Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #1741
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Penrite ENVIRO+ 5W-40 (Full Synthetic)


    Dobry do aut z DPF (popiół siarczanowy = 0,8%),
    jak na taki ma wysokie TBN = 8,5,
    a jak na 5W niską lepkość w 40 *C = ok 80 cSt
    w 100*C lepkość = 13,4 cSt ( jest więc 5w40) - a zanim wprowadzono DPF do tych silników, fabryka zalecała właśnie 5W40

    Mój kandydat na następną wymianę.


    Bardzo dobry wybór.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  2. #1742
    Użytkownik Świeżak Avatar karamba
    Dołączył
    05 2009
    Auto
    AR 159 1,9 110 kW, DPF OFF, EGR OFF, klapki OFF, power by @sdero
    Postów
    200

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Penrite ENVIRO+ 5W-40 (Full Synthetic)


    Dobry do aut z DPF (popiół siarczanowy = 0,8%),
    jak na taki ma wysokie TBN = 8,5,
    a jak na 5W niską lepkość w 40 *C = ok 80 cSt
    w 100*C lepkość = 13,4 cSt ( jest więc 5w40) - a zanim wprowadzono DPF do tych silników, fabryka zalecała właśnie 5W40

    Mój kandydat na następną wymianę.



    a czemu nie 5W30? ma lepszą kartę charakterystyki.

  3. #1743
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał karamba Zobacz post
    a czemu nie 5W30? ma lepszą kartę charakterystyki.
    Do 2.4 zalewam tylko 5w40 i 0w40.

    Co do moich wypowiedzi, to wbrew obiegowej opinii, że olej o wyższej lepkości lepiej wycisza i chroni silnik, mam inne doświadczenia z silnikami 1.9 i 2.0 JTDm.
    Serwisuję je na co dzień i silniki zalewane olejem 5w30 pracują zdecydowanie ciszej, równiej, bardziej miękko/gładko niż na olejach 5w40.
    Teoretycznie powinno być odwrotnie, ale tak nie jest. Wskazuje więc tutaj na róznice konstrukcyjne tych silników, od np. 8v, które to zdecydowanie korzystniej pracują na olejach 5w40.
    Inną bajką oczywiście jest stosowanie dodatków, ale nie o tym.
    Co do lepszej ochrony na 5w40, to mam pod opieką silniki 1.9 16v zalane 5w30, różnej marki, i nawet przebiegi ponad 400 kkm, to nic nadzwyczajnego.
    Jeden z kolegów lata 156 1.9 z mocą w granicach 180 HP po Europie, przebieg grubo ponad 300 kkm, silnik zalany Tridentem 5w30 od około 120 kkm, i niesamowite, zero problemów, nie potrzeba lepiej chroniącego 5w40.
    Mamy 2 szt. 159 2.0 JTDm z mocami powyżej 200 HP, jedna od nowości w jednych rękach i również 5w30, tyle, że Millers EE C3, i nic im nie jest i nie będzie raczej. Z moich obserwacji wynika więc tyle.
    O dziwo 2.4 nie pracują inaczej na 5w30, a na 0w40 jak najbardziej tak.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #1744
    Użytkownik Świeżak Avatar aras-rat
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    Jest: 159 SW 2.0 JTDM 170 KM Było: Grande Punto 1.3 MJ 90 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Pablo, pytanie do 2.0 JTDm z DPF jaki byś polecał Liqui Moly 5w30 Top Tec 4200 czy 4600, bo znalazłem 2 różnie Twoje rekomendacje. Tak poza tematem to polecam Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 do aut bez DPF-a, lałem taki do 1.3 multijet i silnik pracował bez żadnych problemów w skrajnych temperaturach. Żałuje że nie ma pełni syntetycznego oleju tej firmy do aut z DPF.
    Ostatnio edytowane przez aras-rat ; 28-11-2015 o 18:59
    Była: Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDM 16V Turismo 170KM - Alfa Rosso Jest: Avensis 2.0 CVT

  5. #1745
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Odniosę się tylko do tej wypowiedzi. Aby było jasne pewne marki określają, że ze względu na budowę silnika należy użyć oleju np. 0W...
    "Pewne marki" zalecają np. 0W20 do ciasno spasowanego silnika Subaru
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #1746
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    "Pewne marki" zalecają np. 0W20 do ciasno spasowanego silnika Subaru
    "Pewne marki" to równiez inne

    https://sklep.toyota.pl/produkt/0888...pkosci-5l.html

    http://www.kolegaberlin.pl/product-p...1L-Honda-.html

    http://galonoleje.pl/sklep/home/779-...o-0w20-4l.html

  7. #1747
    Użytkownik Świeżak Avatar karamba
    Dołączył
    05 2009
    Auto
    AR 159 1,9 110 kW, DPF OFF, EGR OFF, klapki OFF, power by @sdero
    Postów
    200

    Domyślnie

    A do mnie już jedzie taki zestawik

    MILLERS ENGINE FLUSH PŁUKANKA 250ML
    ARCHOIL AR9100 MODYFIKATOR TARCIA - 250ML
    MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30 - 5L : ENERGY EFFICIENT
    KNECHT OX 386D FILTR OLEJU ALFA

  8. #1748
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Adaminho
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Pleszew/Poznań
    Auto
    159 JTDm 16V '07 Sedan
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cześć,

    Po zakupie 159 JTDm 16V ok. 107 tys. przebiegu czas na wymianę oleju. Po przestudiowaniu tematu zastanawiam się pomiędzy:
    MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5w30
    Motul 8100 X-CLEAN+ C3 5w30
    Selenia 5w30 WR Pure energy

    Czy jeśli chodzi o Millersa, Motul i Selenie wybrałem odpowiednie oleje? Aktualnie mam zalany bodajże mobil 5w30. Który z nich byłby najlepszym wyborem? Czy jednak coś innego?
    Chciałem też zastasować płukankę, polecacie coś konkretnego? Myślałem o Millers engine flush. Marka płukanki ma znaczenie co do tego jaki olej wybiorę?

  9. #1749
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adaminho Zobacz post
    Cześć,

    Po zakupie 159 JTDm 16V ok. 107 tys. przebiegu czas na wymianę oleju. Po przestudiowaniu tematu zastanawiam się pomiędzy:
    MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5w30
    Motul 8100 X-CLEAN+ C3 5w30
    Selenia 5w30 WR Pure energy

    Czy jeśli chodzi o Millersa, Motul i Selenie wybrałem odpowiednie oleje? Aktualnie mam zalany bodajże mobil 5w30. Który z nich byłby najlepszym wyborem? Czy jednak coś innego?
    Chciałem też zastasować płukankę, polecacie coś konkretnego? Myślałem o Millers engine flush. Marka płukanki ma znaczenie co do tego jaki olej wybiorę?

    A specola nie chcesz ? Tani, dobry polski A co do płukanek to każda markowa jest dobra

  10. #1750
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Adaminho
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Pleszew/Poznań
    Auto
    159 JTDm 16V '07 Sedan
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    A specola nie chcesz ? Tani, dobry polski A co do płukanek to każda markowa jest dobra
    Hm no niewiem chce wszystko co najlepsze dla mojej belli może najpierw spróbuje z tamtych, a specol przy następnej wymianie jaki dokładniej? A tamte dobrze wybrałem? No i na który się zdecydować

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory