Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: Spadek ciśnienia doładowania przy 2k obr/min

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie Spadek ciśnienia doładowania przy 2k obr/min

    Witam
    Od dłuższego czasu w mojej belli występuje zjawisko jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=V_6T3DQ-ld8.
    Przy tym spadku doładowania czuć lekkie szarpnięcie, jakby silnik dostał kilka koni więcej.
    W ostatnie mrozy szarpnięcie jest bardziej odczuwalne, dodatkowo overboost chyba głośniej buczy bo słyszę go na postoju przy pracującym silniku.
    Miał ktoś podobny przypadek ? Overboost nie jest drogi ale wolę nie wymieniać w ciemno.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Musisz to pokazać na logach.
    Od 1500 obr do 4000 na 4. biegu pełne przyspieszenia.

    Główne powody to przepływka lub przebijające turbo które się cofa za bardzo.
    Ale może być to też zaworek

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W mojej poprzedniej miałem to zjawisko przy 2800 obr/min, najbardziej odczuwalne na 1. i 2. biegu.

    Przepływomierz i overboost z przewodami wymienione, turbo miałem na stole i wszystko z nim było w porzadku. Podejrzewałem gruszkę od turbo.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    bylo na ten temat juz wiele pisane. kupa mozliwych powodow, poszukaj po forum - sam wyliczalem kilkukrotnie co wyeliminowalem w swojej bylej 1.9JTDm, w kazdym razie u mnie po wyeliminowaniu wszystkich mozliwosci zajas sie tym Cinek I podczas chiptuningu zminimalizowal efekt dosc mocno (powiedzmy w 80-90%), tak ze praktycznie byl juz niezauwazalny.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar grzesb156
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Wroclaw
    Auto
    Byla -156fl 1,9jtd jest 159 2.4
    Postów
    99

    Domyślnie

    U mnie tez tak jest po wylaczeniu egr, przedtem bylo dobrze na orginalnym programie. Widac to po wskazniku ze turbina nie laduje w okolicach 2500obr.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Faktycznie u mnie problem ten pojawił się po pełnym zaślepieniu EGR.
    W weekend wgram oryginalny soft, wywali check ale powinien jeździć to sprawdzę czy coś się zmieni.
    Ostatnio edytowane przez zloty35 ; 06-01-2016 o 19:24

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Macie chipa? U mnie np. przed chipem to występowało, ale znacznie mniej wyczuwalnie. Po chipie dało się to odczuć znacznie bardziej. Bardziej wciskało w fotel
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Tak mam chipa i jest dokładnie jak u Ciebie.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    sucha beskidzka
    Auto
    alfa romeo 159 sportwagon, 1.9jtdm 150KM, 2008r
    Postów
    69

    Domyślnie

    U mnie podobna sytuacja i podejrzewam klapy wirowe. Ten objaw występuje przy obrotach ponad 2tys a najbardziej odczuwalne gdy dodaje sie gazu stopniowo ale powoli. Ciśnienie rośnie w kolektorze do max a gdy klapy sie otworzą to następuje spadek i większy kop

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    sucha beskidzka
    Auto
    alfa romeo 159 sportwagon, 1.9jtdm 150KM, 2008r
    Postów
    69

    Domyślnie

    Oczywiście moja teoria moze byc bledna

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm 16V chwilowy spadek ciśnienia doładowania
    Utworzone przez tommy-j w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 16-10-2018, 18:42
  2. [159] Przepływomierz spadek doładowania 1.9 jtdm 150
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-10-2015, 16:17
  3. [159] Nagły spadek doładowania ????
    Utworzone przez xdj1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-10-2015, 17:20
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 14:46
  5. [159] 1.9 JTDM 8V - Spadek doładowania na wskaźniku w trakcie przyspieszania
    Utworzone przez kuchpat w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 20:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory