Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: 1litr oleju na 10 tys. Km 1.9 jtdm 8v

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Panie Ludwik tu się zgodzę DPF potrafił rozrzedzić oleum. Robił się paskudny w badaniu organoleptycznym. Ale poszedł chip 70 tysięcy temu i filtr powiedział pa pa. Teraz już się nie martwię, a i wybór oleju prostszy. U mnie od zawsze albo selenia WR 5w40 albo Millers EE 5W40. Selenia jakby lepsza

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Grigio Vesuvio 159 SW 1.9 JTDm 8V 2007 r.
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maniak92 Zobacz post
    Zalewam Castrol 5w40.
    Jak kupiłem auto, też miałem zalany Castrol EDGE. Przez 12 tys ubyła praktycznie cała miarka oleju na bagnecie. Elektroniczny wskaźnik pokazywał jedną kreskę. Wymieniłem olej na Shell Diesel 5W30 plus płukanka Liqui Moly, obecnie po 6 tys km ubyło jedna kreskę oleju, na bagnecie ok 1/5. W moim wypadku ubytek wskazywałby raczej na słaba jakość oleju Castrol.


    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Nie rób płukanki, w silniku z dużym przebiegiem możesz sobie pogorszyć. Po wypłukaniu nagaru silnik może brać duużo więcej oleju.
    a to ciekawe rzeczy opowiadasz. Robilem to w wielu samochodach i kazdy jezdzi.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Żaden mit,autopsja. Szwagier już ponad 20 lat prowadzi mechanikę pojazdową. Miał kilka przypadków, że w silnikach z dużym przebiegiem po zastosowaniu płukanki silnik wręcz zaczął pić olej. Szwagier twierdzi, że płukanka może (nie musi) usunąć nagar uszczelniający pierścienie tłokowe i zaczyna się problem z zużyciem oleju.Koledze, który ma problem, na razie małym zużyciem oleju, odradzał bym na wszelki wypadek płukankę.
    to co powiesz na to. Kupilem Grande punto z silnikiem 1,4 8v ktory powszechnie znany jest z tego, ze lyka olej. No i faktycznie po zakupie wymienilem olej na LM (5w40), bo nie wiem na czym wczesniej jezdzil nie robilem jeszcze plukanki. Od wymiany do wymiany (10tys km) wypil 1,5 litra oleju. Natepna wymiana byla juz plukanka (Millersa). Okazalo sie, ze oleju bierze mniej ale ciagle bierze. Nastepna wymiana byla w marcu 2015 roku znowu olej LM i plukanka LM wtedy po plukance moim oczom ukazal sie ŻUR.

    I patrz samochod zawsze jezdzi tylko po miescie na krtokich odcinkach i bral olej. Teraz jezdzi tez po miescie ale zaliczyl jeszcze 4 dluzsze trasy (ok 1tys km) z predkosciami v-max i co?

    I nie wzial ani grama oleju na bagnecie jak bylo maximum tak jest. A podejrzewam, ze ten żur wylatujacy z silnika to byly pozostalosci po jakims "najlepszym" oleju i ten wspaniale uszczelniaajcy nagar. Teraz mam zamiar wlac plukanke LM pro-line.

    Nie musze chyba dodawac, ze samochod po tym zabiegu zdecydowanie odzyl?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Radziundzio Zobacz post
    Jak kupiłem auto, też miałem zalany Castrol EDGE. Przez 12 tys ubyła praktycznie cała miarka oleju na bagnecie. Elektroniczny wskaźnik pokazywał jedną kreskę. Wymieniłem olej na Shell Diesel 5W30 plus płukanka Liqui Moly, obecnie po 6 tys km ubyło jedna kreskę oleju, na bagnecie ok 1/5. W moim wypadku ubytek wskazywałby raczej na słaba jakość oleju Castrol.


    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

    nie chcialem tego pisac ale castrol to najwiekszy szit. Jeden z moich samochodow jezdzil od nowosci na castrolu przy 103tys zaczal pic olej co dziwne stalo sie to po wymianie oleju.

    Nie wiem czy trafilem na podrabiany olej czy co ale po przekroczeniu 100tys mialem wrazenie, ze mam dwusuwa.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Nie rób płukanki, w silniku z dużym przebiegiem możesz sobie pogorszyć. Po wypłukaniu nagaru silnik może brać duużo więcej oleju.
    A co oznacza "duży przebieg"? Czyli wg Ciebie lepiej jeździć sztruclem co trzyma się na nagarze, niż zweryfikować co się ma i jeździć samochodem ze sprawnym silnikiem? Ja co każdą zmianę oleju używam płukanki LM i jakoś nic się rozszczelniło. No ale może 200.000km to nie jest jeszcze duży przebieg. A może jednak to co piszesz, to mit

    [edyta]
    Wracając do tematu, Jeżdżę na Selenii WR 5W-40 - bez dolewek, czyli od wymiany do wymiany. Przy zmianach leję 5l, mimo że trochę brakuje do max. No ale kto powiedział że ma być poziom zalany na maxa.
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 06-01-2016 o 11:24

  5. #25
    Użytkownik Świeżak Avatar Maniak92
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v, Giulietta 1.4 MA 170KM
    Postów
    66

    Domyślnie

    Dzieki wszystkim za odpowiedz. Chyba zaczne od wymiany turba bo tam mocno sie poci, boje sie ze to tykająca bomba. A jak ze zmiana oleju z Castrol na Selenie? Slyszalem ze jak sie Castrol zaleje to potem nie powinno sie juz wymieniac na inny olej.

    I jeszcze jedno. Mam zamiar po wymianie turba zrobic chip na ok 150-160km. Wczoraj bylem u mechanika na ogledzinach, wyciagnal skrzynie w ktorej do wymiany jest lozysko. Dwumas jest igielka razem ze sprzeglem. Zadnych zastrzezen nie ma, jedynie do tego oleju i turba. Jaka jest wasza opinia ? Jak ten silnik znosi podniesienie mocy ?

    Pozdrawiam.

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    A to Castrol wchodzi w jakąś nierozerwalną interakcję z silnikiem? Użyj płukanki, wlej Selenie (jeśli taką chcesz) i tyle.

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maniak92 Zobacz post
    Dzieki wszystkim za odpowiedz. Chyba zaczne od wymiany turba bo tam mocno sie poci, boje sie ze to tykająca bomba. A jak ze zmiana oleju z Castrol na Selenie? Slyszalem ze jak sie Castrol zaleje to potem nie powinno sie juz wymieniac na inny olej.

    I jeszcze jedno. Mam zamiar po wymianie turba zrobic chip na ok 150-160km. Wczoraj bylem u mechanika na ogledzinach, wyciagnal skrzynie w ktorej do wymiany jest lozysko. Dwumas jest igielka razem ze sprzeglem. Zadnych zastrzezen nie ma, jedynie do tego oleju i turba. Jaka jest wasza opinia ? Jak ten silnik znosi podniesienie mocy ?

    Pozdrawiam.
    A kto Ci nagadał takich głupot, ze nie możesz zmienić oleju na inny ? Płukanek nie polecam jeśli chodzi o motory z większym przebiegiem. Ewentualna płukankę można zrobić olejem przejechać około 1000 km i wymienić na olej docelowy. No wiadomo, że koszty ojej filtr robocizna ale jak ktoś chce to czemu nie.
    Selenią to bym sobie głowy nie zawracał bo to nie jest topowy olej i silnik raczej głośno na nim pracuje. Olej powinien być z górnej półki ostatecznie raz na 10 tysięcy km to nie wydatek. Co do Chipa odradzam no chyba, ze masz gruby portfel, no ale to moje zdanie zrobisz jak uważasz.

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    A co oznacza "duży przebieg"? Czyli wg Ciebie lepiej jeździć sztruclem co trzyma się na nagarze, niż zweryfikować co się ma i jeździć samochodem ze sprawnym silnikiem? Ja co każdą zmianę oleju używam płukanki LM i jakoś nic się rozszczelniło. No ale może 200.000km to nie jest jeszcze duży przebieg. A może jednak to co piszesz, to mit
    i
    Nie wiem ile ten silnik ma przebiegu, ale znikanie oleju może świadczyć o dużym. Nie wiem jaką kasą kolega dysponuje, czy woli lać 1l oleju na 10kkm, czy robić silnik. Nie odradzam stosowania płukanki, tylko piszę co może, a nie musi się stać.
    Moja AR ma najechane 215kkm silnik w dobrej kondycji (obecne mrozy mu nie straszne). W grudniu przy zmianie oleju (z LM na LM 5/40) po raz pierwszy zastosowałem płukankę (pomimo ostrzeżeń szwagra), za jakiś czas przekonam się czy będą jakieś skutki uboczne. Na razie po 1kkm jest ok. i olej trochę jaśniejszy.

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Płukanka może pomóc jeśli silnik bieże olej. Ponieważ pozwala "uwolnić" pierścienie które są zapieczone i nie spełniają swojego zadania. Nie wierzę że JTD może być tak dojechany, że się trzyma na nagarze. Mechanicy dużo głupot powtarzają, zwłaszcza gdy ich doświadczenie sięga Fiata 125p, a wtedy to ... dinozaury chodziły po ziemi. Jak w ASO powiedziałem, że chcę zmienić olej w skrzyni, to ... Panie, po wymianie oleju, to się może skrzynia popsuć. Kupując akumulator 90Ah, usłuszałem ... ale on będzie wiecznie niedoładowany - o dziwo jest doładowany. Innych durnot nawet staram się nie zapamiętywać.

    U mnie po każdej zmianie i płukaniu olej jest jasny przez okolo 3k km. Zmiany robię co 10k km, bo nie muszę pamiętać kiedy zmieniałem.
    Więc jak dbasz, tak masz, ale każdy robi jak uważa za stosowne

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    i w tym momencie bym zakonczył!

Podobne wątki

  1. [159] pompa oleju w 2.0 JTDm
    Utworzone przez czyrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 231
    Ostatni post / autor: 16-03-2025, 23:06
  2. [159] 2.4 JTDm za dużo oleju?
    Utworzone przez pushq w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 19:40
  3. [159] 1.9 JTDm, ON w oleju?
    Utworzone przez chcealfe w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2014, 17:38
  4. [159] 159 JTDm 170 KM branie oleju
    Utworzone przez machaszewski w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 24-10-2013, 10:52
  5. chłodnica oleju jtdm 16/20v
    Utworzone przez poguś w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-01-2013, 17:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory