Strona 83 z 91 PierwszyPierwszy ... 3373747576777879808182838485868788899091 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 821 do 830 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #821
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    To ze silnik jest produkowany gdzie indziej nie znaczy ze to inny projekt, czy ze 99% rozwiazan/czesci nie jest takich samych.
    Różne fabryki to różne maszyny, zatem inna dokładność odlewu i obróbki... być może inny dostawca materiału, inny dostawca narzędzi do obróbki, inne formy itd. Inna kultura pracy, inne działy jakości, zarządzania jakości itd...
    Każda fabryka ma swoje problemy jakościowe, tak samo poszczególni dostawcy. Wiem coś o tym, pracuję w branży.

    Zatem na papierze silnik może i ten sam, z wyglądu może i identyczny, ale tak naprawdę nie są to takie same silniki.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #822
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Tylko ze w przypadku silnika Insygnia i Alfa/Fiat to sa inne projekty. 2.0jtd Alfy to nowa konstrukcja. Natomiast 2.0CDTi to modyfikacja 1.9jtd. Opisywany problem z peknietymi tlokami w 159 2.0 Na tyle mnie zmobilizowal, ze zaczolem szukac i rozmawiac by zdobyc szerszych informacji na ten temat, gdzie jeszcze to wystepuje. Mieszkam w UK i rozmawialem z bylym serwisantem ASO Alfy ktory prowadzi teraz swoj zaklad robiac tylko Alfy/Fiat i nie spotkal sie w swojej karierze z taka usterka w silniku 2.0jtdm (159 czy Giulietta)

    Wiem natomiast ze diabel tkwi w szczegolach.
    Sam jestem serwisantem producenckim (na silnikach samochodowych sie nie znam wiec nie wypowiadam sie jak maja dzialac itp) i doskonale widze i zdaje sobie sprawe, ze jest tendencja oszczednoci materialow. Ale tez gdzie cos jest produkowane, jakie stosuje sie podzespoly, itp. I ma to znaczenie na produkt koncowy.


    2 tyg temu natomiast mialem dyskucje z mechanikem TUV, wlasnie o 2.0 bo zlecilem przy okazji serwisowi (i mam tu na mysli serwis zapobiegawczy) wymiane opisywanej na tym forum uszczelki pompy oleju. I byl on kolejna osoba (po ASO GM) mowiaca, ze 2.0 Alfy a 2.0 GM to 2 inne silniki. Wspolna ich cecha jest to, ze sa Common Rail.
    Tej wiedzy jeszcze nie mialem 2 tyg temu. I w chwili obecnej nie wiaze wysypujacych sie Insygni z opisanymi tu 4 przypadkami w 159. Tym bardziej, ze Insygnia jest popularnym autem flotowym na zachodzie a co gorsza we flotach takich jak Hertz, Europcar itd. Dla mnie Insygnia z rynku DE, B, NL sa autami skatowanymi. Osoby ktore mieszkaja w NL wiedza, ze tam duze auta to sluzbowe generalnie. Zwykly Pan "Holender" jezdzi malym autkiem by nie przeplacac za podatek liczony od wagi i emisji auta. 159 2.0 to wydatek 150€ miesiecznie podatku. W UK jedynie £145 rocznie.

    Dlatego flotowki maja wymiany co 30Kkm bo sa tanie w eksploatacji a o nie swoje sie nie dba, jesli firma placi... Co nie znaczy przeciez, ze nie trafi sie na flotowke o ktora kierowca / firma dba (np. w mojej pracy ^^).

    Ja dochodze do wniosku, ze wysypane 2.0 w 159 to przegonione flotowki o ile nie pozyczak gdzie kierowca nie zbyt dbal o auto. Do tego nie zawsze ASO ze sztuka zawodu. Serwis serwisowi nie rowny i wykonana w nim praca, a wiem to z wlasnego doswiadczenia.

    - - - Updated - - -

    kol. AirAtji uprzedzil mnie
    Ostatnio edytowane przez michuw81 ; 08-02-2016 o 14:43 Powód: drobne poprawki ;)
    Always Loking For A drive

  3. #823
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał michuw81 Zobacz post
    2.0 Alfy a 2.0 GM to 2 inne silniki. Wspolna ich cecha jest to, ze sa Common Rail.
    Wszelkie źródła, które znalazłem piszą, że do 2013 silniki 2.0 CDTi to bliźniacze silniki do 2.0 JTDm. Słupki pasują zamiennie. Różni się zewnętrzny osprzęt.

  4. #824
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    No tak, ale na moj rozum. Bliznacze to nie te same. Tak jak jedna plyta podlogowa, rozne modele, rozne marki.
    Jak zapytalem wczesniej jakich modeli i rocznikow to dotyczy. Gdyz jak epsonix wspomnial: "Ta wada w ostanim roku/dwóch zaczela zbierac żniwo (jest już dużo egzemplarzy co mają po I pare lat I większe przebiegi)"

    2 serwisantow z 2 roznych krajow z 2 roznych ASO mi mowi, ze 2.0jtd a 2.0CDTi to 2 rozne silniki (a w spolne podzespoly mnie nie dziwia, wszak caly przemysl tak teraz dziala) I biore to co mowia za prawde, bo ja sie na autach i silnikach nie znam. I uznaje ich jako fachowcow w swoich dziedzinach.

    Potwierdza to Wiki: "
    A new 2 litre (1,956 cc, 83 mm bore, 90.4 mm stroke) Multijet diesel was introduced in third generation Lancia Delta in summer 2008. At its first version this engine produces 165 PS (121 kW; 163 hp). For 2009 the engine was fitted to Alfa Romeo 159 as 170 PS (125 kW; 168 hp) variant. Fiat Sedici, Suzuki SX4 and the new Fiat Doblò generation use a 135 PS (99 kW; 133 hp) variant of this engine.GM Powertrain separately developed their diesel engines based on 1.9 JTD, after end of "marriage" between GM and Fiat,[15]and first was 160 PS (120 kW; 160 hp) version for Astra and Insignia, which was latter upgraded to 165 PS for Astra (163 PS in restyled version of Insignia), and less powerful version for Insignia with 110 PS and 130 PS. In 2011 GM Powertrain Europe developed a new derivative - the twin-turbocharger BiTurbo version, with 195 PS (143 kW; 192 hp), which is used in the Insignia and starting with 2013 in the Astra J. Internally the new engine is referred to as GM Family B engine. The same engine was also available in the 2011 Saab 9-5 with 160 PS and 190 PS twin-turbo. In 2013 Opel introduced cleaner and more fuel efficient versions of the 2.0 CDTI engine and the ecoFLEX version, with 99 g/km of CO2 and 120 PS (140 PS for Insignia).[16]"

    Ja to interpretuje po wczesniejszych rozmowach ze pierwsze modele 2.0CDTi to zmodyfikowany 1.9jtdm a po 2013 nowa niezalezna konstrukcja GM

    Nawet jesli, te 2 silniki to jedno i to samo, dlaczego nie potrafie znalesc na forum SAAB postow o peknietych tlokach gdzie 2.0jtdm byl montowany, albo o Giuliettach z takim problemem. Ten silnik jest od 2009. Niektore auta maja napewno ponad 300Kkm

    2.0 CDTI(ecoFLEX) 2.0 CDTI (ecoFLEX) 2.0 CDTI (ecoFLEX) 2.0 CDTI (ecoFLEX) 2.0 CDTI (ecoFLEX) 2.0 CDTI (ecoFLEX) 2.0 CDTI (ecoFLEX) 2.0 BiTurbo CDTI (ecoFLEX)
    Bauzeitraum 08.2008–06.2013 seit 06.2013 08.2008–06.2013 seit 06.2013 08.2008–06.2013 06.2013–12.2014 seit 01.2015 12.2011–06.2015
    Motortyp A20DTC, A20DTL A20DTC A20DTJ A20DTE A20DTH A20DTH B20DTH A20DTR
    A na koniec... zyczac kazdemu dobic niestety nie 2.0 - bylo by zbyt optymistycznie.

    https://www.facebook.com/12689741072...type=3&theater
    Ostatnio edytowane przez michuw81 ; 08-02-2016 o 16:53
    Always Loking For A drive

  5. #825
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Silniki jako całość są inne, mają inne układy paliwowe, mogą mieć inne turbosprężarki i całą masę różnego osprzętu. Ale sam słupek jest identyczny. Potwierdza to fakt, że części pasują zamiennie, np. pompa oleju, rozrząd. Potwierdzają to mechanicy, którzy mieli do czynienia z tymi silnikami. Pozostaje pytanie czy na pewno były produkowane w różnych fabrykach.
    Odnośnie info z wikpedii: pogrubione moim zdaniem odnosi się do wersji twin-turbo. Zresztą cała rodzina silników 2.0 CDTi została w Oplu wpięta do B-Family. Inna sprawa, że nie zawsze wikipedia jest w 100% rzetelna.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał michuw81 Zobacz post
    Nie. Opel swoje silniki produkuje w Kaiserslautern. A Fiat we Wloszech i Indiach. 1.3 w PL

    http://media.gm.com/media/de/de/opel...rslautern.html
    W Kaiserslautern produkcja 2.0 zaczęła się w 2014:
    http://steeringnews.com/opel-commenc...i-engine-2978/

    Ale faktem jest, że wcześniej produkowali tam 1.9 CDTi (bliźniacze do 1.9 JTDm). I była to produkcja równoległa do produkcji we Włoszech (w Pratola Serra).
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 08-02-2016 o 17:14

  6. #826
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Silniki jako całość są inne, mają inne układy paliwowe, mogą mieć inne turbosprężarki i całą masę różnego osprzętu. Ale sam słupek jest identyczny. Potwierdza to fakt, że części pasują zamiennie, np. pompa oleju, rozrząd. Potwierdzają to mechanicy, którzy mieli do czynienia z tymi silnikami. Pozostaje pytanie czy na pewno były produkowane w różnych fabrykach.
    Odnośnie info z wikpedii: pogrubione moim zdaniem odnosi się do wersji twin-turbo. Zresztą cała rodzina silników 2.0 CDTi została w Oplu wpięta do B-Family. Inna sprawa, że nie zawsze wikipedia jest w 100% rzetelna.
    I dlatego nie bede sie upieral bo nie znam sie a jedynie analizuje otrzymane I znalezione informacje.
    I dla mnie osobiscie problem jest bardziej zlozony I nie wiazal bym wspomnianych wysupujacych sie zekomo nagminnie Insigni z 159.
    Za malo jest danych dotyczacych samych wysypanych silnikow zarowno 159 jak I Insigni.
    Do tego dochodza inne modele o ktorych ciezko mi bylo cos znalesc by pekaly tloki.

    Sent from my HTC T528w using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez michuw81 ; 08-02-2016 o 17:26
    Always Loking For A drive

  7. #827
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    W insigniach 2.0 jest problem smarowania zwiazany z ta uszczelka. Daje to zle smarowanie i komunikat w zimne dni o slabym cisnieniu. Jak to ktos oleje to ma remont dolu, panewki robia papa.
    Z tlokami sie nic nie dzieje.
    Wszystko to mozna znalezc na forum insigni.
    Ta uszczelka koszt 60zl robi bardzo zla robote w tych silnikach.

    W 159 na ta chwile mamy przypadki pekania tlokow i narazie nie jest to wyjasnione.

  8. #828
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał michuw81 Zobacz post
    I dlatego nie bede sie upieral bo nie znam sie a jedynie analizuje otrzymane I znalezione informacje.
    I dla mnie osobiscie problem jest bardziej zlozony I nie wiazal bym wspomnianych wysupujacych sie zekomo nagminnie Insigni z 159.
    Za malo jest danych dotyczacych samych wysypanych silnikow zarowno 159 jak I Insigni.
    Do tego dochodza inne modele o ktorych ciezko mi bylo cos znalesc by pekaly tloki.

    Sent from my HTC T528w using Tapatalk
    A ja uważam, że cały czas brniecie w ślepą uliczkę, skupiając się na Oplu i jego problemach.

    Proponuję przeczytać poniższy artykuł. Zwrócę tylko uwagę na część cytatu.

    " przy znacznym przekroczeniu dopuszczalnych ciśnień i temperatur spalania możliwym jest pęknięcie tłoka, czy wypalenie zaworu."


    http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/diesel.html

  9. #829
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    A ja uważam, że cały czas brniecie w ślepą uliczkę, skupiając się na Oplu i jego problemach.

    Proponuję przeczytać poniższy artykuł. Zwrócę tylko uwagę na część cytatu.

    " przy znacznym przekroczeniu dopuszczalnych ciśnień i temperatur spalania możliwym jest pęknięcie tłoka, czy wypalenie zaworu."


    http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/diesel.html
    Faktem jest, ze wszystkie odnotowane jak na razie przypadki na forum to silniki po chipie od tego samego tunera. I jest to na razie chyba jedyny powtarzający się element wiążący każdy odnotowany przypadek. Nie znam się na chip tuningu ale może jednak to będzie dobry trop? Za duże ciśnienie jak na wytrzymałość materialową tłoków 2,0?

  10. #830
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Za duże ciśnienie jak na wytrzymałość materialową tłoków 2,0?
    Tak bynajmniej napisano w tym artykule. Natknąłem się na niego więc linkuję pod rozwagę.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory