Strona 29 z 114 PierwszyPierwszy ... 19202122232425262728293031323334353637383979 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 281 do 290 z 1137

Temat: Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.

  1. #281
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Rozumiem że to twoja teoria (dobra jak każda inna)
    to nie jest moja teoria tylko słowa mechanika z ASO z którym na ten temat dyskutowałem, taka luźna dyskusja poparta autentycznymi przypadkami serwisowymi
    - otworki w śrubie mają jeszcze mniejszą średnicę niż wewnętrzna średnica przewodu. Selenia czy nie Selenia - gatunek i marka oleju mają tutaj drugorzędne znaczenie - główną przyczyną jest niewłaściwe serwisowanie i zbyt RZADKA WYMIANA OLEJU i tyle w temacie.
    tak, to oczywiście interwał wymiany oleju też ma znaczenie, jeśli jednak ktoś nie wymieniał oleju co 10kkm/rok (jazda miejska) i ma problemy z turbiną (lub nie chce ich mieć) to powiniem się tym przewodem zainteresować . Otwór w śrubie pewnie i jest mniejszy no ale jaką śruba ma długość a jaką przewód....
    Wymiana oleju co 10-15tys km lub raz do roku załatwia sprawę całkowicie - jak ktoś chce sobie poprawiać samopoczucie to może robić dodatkowo płukanki oraz wymieniać śruby i przewody smarujace
    nie pytałem po jakich przebiegach przewody były zatkane bo pewnie nikt tego dokładnie nie wie a mechanicy nie prowadzą takich statystyk - zresztą pewnie każdy przypadek jest inny . Stwierdzono przypadki zatykania się przewodu i konieczność jego wymiany wraz z nowa turbiną - koszt oczywiście pomijalny biorąc pod uwagę wartości nowej turbiny więc nie ma o czym mówić. Płukanka nie zaszkodzi nawet przy wymianach co 10kkm a stosowana systematycznie pozwoli utrzymać silnik w perfekcyjnej czystości zresztą wiemy to na przykładzie kol. Włyszkow który doświadczył tych korzyści pewnie w największym stopniu. Nie do końca się też zgodzę że gatunek oleju ma tu nie wielkie znaczenie . Myślę że różnica w TBN między 7 a 12 może mieć tutaj akurat całkiem spore znaczenie
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 10-06-2015 o 12:42

  2. #282
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Wg mnie płukanka raz w roku co max 10-15 tys km podczas wymiany oleju w silniku z turbiną to konieczność (w szczególności z hydrauliką) - olej w TB MA po kilku tys km i pół roku wygląda gorzej i zawiera więcej zanieczyszczeń niż np. 0W-20 po roku / 15 tys km w silniku Toyoty 1.8 Valvematic w korkach po Wa-wie (pojemność miski olejowej podobna i moc silnika w 147KM).
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #283
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dikileiden
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Oegstgeest NL - Kraków PL
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1.4T Quadrifoglio Verde
    Postów
    77

    Domyślnie

    panowie ile (dni - kilometrów) świeżo wymieniony olej w silniku benzynowym utrzymuje swoją czystość (nie jest czarny jak w dieslu) . Pytam bo po kupnie mojej Alfy MiTo dwa dni temu , sprawdziłem olej i jest prawie czarny i śmierdzi benzyną . A ponoć dwa dni temu był wymieniany w ASO . Podejrzewam że mnie oszukali w ASO .

  4. #284
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Olej może wymienili (metodą odsysania) ale o filtrze mogli zapomnieć i masz 50/50 stary i nowy olej. Po 2 dniach nie powinien zmienić koloru
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #285
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Albo na zimno i gęsty syf został w misce a po odpaleniu się wymieszało. Niestety wielu jest takich 'fachowców'.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #286
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Olej może wymienili (metodą odsysania) ale o filtrze mogli zapomnieć i masz 50/50 stary i nowy olej. Po 2 dniach nie powinien zmienić koloru
    Nie ma tu żadnej różnicy w jaki sposób został wymieniony olej czy przez odsysanie czy spuszczenie korkiem w misce- pod warunkiem, że robi się to poprawnie.



    Cytat Napisał dikileiden Zobacz post
    Podejrzewam że mnie oszukali w ASO .
    To reklamuj usługę, olej w pb nie zmienia tak szybko koloru jak w dieslu gdzie musi wypłukiwać substancje stałe powstające w procesie spalania. W dobrze rozgrzanym silniku przy wymianie spływa "prawie" wszystko, zrób sobie płukankę to silnik się oczyści z osadu, albo zwyczajnie przed wymianą przegoń dobrze samochód po autostradzie kilkanaście kilometrów - nic tak nie czyści silnika jak dobrze rozgrzana oliwa.

  7. #287
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    Ja z innej beczki.
    Przebrnąłem temat i chcę się jeszcze upewnić:
    - wymieniamy śrubkę nr 7 ze schematu plus podkładki
    - śrubka jest na przewodzie zasilającym olejem turbo
    - śrubki nr 8 (na drugim końcu rurki) nie trzeba wymieniać
    - drugą śrubką którą należy wymienić jest ta od oleju w module UniAir (w bloku, obok rozrządu)
    - po odkręceniu korka wlewu oleju w tej dziurce od UniAir olej silnikowy ma się przelewać

    Mam w planie wykręcić cały ten przewód zasilający (?) i profilaktycznie go przeczyścić IPA czy jakimś flushem do oleju. Po założeniu go z powrotem i zalaniu olejem planuję kilkakrotnie uruchomić silnik na biegu jałowym na 2-3 sek żeby wypchnąć resztki powietrza za turbo. Czy powinienem podjąć jakieś większe środki ostrożności czy takie odpowietrzenie wystarczy?

  8. #288
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Ja bym sobie to dłubanie darował, dobra płukanka zapewni czystość przewodu jak i filtra MA.
    Śrubę nr 7 warto sprawdzić.
    Powodzenia
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #289
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    Ok. Póki co mam problem do rozwiązania z... no właśnie nie wiadomo z czym. Wygląda, że nie pali od czasu do czasu na jeden cylinder po rozgrzaniu, Podczas jazdy bez przyspieszania nic w zasadzie nie czuć, ale przy przyspieszaniu brakuje mocy i odczucie jest takie, jakby najechać kołami na te "ząbkowane" linie na autostradach. Efekt czuć tak ok 2-4tyś obr. Po chwili (krótszej lub dłuższej) wszystko wraca do normy. Zero błędów w ecu. Obstawiam albo świeca, cewka albo moduł MA.. Nasz lokalny mechanior od włoszczyzny rozłożył dziś ręce (byłem nawet na salonowym kompie). W historii serwisowej wyszukałem wymianę tego modułu przy 100kkm w lipcu 2013r. Zakładali już wtedy te poprawione?

  10. #290
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Poznań i okolice
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał lobov Zobacz post
    W historii serwisowej wyszukałem wymianę tego modułu przy 100kkm w lipcu 2013r. Zakładali już wtedy te poprawione?
    Pierwszy moduł wymieniałem w listopadzie 2013, drugi teraz w styczniu, więc możliwe że też masz nie poprawiony

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie odmy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-10-2024, 19:50
  2. Czyszczenie odmy olejowej
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 18:55
  3. Czyszczenie odmy jak ?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 11:23
  4. Czyszczenie odmy w JTD - pytanie
    Utworzone przez bastan w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 07:57
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory