www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Do 2.4 zalewam tylko 5w40 i 0w40.
Co do moich wypowiedzi, to wbrew obiegowej opinii, że olej o wyższej lepkości lepiej wycisza i chroni silnik, mam inne doświadczenia z silnikami 1.9 i 2.0 JTDm.
Serwisuję je na co dzień i silniki zalewane olejem 5w30 pracują zdecydowanie ciszej, równiej, bardziej miękko/gładko niż na olejach 5w40.
Teoretycznie powinno być odwrotnie, ale tak nie jest. Wskazuje więc tutaj na róznice konstrukcyjne tych silników, od np. 8v, które to zdecydowanie korzystniej pracują na olejach 5w40.
Inną bajką oczywiście jest stosowanie dodatków, ale nie o tym.
Co do lepszej ochrony na 5w40, to mam pod opieką silniki 1.9 16v zalane 5w30, różnej marki, i nawet przebiegi ponad 400 kkm, to nic nadzwyczajnego.
Jeden z kolegów lata 156 1.9 z mocą w granicach 180 HP po Europie, przebieg grubo ponad 300 kkm, silnik zalany Tridentem 5w30 od około 120 kkm, i niesamowite, zero problemów, nie potrzeba lepiej chroniącego 5w40.
Mamy 2 szt. 159 2.0 JTDm z mocami powyżej 200 HP, jedna od nowości w jednych rękach i również 5w30, tyle, że Millers EE C3, i nic im nie jest i nie będzie raczej. Z moich obserwacji wynika więc tyle.
O dziwo 2.4 nie pracują inaczej na 5w30, a na 0w40 jak najbardziej tak.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Pablo, pytanie do 2.0 JTDm z DPF jaki byś polecał Liqui Moly 5w30 Top Tec 4200 czy 4600, bo znalazłem 2 różnie Twoje rekomendacje. Tak poza tematem to polecam Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 do aut bez DPF-a, lałem taki do 1.3 multijet i silnik pracował bez żadnych problemów w skrajnych temperaturach. Żałuje że nie ma pełni syntetycznego oleju tej firmy do aut z DPF.
Ostatnio edytowane przez aras-rat ; 28-11-2015 o 18:59
Była: Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDM 16V Turismo 170KM - Alfa Rosso Jest: Avensis 2.0 CVT
A do mnie już jedzie taki zestawik
MILLERS ENGINE FLUSH PŁUKANKA 250ML
ARCHOIL AR9100 MODYFIKATOR TARCIA - 250ML
MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30 - 5L : ENERGY EFFICIENT
KNECHT OX 386D FILTR OLEJU ALFA
Cześć,
Po zakupie 159 JTDm 16V ok. 107 tys. przebiegu czas na wymianę oleju. Po przestudiowaniu tematu zastanawiam się pomiędzy:
MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5w30
Motul 8100 X-CLEAN+ C3 5w30
Selenia 5w30 WR Pure energy
Czy jeśli chodzi o Millersa, Motul i Selenie wybrałem odpowiednie oleje? Aktualnie mam zalany bodajże mobil 5w30. Który z nich byłby najlepszym wyborem? Czy jednak coś innego?
Chciałem też zastasować płukankę, polecacie coś konkretnego? Myślałem o Millers engine flush. Marka płukanki ma znaczenie co do tego jaki olej wybiorę?