Strona 58 z 91 PierwszyPierwszy ... 8484950515253545556575859606162636465666768 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 571 do 580 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #571
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jeżeli silnik działa jak palnik i się przegrzewa to jakiś element w tym wypadku akurat tłok ma skaze i pęka.nie wiem co to ma do sworznia? Może akurat juz w takim ostrym chipowaniu powinno się pomyśleć o kutych podzespołach?

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  2. #572
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Jedno jeszcze pytanie co się stanie jak masz mega duży luz na sworzniu? Z każdym skokiem jest uderzenie ala udar w wiertarce. Teraz sobie zadaj pytanie czemu tłok pęka w górę, a nie w dół, przecież do dołu jest mniej materiału. Z tego silnika z którego cinek dał fotki, pęknięty tłok miał już luz góra dół. Pozostałe miały luz tylko na boki, a więc panewka główki nie była jeszcze wytarta na całej powierzchni. Nie dziwi Cię, że tłok pęka w osi sworznia? Że nie jest przytopiony? Na tłok działają siły cieplne, ale wibracyjne od luzu na sworzniu już nie powinny, a tu takie występują. Nie wiem jak bardziej obrazowo to wyjaśnić. Ciekawe czy u Bociana zostały luzy na sworzniach zweryfikowane, czy nawet nikt tego nie dotknął bo i po co.
    Ostatnio edytowane przez 5turbo ; 17-01-2016 o 11:39
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  3. #573
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Wszystkie normy jakie powstały odnośnie lakiernictwa czy najlepsze są już te EKO normy mają na celu obniżenie żywotności co przekłada się na większy obrót gospodardczy,w tym wypadku dupowóz jak alfa romeo 159 ma zniknąć dużo wcześniej z powierzchni ziemi niż model 164.Blach ma zgnić,podzespoły mają uleć wyeksploatowaniu w określonym czasie i tak też się dzieje.
    DOKŁADNIE TAK się dziś robi samochodu (jak sprzęt RTV AGD) i tu jest istota problemu - gorsza jakość materiałów, wadliwe rozwiązania konstrukcyjne (np. źle rozwiązane smarowanie) + wydłużone okresy zmian oleju i samochód po 200.000km zamienia się w kupę złomu. Tłoki pękają bo są do DUPY zrobione pewnie z prasowanego ryżu (jak powiedział mi kiedyś pewien mechanik) i o to chodzi - a chip zapewne przyspieszył zgon który i tak był zaprogramowany.

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Konkluzja jest taka że nie ma się też do końca przejmować na zapas itp bo jezdzić czymś trzeba i nie ważne czy to będzie Alfa bo i tak każde auto jest skazane na to co napisałem wyżej,Bynajmniej tyczy się to marek Europejskich,jedynym producentem który jeszcze ma w miare dobre auta jest Honda bo mazda już nie do końća ale zaznaczam iż najbardziej udane konstrukcje tych producentów to silniki beznynowe
    Święte słowa Honda jest jedną z nielicznych marek, która trzyma jako taki poziom, samochody Niemieckie to już ostatnio niestety szmelc (zwłaszcza te z górnej półki). Porsche kiedyś synonim jakości od 1997 r produkuje samochody w których silniki często nie dożywają do 100.000 km i mają to gdzieś.

    Jakość silnika najłatwiej zbadać po cenach i dostępności używanych na allegro (ktoś to chyba niedawno pisał) 1.9 8V kupisz za grosze a 2.0 raz że nie ma a dwa że ceny z kosmosu.
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  4. #574
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Zglos sprawe do fca. Potrafisz sprawdzic bin. ?

  5. #575
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    No racja ze luz na sworzniu spowoduje pęknięcie tłoka ale ja nie kojarzę żeby bocian czy kamorado miał pekniety sworzeń?

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  6. #576
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Darek co niektórym nie przetlumaczysz , szkoda ze mam do ciebie daleko bo pobral bym soft i porownal bym z tym wklejonym

  7. #577
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Trzeba mieć większą wiedzę, niż opisanie co widać na załączonych mapach żeby w przypadku CF5 postawić dobrą ocenę.
    Może w cf4 i wcześniejszych jest to łatwiejsze. Ja wam przyczyn tłumaczył na pewno nie będę.
    Napiszę tylko że EOI jest bardzo zbliżone do fabrycznego. Żadnego masakrycznego wzrostu EGT nie będzie. Chyba że coś się dzieje z samą jednostką ale w to nie wnikam.

    Pozdrawiam
    Patryk

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #578
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    No racja ze luz na sworzniu spowoduje pęknięcie tłoka ale ja nie kojarzę żeby bocian czy kamorado miał pekniety sworzeń?

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Tlok byl slabszy od sworznia.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #579
    criss
    Gość

    Domyślnie

    EOI pozne czyli mamy post injection czyli mamy wysokie egt

  10. #580
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    No racja ze luz na sworzniu spowoduje pęknięcie tłoka ale ja nie kojarzę żeby bocian czy kamorado miał pekniety sworzeń?

    Luz na sworzniu, a pęknięty sworzeń to 2 różne awarie. Pęknięty sworzeń rozwala wszystko prawie jakby korba pękła. Luz na sworzniu to różnica średnic sworznia i panewki główki korbowodu ponad normę, tutaj akurat 10 razy ją przewyższająca.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory