Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 97

Temat: Ładowanie akumulatora z auta z system Start & Stop.

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Dzisiaj zgasł mi silnik przy ruszaniu i pojawił się "S&S unavailable". O ile nie działał już od dłuższego czasu, teraz po raz pierwszy nie odpalił samochodu po zgaśnięciu. Chyba czas się nim zainteresować. Czy samo przeczyszczenie połączeń wystarczy? Czego użyć, papieru ściernego?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #32
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarecki_68
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Mazda 6 2.5 SkyPassion ... była Giulietta 170 MA
    Postów
    148

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem, że lepiej jest czymś ostrym zeskrobać niż szlifować papierem. Po szlifowaniu niby szybciej się utlenia. Ale to raczej nie wystarczy. Trzeba też ładować akumulator no i zabezpieczyć klemy po oczyszczeniu tak, żeby się nie utleniały. Czyli czyścimy klemy, montujemy i zabezpieczamy (wazelina, smar grafitowy lub niektórzy polecają miedziowy). Powiem Ci, że zrobiłem tak u siebie i ładowałem już akumulator 2 razy tak jak to jest opisane w instrukcji, tzn. trzeba tylko zdjąć z akumulatora konektor C. Nie trzeba go całego odłaczać. Więcej masz w tym temacie http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ystem_s_s.html. Powiem tak, u mnie przy minus nastu stopniach, jeszcze jak silnik nie był dobrze rozgrzany S&S działało.

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Możesz jeszcze polecić jakiś prostownik?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #34
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarecki_68
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Mazda 6 2.5 SkyPassion ... była Giulietta 170 MA
    Postów
    148

    Domyślnie

    Mój z wyglądu zewnetrznego jest taki jak ten. Dokładne oznaczenie mogę sprawdzić po powrocie do domu. Ten co mam jest, przynajmniej tak napisali w instrukcji, do ładowania akumulatorów bezobsługowych i przeznaczonych do samochodów z S&S.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	prostownik-bt-bc-7-pe-einhell-111-1.jpg
Wyświetleń:	174
Rozmiar:	74.1 KB
ID:	120078  
    Ostatnio edytowane przez jarecki_68 ; 06-02-2014 o 11:02

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    A ja u siebie też zauważyłem, że S&S nie działa i wyświetla się komunikat, więc napięcie akumulatora jest za niskie i jutro podłącze go do ładowarki niech się podładuje. Więc mówicie, żeby wybrać opcje z gwiazdką * widzę tam w instrukcji piszą, że odpiąć kabel od s&s przed ładowanie, reszty opinać nie będę, bo to ładowarka z zabezpieczeniem przed przeładowanie. W sumie to, że mi s&s nie działa, to żaden problem, nawet się cieszę, wyłączenie go za każdym razem z panelu jest uciążliwe- a dobrze, że jest bo informuje o za niskim napięciu akumulatora - a to już istotna informacja.

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Panownie niezależnie jakim dysponujecie prostownikiem to radzę odłączać klemę "-" akumulatora
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Panownie niezależnie jakim dysponujecie prostownikiem to radzę odłączać klemę "-" akumulatora
    Co się może stać w przypadku ładowarki z zabezpieczenie skoku napięcia i przeładowania akumulatora ?
    Żadnego mojego auta nie odpinałem do ładowania i nic się nigdy nie stało, zresztą ładowarki inteligentne są przystosowane też do podtrzymywania akumulatora kiedy auto długo stoi. Już bardziej niebezpieczne jest ponowne podłączenie akumulatora do instalacji kiedy jest nagły skok napięcia.

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    W instrukcji napisano żeby odpiąć czujnik ładowania - takie coś przy klemie i nic poza tym. Fajne jest stwierdzenie że nie poleca się ładować poza ASO.

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Fajne jest stwierdzenie że nie poleca się ładować poza ASO.
    Z ich punktu widzenia sensowne i uzasadnione przynajmniej z dwóch powodów.
    1. Pieniądze które zyskają na usłudze, ewentualnej wymianie akumulatora.
    2. Zabezpieczają się przed ewentualnymi błędami użytkowników.



    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    W instrukcji napisano żeby odpiąć czujnik ładowania - takie coś przy klemie i nic poza tym.
    Bo więcej nic nie trzeba

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Ładowanie na gwarancji chyba jest drogie dla gwaranta bo ja się domagam auta zastępczego na jedną dobę

Podobne wątki

  1. [Giulietta] System start & stop
    Utworzone przez TOM & JULIA w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 281
    Ostatni post / autor: 27-05-2021, 21:42
  2. Ładowanie akumulatora.
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 22-02-2014, 18:58
  3. ładowanie akumulatora
    Utworzone przez emo94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 11:08
  4. [MiTo] system start&stop coś nie halo
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:03
  5. [159] System start stop
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 22:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory