Strona 62 z 91 PierwszyPierwszy ... 12525354555657585960616263646566676869707172 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 611 do 620 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #611
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a pewnie kurde :-)
    [MENTION=6]piotriix[/MENTION] - nie pamiętam żebym zwierzał się Tobie z moich problemów z obstrukcjami itp o czym pisałes w jednym poście ad dania tłoków na jakieś tam weryfikacje
    ale zapytaj szerszenia czy po jego wpisie nie dostał pw z pytaniem o dane do wysyłki owych ...
    @wiedzmaak - aktualnie mam serię bo tego wymagał QBA odpowiadając za wykonany remont i to raczej normalna sprawa że mechanik wykonujący gruby remont zasadniczo na fabrycznych gratach daje gwarancję na tą robotę ale na seryjnym sofcie


    a teraz bawcie się dalej a ja się może gdzieś przejade
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 18-01-2016 o 10:00








  2. #612
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zejdźcie już z kamorado, bo nie macie racji. Nawet jeśli komunikat kilka razy mu się wyświetlił, to sam napisał, że zrobił tym autem 10 000 tys km od zakupu. To tyle co nic w porównaniu do tego, co przejechał poprzedni użytkownik. Wymiana uszczelki nawet na początku użytkowania co najwyżej przedłużyła by męki, finalnie doprowadzając zapewne do tego samego rezultatu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał dareknewry Zobacz post
    Ludzie z forum czesto popelniaja ten sam blad, ze szukaja odpowiedzi na forum kilka tygodni zamiast walczyc u mechanikow. Pozniej znajduja przyczyne na forum, koniecznie chca sie umowic ze swoim zaufanym mechanikiem, a to, ze ten jest zajety to czeka sie jeszcze dluzej. Problem poglebia to, ze ciezko zostawic samochod jak sie jest np. z poza miasta i do pracy trzeba jezdzic.
    Z tym się nie zgodzę. W wielu przypadkach wiedza z forum pomoże w trafnej diagnozie, zamiast płacić setki zł za strzały w ciemno. Ale wszystko trzeba z głową
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #613
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Bocian i jak na serii? Też masz spóźnioną reakcję na gaz w zakresie do 2 tys. Obrotów? Jak spalanie? Większe niż na sofcie?
    teraz na zime podskoczyło splanko
    lekki obsuw też jest tak jak to było wcześniej
    ale sie jedzie jakoś i tyle








  4. #614
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Mnie ten lekki obsuw strasznie wkurza a po ostatnich wydarzeniach boje się chipować... zastanawia mnie czy te 1s opóźnienia to ja mam coś skopane czy tttm

  5. #615
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a EGR jak u Ciebie ?
    szarpanko lekkie w okolicy 1500-2500 ?








  6. #616
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Mnie ten lekki obsuw strasznie wkurza a po ostatnich wydarzeniach boje się chipować... zastanawia mnie czy te 1s opóźnienia to ja mam coś skopane czy tttm

    A może to

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._ruszaniu.html

  7. #617
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    Po przeczytaniu wątku nachodzi mnie parę myśli/wniosków.
    1. Jak każdy wie lub zauważył, czym nowszy silnik tym bardziej wysilony. W fiacie tempra z 92 roku 1.9TD miał 90KM i prawdopodobnie duuuuuży zapas wytrzymałości. Nawet w 1.9JTD moce były od 105 do ponad 150KM. 2.0 JTDm ma tych koniów już 170 czyli prawie 2x tyle co w temprze z roku '92. Gdzieś granica rozsądnej wytrzymałości jest i być może 2.0 do tej granicy już się zbliża. Każda niewprawna ingerencja w 2.0 jest dużo bardziej niebezpieczna niż w starym 1.9TD. Można po porostu popełnić zbyt dużo błędów, które skrócą życie silnika, a możliwości jest dużo.
    2. Nie twierdzę, że witaminka dla silnika jest zła ale pod warunkiem, że jest dobrze zrobiona. Niestety jak widać po tym wątku pojawiają się wątpliwości o słuszności poprawiania fabryki.
    3. Prawdopodobnie większość z nas chciałoby mieć mocniejszy silnik niż ma. Może czas traktować diesla jak benzynę gdzie jak wiadomo najtańszym sposobem podniesienia mocy jest swap silnika. I nie bawić się w chipowanie tylko kupowanie mocniejszego auta z seryjną mocą? Poniekąd tak właśnie zrobiłem. Najpierw chciałem 159. Później 159 z silnikiem 1,9 150KM. Stanęło na 2.0 170KM. Fakt, że trzeba było trochę dopłacić ale również dlatego że większość 1.9 było masakrycznie zniszczonych i o "przebiegach" poniżej 200kkm (wyglądały gorzej niż służbowy, 18 letni FSC Lublin.. ). Na razie nie żałuję, mocy może przydałoby się więcej ale chipowanie sobie daruję.
    4. Są różne opinie o chipowaniu. W powyższych przypadkach wniosek jest podobny: silnik był OK, moc podniesiona i kilka przypadków awarii lub błędów i brak odpowiedzialności tunera. Z całym szacunkiem dla mechaników ale rzadko się zdarza, żeby swoje błędy przyjmowali na klatę i bez słowa naprawiali swoje błędy. NIestety większość z nas nie ma czasu walczyć o swoje. Dlatego też uważam, że jeżeli ktoś zgadza się na grzebanie i zmiany w parametrach fabrycznych w swoim aucie to musi liczyć się z problemami. I to zarówno klient jak i mechanik. Trzeba być naprawdę świetnym fachowcem żeby się brać za chipowanie współczesnych silników. NIe trzeba nikomu tłumaczyć, że w fabryce silników pracuje cała armia inżynierów, którzy projektują, sprawdzają, produkują, testują itp. silniki po to właśnie, żeby wypuścić do klienta motor, którym klient przejeździ ładnych parę km bo inaczej fabryka poniesie ogromne straty. W firmach tuningowych niestety tego nie mamy zapewnionego...
    Poza tym, czy ktoś z was "wzmacniał" np kuchenkę mikrofalową? Podejrzewam, że nie - od razu kupowaliście mocniejszą - ile Was to kosztowało? 100-200zł więcej? Wzmacnialiście komputery (przykład na forum - koszt kilkaset lub kilka tys zł w razie awarii, której się spodziewaliście) A tu wzmacniacie swoje perełki warte kilkadziesiąt tys zł za kilka tys zł i ryzykujecie naprawy warte połowę auta... A wystarczy nie poprawiać fabryki.

  8. #618
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    2.0 JTDm ma tych koniów już 170 czyli prawie 2x tyle co w temprze z roku '92. Gdzieś granica rozsądnej wytrzymałości jest i być może 2.0 do tej granicy już się zbliża.
    Moim skromnym zdaniem zmieniła się po prostu filozofia projektowania silników i nie jest to wiedza tajemna. 1UZ-FE mogłeś na seryjnych bebechach wydłubać na 500 KM, teraz robi się silnik na drobną zakładkę, "bo jeszcze za długo by pojeździł, poza tym materiały tez kosztują".

    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    Wzmacnialiście komputery (przykład na forum - koszt kilkaset lub kilka tys zł w razie awarii, której się spodziewaliście) A tu wzmacniacie swoje perełki warte kilkadziesiąt tys zł za kilka tys zł i ryzykujecie naprawy warte połowę auta... A wystarczy nie poprawiać fabryki.
    No komputer to bez przerwy wzmacniam. Ostatnio wjechał zamiast core 2 extreme xeon z przejścióweczką, świetnie to działa za małą kasę.

  9. #619
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Krakow
    Auto
    alfa romeo 159 2.0 jtdm
    Postów
    152

    Domyślnie

    Wzrost mocy wynika ze zmian technologicznych np. wtrysk pośredni a common rail, inne wtryskiwacze, turbiny itp. A obniżona żywotność to oszczędności materiałowe. A inżynierowie dumaja co by silniczek za długo nie pojeździł bo nowe trzeba sprzedawać. Niekoniecznie ma być super trwały i wolny od wad np. VW 2.0 tdi na pompowtryskach. Takie czasy. Poza tym motory i ich oprogramowanie to produkcja wielkoseryjna a dobry tuner do każdego egzemplarza podchodzi indywidualnie. Inna sprawa to nowy samochód, z małym przebiegiem, który tylko można dostroic, a co innego autko od Janusza z 200kkm na liczniku, w którym nie wiadomo co siedzi w środku.

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  10. #620
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Jak tak czytam te wszystkie opinie,to wniosek nasuwa sie sam: trzeba pomyslec o sprzedazy chyba ...

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory