Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Skrzynia biegów padła, pilne

  1. #1
    ravi
    Gość

    Domyślnie Skrzynia biegów padła, pilne

    Mam mega problem, wczoraj urwał się wahacz dolnym i wyrwało częściowo półoś ze skrzyni (z różnicówki). Niestety "pierścień ustalający", taki jakby seger siedzący przy koncu polosi w skrzyni prawdopodobnie wpadł do środka do skrzyni :/. W kazdym razie po zlozeniu wszystkego samochod jezdzil normalnie 30km, kiedy nagle został mi tylko 3ci bieg. Jakos dokulalem sie do parkingu, kombinowalem. Lewarek chodzi ciężko i w ogóle opornie, ale jakoś wrzucić udało się jedynkę i dojechałem do domu. Pod domem w miarę dobrze działać zaczęła 1,2,3,5 i wsteczny. 4ki za cholere nie da sie wrzucic. Prosze o pomoc, co tu teraz robic i zeby mnie nie zżarło finansowo :/

    Teraz sytuacja jest taka ze raczej bez problemu wchodza 1,2,3,5 bieg oraz wsteczny. Tylko za cholere nie da sie 4go. Ktos wie jak jest zbudowana ta skrzynia? Gdzie ten pierscien mogl wpasc ze zablokowało 4ke? Da sie dostać jakoś do niej bez wyjmowania całej skrzyni? :/

    Czy odkrecajac tą "klapę" nic sie nie rozsypie? Jest szansa że wyjme tamtędy coś co blokuje?





    Tu dla porownania sa rozrysowane bieg 3ci i 4ty. Skoro 3ci działa i wszystkie pozostałe to znaczy że coś musiało się zablokować w tych okolicach.

    Pomóżcie proszę

  2. #2
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    Wiesz do konca nie jestem pewien czy sprawca problemow jest ten pierscien?jestes pewien,ze był na flanszy,co teraz tam wsadziłes?wyleciał olej z skrzyni ?masz olej w skrzyni?jezeli tam by wleciał to pewnie został by zmielony przez mechaniz róznicowy-jak terz chodzi skrzynia?nie jest głosniejsza?napisałes ,ze ciezko chodzi lewarek-przed tym wahaczem chodził lekko?według minie twój problem to mechaniz zew ,lub wew,skrzyni-choc moge sie oczywiscie mylic ,bo to takie chore naprawianie.zciagnij linki na skrzyni i zobacz czy da sie wrzucic wszystkie biegi samym wybierakiem,jezeli tak to lewarek jezeli nie -to musisz rozbierac skrzynie-nie ma mozliwosci dostania sie do mechanizmu wew.Pokrywe moze zdjac,lecz nic tam nie zobaczysz(tylko 5 bieg) A jak to sie stało,ze urwał sie wahacz?

  3. #3
    ravi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaiowas Zobacz post
    Wiesz do konca nie jestem pewien czy sprawca problemow jest ten pierscien?jestes pewien,ze był na flanszy,co teraz tam wsadziłes?wyleciał olej z skrzyni ?masz olej w skrzyni?jezeli tam by wleciał to pewnie został by zmielony przez mechaniz róznicowy-jak terz chodzi skrzynia?nie jest głosniejsza?napisałes ,ze ciezko chodzi lewarek-przed tym wahaczem chodził lekko?według minie twój problem to mechaniz zew ,lub wew,skrzyni-choc moge sie oczywiscie mylic ,bo to takie chore naprawianie.zciagnij linki na skrzyni i zobacz czy da sie wrzucic wszystkie biegi samym wybierakiem,jezeli tak to lewarek jezeli nie -to musisz rozbierac skrzynie-nie ma mozliwosci dostania sie do mechanizmu wew.Pokrywe moze zdjac,lecz nic tam nie zobaczysz(tylko 5 bieg) A jak to sie stało,ze urwał sie wahacz?
    O, dziekuje za odpowiedz.

    Po wyrwaniu wahacza wyszla polos, pierscienia nie bylo, nie wiedzialem wwowczas ze powinien byc, wiec prawdopodobnie zostal w roznicowce. Polos została wsadzona tak o po prostu bez blokady. W domu zobaczylem na schemacie ze ma byc pierscien, a go nie ma. Zamowilem w ASO taki, a w miedzyczasie nagle stracilem biegi, zostal 3 i luz. Po wajchowaniu dluzszym teraz wszystkie działają prawie tak samo dobrze jak wczesniej (lekkko i precyzyjnie), tylko 4ki nie da sie wrzucic.. Co do oleju to nie mam pojecia o jego ilosci. Co do dzwieku skrzyni to pracuje cicho i bez zarzutu, tylko brak tej 4ki... :/

    Swoja droga po wyjeciu tej polosi z roznicowki nie powinien sie olej wylac? Bo tam tylko lekko zwilzone olejem bylo, a nic sie nei lało
    Ostatnio edytowane przez ravi ; 17-04-2009 o 20:35

  4. #4
    ravi
    Gość

    Domyślnie

    uhm, tak ogladam, czytam i najswiezsza moja teoria jest taka:


    Ten pierścień przez różnicówke musiał wpaść między wałki wybieraków (2,3,4) blokując je. Po dłuższym machaniu drążkiem, pierścień musiał przemieścić się pod wałek 3 (on odpowiada za biegi 3-4) blokując możliwość wrzucenia 4ki...

    Czy to ma sens? Są jakieś sprytne sposoby żeby się tam dostać? :/

  5. #5
    ravi
    Gość

    Domyślnie

    No to sukces. Zwlekałem trochę z wymianą tej skrzyni, jeździłem z biegami 1,2,3,5,R i kombinowałem co tu zrobić i jak najtaniej wymienić... Dzisiaj przyszedł czas na ostatnią próbę przed wymianą - spuszczenie oleju, nalanie nowego z nadzieją że coś się wypłucze. Oczywiscie nic nie wyplynelo, ale sciagnalem jeszcze pokrywe 5go biegu bo tam jest ten ruchomy walek od biegu 3/4... Podchodziłem raczej do tego sceptycznie a tu... fragment tego pierscienia polosi (mniej wiecej 1/3 obwodu) ewidentnie blokuje ten walek. Wyjalem, zalalem olejem i skrzynia jak nowka Index of /~ravi/storage/skrzynia

    Na pierwszej fotce jest miejsce gdzie siedział ten kaawałek pierscienia z fotki drugiej

    Uf, zawsze to pare stowek w kieszeni Pisze o tym, bo moze komus siie przyda w przyszlosci w przypadku problemow z 4 biegiem

    pozdr

  6. #6
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    Gratulacje,ze opanowałes.Tylko jedno mi nie pasuje-miejsce w którym był pierscien to wałek wybieraka biegu 5 i wstecznego.No chyba by nie wchodziła 5.Mam nadzieje,ze reszta pierscienia trzyma magnesowa płytka i juz wszystko bedzie OK(a olej był czysty?)
    Reasumujac-chyba nie warto kupowac tanie podróby wahaczy-lepiej regenerowc stare-takie moje zdanie

  7. #7
    ravi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaiowas Zobacz post
    Gratulacje,ze opanowałes.Tylko jedno mi nie pasuje-miejsce w którym był pierscien to wałek wybieraka biegu 5 i wstecznego.No chyba by nie wchodziła 5.Mam nadzieje,ze reszta pierscienia trzyma magnesowa płytka i juz wszystko bedzie OK(a olej był czysty?)
    Reasumujac-chyba nie warto kupowac tanie podróby wahaczy-lepiej regenerowc stare-takie moje zdanie
    To na bank 3/4 bieg. Kiedy wrzucamy 3jke, wałek wchodzi "do skrzyni", gdy czwórkę - wychodzi na zewnątrz. Na fotce jest w położeniu neutralnym. Olej był raczej czysty - śladowa ilość mikroopiłków jedynie. Też mam nadzieje że reszta tego pierścienia jest na magnesie

    A co do wahaczy to trudno powiedzieć... niby wystarczyło u mnie tylne tuleje wymienić (a miałem oryginalne wahacze jeszcze), ale porównując sztywność wszystkich gum, to te z nowego wahacza FAST były zdecydowanie twardsze. Nie wiem czy ten typ tak ma, czy tamte "rozmiękły" się pod wpływem czasu Co ciekawe i godne docenienia to fakt, że jak zadzwoniłem z reklamacją o 14:00, że wahacz się urwał, to następnego dnia o 10:00 już kurier z nowym był u mnie. Nie chcieli nawet starego - wystarczyły im fotki. Teraz mam całe zawieszenie z przodu nowe, ale hehe.. dalej nie jest idealnie - poduszke amorka jeszcze wymienię i bede modlil sie zeby to nie byla wina gum stabilizatora ;P
    Ostatnio edytowane przez ravi ; 26-04-2009 o 18:45

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie chcę nikogo straszyć, ale jazda z fragmentem niewyjętego pierścienia w skrzyni może się źle skończyć. Radzę jednak rozebrać skrzynię i wyjąć do końca ten pierścień. Piszę to z własnego doświadczenia bo kiedyś (nie wiedząc o tym) jeździłem z odłamanym fragmentem zęba z koła talerzowego. To trwało chyba ze 2 lata, ale kiedyś w zimie, kiedy olej był gęsty ten ząb został wciągnięty w tryby - no i miałem trochę roboty.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-12-2011, 11:06
  2. Wielki problem-czy to skrzynia biegów padła?156 2,4jtd
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-04-2011, 15:25
  3. Padła skrzynia - jaka w zamian?
    Utworzone przez magico w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-09-2009, 19:51
  4. [146] Padła skrzynia biegów - która będzie dobra ?
    Utworzone przez Wieczor79 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-11-2008, 20:43
  5. [146] padła skrzynia
    Utworzone przez noone79 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-05-2008, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory