Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 45

Temat: Temperatura otwarcia termostatu

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Wg mnie również.

    eLearn jakiś stary bardzo. Pewnie 2006.

    Ciekawe czy w ASO sprzedają takie 80 stopni. Cena prawie porównywalna z zamiennikami.
    Czyli elearn daje stan na poczatek produkcji, dlatego pytalem bo moze pozniej cos zmienili. Ale wg mnie, z opisu widze ze pasuja do 1.9 te same termostaty i moze mylnie sprzedawcy sprzedaja je do 2.4, a potem mamy efekt.
    Szukalem tez troche inforamcji na zachodnich portalach i tam twierdza, ze nie ma juz oryginalow. Sprawdze z ciekawosci w ASO i zapytam o te temperatury.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Panowie, nie chce specjalnie zakładać nowego tematu wiec ponawiam pytanie jak sprawdzic ile wynosi temp otwarcia w FESie. Jest osobny wiersz monitorujący tą wartosc? Szukałem ostatnio i nie widziałem. W ubiegłe wakacje wymieniałem w 2.4 termostat na behra i jestem ciekaw.

    Sorry za mały OT.

    Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Nie popadajcie w paranoje. 80'C vs 88'C, to silnika macie ze szkła, że ma się coś stać przez te 8'C różnicy. No bez jaj.

  4. #14
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post
    Panowie, nie chce specjalnie zakładać nowego tematu wiec ponawiam pytanie jak sprawdzic ile wynosi temp otwarcia w FESie. Jest osobny wiersz monitorujący tą wartosc? Szukałem ostatnio i nie widziałem. W ubiegłe wakacje wymieniałem w 2.4 termostat na behra i jestem ciekaw.

    Sorry za mały OT.

    Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
    Nie ma takiego wiersza, ponieważ termostat sterowany jest mechanicznie. Jedyny sposób to logi.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Nie popadajcie w paranoje. 80'C vs 88'C, to silnika macie ze szkła, że ma się coś stać przez te 8'C różnicy. No bez jaj.
    Więc tak samo można by założyć termostat z temp otwarcia 94, bo to tylko 6 stopni różnicy?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post
    Panowie, nie chce specjalnie zakładać nowego tematu wiec ponawiam pytanie jak sprawdzic ile wynosi temp otwarcia w FESie. Jest osobny wiersz monitorujący tą wartosc? Szukałem ostatnio i nie widziałem. W ubiegłe wakacje wymieniałem w 2.4 termostat na behra i jestem ciekaw.

    Sorry za mały OT.

    Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
    zimny silnik najlepiej z rana pierwsze odpalenie po nocy. Podpinasz kabel wybierasz temperature silnika i zalaczasz podglad na wykres. Obserwujesz wzrost temperatury plynu chlodzacego. w pewnym momencie po osiagnieciu temperatury otwarcia temperatura powinna zaczac spadac.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Nie popadajcie w paranoje. 80'C vs 88'C, to silnika macie ze szkła, że ma się coś stać przez te 8'C różnicy. No bez jaj.
    nie popadam w paranoje. Chcialbym jednak uniknac przykrej niespodzianki i wymienic termostat na wlasciwy. Ponadto pamietaj ze 88 to temperatura plynu nie silnika, silnik ma wyzsza.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W 2,4 20v ludzie zakładali zamienniki o wyższej temp otwarcia niż zalecane fabrycznie i kończyło się często na zwichrowaniu głowicy. Ciekawostką jest, że w 2.0JtDM termostat otwiera się przy 93-94C, temp. spada do 85-86C, a potem utrzymuje równo 88C - rzeczywisty odczyt z komputera
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Nie popadajcie w paranoje. 80'C vs 88'C, to silnika macie ze szkła, że ma się coś stać przez te 8'C różnicy. No bez jaj.
    Oj kolego teraz babola trzasnąłeś, że ja bym się ze wstydu schował.

    Przykład z produkcji: przychodziły do fabryki wadliwe odlewy aluminiowej obudowy... pojechalismy na audyt do dostawcy i co sie okazalo? Ze barany wtryskiwali zbyt goracy material- zamiast 705 st.C bylo 714 st.C. Zauważ jak procentowo to jest mało (nieco ponad 1%).

    W kwestii termostatow: 80 do 88 to jest aż 10 procent!
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Ja tam się nie wstydzę, tylko całe te dywagacje opieracie na jakimś założeniu. A ja uważem, że jest błędne. Co z tego że termostat się otworzy przy 80'C.
    To teraz sytuacja z życia. Byłem na urlopie w miejscu, gdzie temperatura w cieniu wynosiła 44'C. Auto w pełnym słońcu po jeździe. Włączenie po jakimś czasie zapłonu i temperatura płynu chłodzącego >100'C i co ... i nic. Auto jeździ. Bo nie miało prawa się nic wydażyć.

    [edit]
    Ja już kiedyś pisałem o przeprawadzonych badaniach na jednej z Politechnik związanych z temperaturą pracy układu chłodzenia i sprawnością silnka. Robiono to na silniku BMW. W każdym razie konkluja była taka, że jeśli układ chłodzenia jest sprawny, szczelny, to płyn może mieć nawet 120'C i nic się silnikowi nie wydarzy złego, ale niestety przy tej temperaturze ciśnienie jest już tak duże, że grozi to rozszczelnieniem układu. Zysk z pracy w wyższej temperaturze, to poprawa sprawności jednostki, czyli mniejsze spalanie.
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 14-01-2016 o 15:33

  9. #19
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    No tak, ale silnik silnikowi nie równy. Montaż termostatu otwierającego przy 88 zamiast 80 to poprawianie fabryki, a jak wiadomo przeważnie nie wychodzi to na dobre. Zwłaszcza, że 2.4 są bardziej narażone na problemy z głowicą.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Ja tam się nie wstydzę, tylko całe te dywagacje opieracie na jakimś założeniu. A ja uważem, że jest błędne. Co z tego że termostat się otworzy przy 80'C.
    To teraz sytuacja z życia. Byłem na urlopie w miejscu, gdzie temperatura w cieniu wynosiła 44'C. Auto w pełnym słońcu po jeździe. Włączenie po jakimś czasie zapłonu i temperatura płynu chłodzącego >100'C i co ... i nic. Auto jeździ. Bo nie miało prawa się nic wydażyć.

    [edit]
    Ja już kiedyś pisałem o przeprawadzonych badaniach na jednej z Politechnik związanych z temperaturą pracy układu chłodzenia i sprawnością silnka. Robiono to na silniku BMW. W każdym razie konkluja była taka, że jeśli układ chłodzenia jest sprawny, szczelny, to płyn może mieć nawet 120'C i nic się silnikowi nie wydarzy złego, ale niestety przy tej temperaturze ciśnienie jest już tak duże, że grozi to rozszczelnieniem układu. Zysk z pracy w wyższej temperaturze, to poprawa sprawności jednostki, czyli mniejsze spalanie.
    Tak wlasnie jest w wyzszej temperaturze silnik ma wyzsza sprawnosc, ale jest jedno ale. Jednostka nie wytrzyma tego dlugo i ulegnie przegrzaniu i awarii. Mechanicy na tym forum stwierdzali ze glowica jest dluga i scianki ma cienkie i te scianki wlasnie pekaja. To miejce ulega przegrzaniu i go trafia szlag.
    Jesli bede mial o 8 stopni wczesniej otwarty termostat i plyn pojdzie wczesniej na chlodnice to ten plyn powinien miec nizsza temperature i lepiej odbierze cieplo z glowicy.

    Zreszta chyba po to producent zastosowal termostaty na 80 stopni. Dlaczego wiec mam zakladac inny ?

    Pytalem Geparda o to czy ma taki termostat i stwierdzil, ze ma tylko na 88 stopni.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 12:38
  2. [159] EGR jakie procenty otwarcia w FES
    Utworzone przez borys639 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 31-07-2013, 13:26
  3. [Giulietta] -czujnik otwarcia maski.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 19:30
  4. Spadająca temperatura silnika mimo zmiany termostatu.
    Utworzone przez arek423 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 15:25
  5. Kierunkowskazy nie potwierdzają otwarcia AR
    Utworzone przez Dawid_Zielu w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 14:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory