Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 88

Temat: Remont silnika V6 CF3 - przekrecona panewka

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2002
    Postów
    23

    Domyślnie Remont silnika V6 CF3 - przekrecona panewka

    Cześć, mam od paru lat 166 CF3.
    Samochód ma obecnie 100tys przebiegu. Niestety przez nieuwagę małżonki przekręciła się panewka..

    Teraz pytanie, co lepiej robić. Remontować to co mam, czy szukać drugiego silnika? Dodam że 10 tys km temu remontowałem głowice.
    Silnika nie mogę znaleźć do kupienia, a co do remontu.. Czy szykować się na jakieś niespodzianki?
    Szlifować wał, czy szukać drugiego używanego?

  2. #2
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    A jak ta "nieuwaga " wygladala?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Remont góry był robiony i nikt na panewki przy okazji nie popatrzył? No cóż. Teraz to już mniej istotne. Te wały są dość miękkie. Szlif i dobre utwardzenie to niezbyt łatwa sprawa w tym przypadku. Więcej to można powiedzieć widząc to wszystko na żywo.
    Ta nieuwaga małżonki też mnie irytuje Przecież panewki nie padają po jednej przygazówce na zimno...

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    W tych silnikach w ogóle jak coś pada to rzadkość. A panewki to w szczególności. Silnik chyba jest o jakieś 300 000km skręcony albo nie miałeś wcale oleju
    Jeżeli ma kto Ci to zrobić dobrze to rób remont. Będziesz miał na wieki. Ale jak masz oddać jakiemuś cześkowi to lepiej kup drugi silnik.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2002
    Postów
    23

    Domyślnie

    Czyli nie ma sensu robić tego wału? Gdzie znaleźć dobry wał?

    Nieuwaga spowodowana brakiem wymiany oleju przez 2 lata i przegazówke na zimnym..

    Samochód Polski salonowy od prezesa firmy w której pracuje, więc od 2002 go znam.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    W tych silnikach w ogóle jak coś pada to rzadkość. A panewki to w szczególności. Silnik chyba jest o jakieś 300 000km skręcony albo nie miałeś wcale oleju
    Jeżeli ma kto Ci to zrobić dobrze to rób remont. Będziesz miał na wieki. Ale jak masz oddać jakiemuś cześkowi to lepiej kup drugi silnik.
    Wystarczy kilka razy dać w piec na zimnym i po panewkach w dodatku zapewne olej miał przebieg 10kkm, więc był w zasadzie do wymiany. Ogółem po co przy przebiegu 100kkm robiłeś remont góry ?
    Ile razy takie Alfy przyjeżdżały do Polski z obróconą panewką - przebiegi bezpośrednio z DE kilka lat temu więc wysokie nie były. Tyczy się to motorów 12 i 24v.

    Ogółem zależy jak chcesz to zrobić, czy porządnie czy nie. Osobiście polecam rozebrać ten motor i sprawdzić co dokładnie ucierpiało. Jeśli dużo to dać sobie raczej spokój i kupić motor, który będzie w dobrym stanie (najlepiej sprawdzić jeszcze w aucie i kupić wyjęty z tego auta) jeśli nie, to albo kupić drugi motor tylko 'na chodzie' z wałem nominałem i dobrym tym co ucierpiało w tamtym i zrobić z dwóch jeden skoro remontowałeś górę i będzie miał teraz motor na cacy. Ostatecznie kupić same części - wał nominał i inne pierdoły które będziesz potrzebował.

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    V6 w alfach to jedne z najsolidniejszych silników. Jeżeli twierdzisz że po kilka zimnych przekazówkach wypluje panewki to w innych autach by wypluwało przy pierwszej przegazówie. Czyli wymieniałoby się częściej niż olej nie przesadzajmy. O ile przebieg jest prawdziwy to ktoś niemiłosiernie musiał się pastwić nad tym silnikiem żeby w tak dramatycznie niskim przebiegu trzeba było robić kapitalkę (niedawno góra, teraz dół). TS`y z dwa razy więcej wytrzymują Ludzie takich rzeczy nie robią w tych silnikach nawet po kilkukrotnie większym przebiegu. Na prawdę Wygolony ma mega pacha..... mega.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2002
    Postów
    23

    Domyślnie

    Pech i być może niewłaściwa obsługa.. Nie chcę robić antyreklamy warsztatowi, ale być może to się przyczyniło do zbiegu nieszczęśliwych wypadków.

    Czemu remont głowicy? Były objawy przegrzania silnika. Dmuchając na zimne (i za namową warsztatu) zrobione zostały 2 głowice + wymienione uszczelki. Być może to pewna nadgorliwość.. Trudno. Szkoda dołu przez tą sytuacje. Drugiego silnika szukałem i cóż.. Mój po awarii panewki chodzi lepiej niż to co widziałem. Nie wiem czy mam szukać wału czy naprawiać ten - naprawa z azotowaniem + wyważaniem około 1500zł + wyważanie korbowodów + panewki, ale wyjdzie 'nowy' silnik. Z tym że szlifowanie wału to chyba nie do końca dobra opcja, ale z drugiej strony.. jaka pewność że wał który zakupie będzie dobry/nie krzywy, nie naprawiany wcześniej?

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Pisaliśmy. Chcesz porządnie to robisz remont. Ale to trzeba mieć kogoś kto się na tym zna a nie tylko deklaruje chęć zrobienia za hojne wynagrodzenie Jak chcesz łatwiej to kup sprawny silnik i przełóż. Możesz też zrobić taki mix że weźmiesz dół z innego silnika a górę sobie zostawisz skoro zrobiona.
    Skąd jesteś? Może polecimy Ci kogoś sprawdzonego. Uzupełnij profil.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2002
    Postów
    23

    Domyślnie

    Profil uzupełniony - Warszawa
    Chce zrobić bez półśrodków - kiedyś samochód będzie trzeba sprzedać i nie chce kogoś wkopać na mine. Pytanie jak z trwałością wału po regeneracji. Na krasnobrodzkiej się tego podejmują, są też inne zakłady, ale jednak nominał to nominał.

Podobne wątki

  1. Czy to koniec silnika , chyba panewka
    Utworzone przez Mytek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-09-2013, 10:06
  2. Obrócona panewka Wymina silnika .
    Utworzone przez Simens208 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 23:06
  3. Koniec silnika niestety panewka
    Utworzone przez Maximdj1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-12-2012, 17:51
  4. Potrzebna pomoc. przekrecona panewka 3.0
    Utworzone przez PiotrekDeGie w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 06:38
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory