Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 88

Temat: Remont silnika V6 CF3 - przekrecona panewka

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja odnośnie szlifu to się nie wypowiem. Remontu sam też nie robiłem, raczej podpieram się tym co tu przez lata wyczytałem. A remontów to za wiele tu nie było Jeżeli chcesz bez półśrodków to napisz do jednego z najlepszych fachowców od 166 -> @QBA
    A przy takiej robótce to nawet bym się do niego pofatygował. Z wawy nie znam nikogo za kogo bym poręczył. Ale może ktoś inny coś podpowie.

  2. #12
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Masz http://www.pablogarage.pl/ jedz do Pawła i On Ci dokładnie powie co lepiej zrobić.
    Swoją drogą objawy przegrzewania po tym ,,remoncie,, ustąpiły?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    też ci polecam pablogarage
    Była ALFA ROMEO 166 2,4jtd
    Jest ALFA ROMEO 166 3,0V6 FL http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rafal0717.html

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar darcio
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    alfa romeo 156 2,5l 24v 190km/98r
    Postów
    95

    Domyślnie

    Może ją bym ci kolego dół sprzedał od 2,5v6 po
    Zerwanym pasku rozrzadu

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam w 2.5 były inne wykorbienia na wale.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Wał w 2.5 jest inny.

    Tych wałów się nie szlifuje, technologia wykonania tego nie uwzględnia.

    Chcesz jeździć długo i bezawaryjnie kup wał nominalny.

    I przede wszystkim znajdź kogoś kto się z na tych silnikach.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #17
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2002
    Postów
    23

    Domyślnie

    Czyli szukanie wału czas zacząć, tylko pytanie czy da się znaleźć nominalny wał bez żadnych problemów..

    Czemu tych wałów się nie szlifuje?

  8. #18
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie szlifuje się bo mają zbyt cienka warstwę utwardzoną. Nie przewidywano szlifów. Ale na dzień dzisiejszy to też nie jest problem. Temat był wałkowany nie tylko na tym forum. I dla chcącego nic trudnego. Ponoć szlifują wały i robią dogłębną obróbkę cieplno chemiczną. Nie ma rzeczy niemożliwych. Ale zwykłego szlifu zrobić nie możesz. I znowu wszystko się rozbija o to kto to będzie robił. Radziłbym skorzystać z rad kolegów.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Kiedyś wrzucałem na forum w innym temacie linki do nadmiarowych panewek wałów 2.5 v6 24v / 3.0 v6 24 v dalej zastanawiam się po co je produkują skoro wału się nie szlifuje. Wiem że wał jest azotowany , wiem że są firmy które robią dowolny rodzaj azotowania w tym azotowanie plazmowe np: http://www.platom.pl/Azot1.htm . Pytanie czy ktoś na forum robił już szlif na v6 wraz z azotowaniem wału ? Ja bym zrobił w ramach eksperymentu gdyby nie to, że wał w mojej to nominał i cała operacja nie ma sensu

    Ogólnie sprawdził bym koszta takiej zabawy i zaryzykował bym jeśli by się opłacało. Skoro szlifują azotowane wały np. w Subaru przy tuningu mechanicznym i mocach dwukrotnie przewyższających to co generują nasze v6 to chyba warto się tym zainteresować.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  10. #20
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Na AC chyba ktoś robił w gtv

Podobne wątki

  1. Czy to koniec silnika , chyba panewka
    Utworzone przez Mytek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-09-2013, 10:06
  2. Obrócona panewka Wymina silnika .
    Utworzone przez Simens208 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 23:06
  3. Koniec silnika niestety panewka
    Utworzone przez Maximdj1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-12-2012, 17:51
  4. Potrzebna pomoc. przekrecona panewka 3.0
    Utworzone przez PiotrekDeGie w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 06:38
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory