze grzebał pod maską, przy paskach może i obciera co jakis czas?

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar masters85
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    159
    Postów
    66

    Domyślnie

    Ewidentnie slychac gluche grzechotanie co jakis czas.po wymianie oleju ok bylo dopiero po okolo 30 km zaczelo sie

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar Grzeniu159
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 136km, DPF on
    Postów
    161

    Domyślnie

    A wymienił olej tak jak chłopaki zalecali? Standardowo, przez korek od miski olejowej? A sprawdzałeś czy coś nie obciera paski? Jeśli coś spadło, to powinno zostać w misce i zlecieć z olejem, albo przelewać go jeszcze raz olejem, od góry, z otwartą miską, moze sie jakos zakleszczyło i wtedy zleci?

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Kolego proponuje Ci wejść na forum opla lub chevroleta i czytać na temat z18xer. Mogą to być koła zmiennych faz rozrządu i wokół tego wątku się poruszaj. Druga sprawa, zawaliłeś że nie zmieniłeś filtra oleju. Jak już go zmienisz to najlepiej na knechta lub purflux. Olej wybrałeś dobry. Ważne jest co ile się zmienia olej w tym silniku 10-15kkm, a nie tak jak zaleca instrukcja, ale to w sumie ogólna zasada niezależnie od silnika.
    Edit: sorki doczytałem, że wymieniłeś filtr ale nie każdy jest dobry, to też znajdziesz na tych forach. Zły filtr lub przytkany powoduje, że nie ma odpowiedniego smarowania kół zmiennych faz rozrządu i może powodować do ich zatarcia.
    Ostatnio edytowane przez Luck ; 17-11-2015 o 18:49

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar masters85
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    159
    Postów
    66

    Domyślnie

    Bylem dzis w autoital Katowice i panowie stwiedzieli ze klekocze zawor sterowania wariatorem tylny. Bede robil u nich rozrzad to przy okazji sprawdza czy wariator w dobrym stanie jest.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Przy okazji rozrządu i tym przebiegu polecam sprawdzić jeszcze luzy zaworowe i je skorygować jeśli trzeba.

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar masters85
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    159
    Postów
    66

    Domyślnie

    Ooo dzieki za sugestie i napewno zlece

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał masters85 Zobacz post
    Ewidentnie slychac gluche grzechotanie co jakis czas.po wymianie oleju ok bylo dopiero po okolo 30 km zaczelo sie
    No to obstawiam, że wcześniej miałeś wlany jakiś gęsty olej albo Motodoktorem ktoś uszlachetniał silnik. Miałem już takie przypadki, że po wymianie oleju nagle w silniku zaczynał klepać przemiennik faz rozrządu - na gęstej brei był cichy, a po wlaniu świeżego syntetyka pokazał rogi.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar masters85
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    159
    Postów
    66

    Domyślnie

    no niestety tego niejesteśmy w stanie zobaczyć przy zakupie co było nalane. ale na szczescie tylko ten zawór czasem zaklepie a reszta ok.

Podobne wątki

  1. [159] Komunikat o zmianie olejU
    Utworzone przez manka10151 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-09-2015, 20:02
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-09-2014, 10:10
  3. [159] Po zmianie oleju na Mobil 1 ESP 5W/30 rura wydechowa zrobiła się czarna
    Utworzone przez rbt2005 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 19:45
  4. Płukanie silnika JTS 2.0 przy zmianie oleju.
    Utworzone przez jezior w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-02-2010, 16:20
  5. Selespeed. Brak drugiego biegu po zmianie oleju.
    Utworzone przez tomekdominik w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory