Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 88

Temat: Remont silnika V6 CF3 - przekrecona panewka

  1. #61
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Mi mechanik mowil ze widzial przypadek sladow na panewkach cokolwiek to znaczy i ponoc w zaleceniach fiata przy remoncie po strzale wg zalecen aso powinno sie ogladac panewki. Nie wiem ile w tym prawdy ale naprawiaja fiaty na gwarancji, po drugie namawial mnie na inny silnik wiec nie musial mi wciskac kitu z tymi panewkami

  2. #62
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arek
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    155 155 155
    Postów
    343

    Domyślnie

    Albo jak zawór wpadnie do środka to może być problem.

    Czyli przy takiej awarii można wymienić panewki, a wał teoretycznie powinien być ok Szukałbym samego dołu/silnika po strzale paska na miejscu autora - o ile głowice są dobrze zrobione..

    155

  3. #63
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Mało prawdopodobne by przy zerwanym pasku wał też został uszkodzony

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #64
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Chyzioslaff
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    jest 2x166, Avensis T27, Passat B4
    Postów
    275

    Domyślnie

    A ja dodam ciekawostkę od siebie. Kupiłem 166 z 3.0 po strzale paska. Tą azuro nuvola co mam w stopce. Na początku chciałem ją zreanimować. Zdjąłem głowice dałem do regeneracji dwa zawory z prowadnicami od Qby wymienione. Ale jak Quba był u mnie to okazało się że dwie tuleje dość łatwo można wysunąć. Podjęta została decyzja że oringi pod tulejami do wymiany, silnik z auta, kompletna rozbiórka i po wyjęciu tulei na której zawory przywitały się z tłokiem okazało się że pękł jeden pierścień. Uszczelniający. Na tulei zrobiła się tylko delikatnie widoczna ryska powstała przy wyciąganiu tłoka. Zdaje sobie sprawę że niefart jak uj ale trzeba pamiętać że w silnikach siły działające na poszczególne elementy są naprawdę bardzo duże i przy jakiejkolwiek usterce mechanicznej zepsuć się może wszystko.
    HSF3Design

    Projekty, prototypowanie, wydruki 3D

    NOCTUO - filamenty do druku 3D

    email: duzepuzzle@gmail.com

    mam:
    Auto projekt: AR166 3.0 CF2 '99 Blu Odissea
    Daily: AR166 2.0 V6 TB '99 Aurora
    na części:
    AR166 3.0 CF3 '02 - srebrne

  5. #65
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Dlatego polecam kupić sprawny motor i ewentualnie go rozebrać, przejrzeć i złożyć. Wtedy masz gwarancję i jeździsz spokojnie.

  6. #66
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2002
    Postów
    23

    Domyślnie

    Kupiłem 2 silniki. Po zerwaniu paska, a drugi sprawny. Z 3 zrobi się jeden silnik.
    Jeszcze do jakiegoś zakładu obróbki silników muszę oddać. Dzięki wszystkim za pomoc i uwagi, temat się będzie rozwijał.

  7. #67
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Cytat Napisał Chyzioslaff Zobacz post
    A ja dodam ciekawostkę od siebie. Kupiłem 166 z 3.0 po strzale paska. Tą azuro nuvola co mam w stopce. Na początku chciałem ją zreanimować. Zdjąłem głowice dałem do regeneracji dwa zawory z prowadnicami od Qby wymienione. Ale jak Quba był u mnie to okazało się że dwie tuleje dość łatwo można wysunąć. Podjęta została decyzja że oringi pod tulejami do wymiany, silnik z auta, kompletna rozbiórka i po wyjęciu tulei na której zawory przywitały się z tłokiem okazało się że pękł jeden pierścień. Uszczelniający. Na tulei zrobiła się tylko delikatnie widoczna ryska powstała przy wyciąganiu tłoka. Zdaje sobie sprawę że niefart jak uj ale trzeba pamiętać że w silnikach siły działające na poszczególne elementy są naprawdę bardzo duże i przy jakiejkolwiek usterce mechanicznej zepsuć się może wszystko.
    Rozumiem ze tuleja to chodzi o cylinder?

  8. #68
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To co jeszcze będziesz obrabiał jak masz całe silniki?

  9. #69
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Chyzioslaff
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    jest 2x166, Avensis T27, Passat B4
    Postów
    275

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareme89 Zobacz post
    Rozumiem ze tuleja to chodzi o cylinder?
    Tak, chodziło mi o tuleje cylindrową. W busso są pływające to znaczy że nie są wprasowywane w blok. Po zdjęciu głowic można je wyciągnąć do góry. 4 siedziały ciasno (pewnie dałoby rade je wyszarpnąć ale nie o to chodziło) ale dwie siedziały w bloku zupełnie luźno. Quba powiedział że jak już się ruszyły to po założeniu głowic może cisnąć wodę w miskę. A że silnik miał być robiony pro albo wcale zdecydowałem się na pełną rozbiórkę. Na dobre to wyszło bo jakbym to złożył z tym pękniętym pierścieniem to po paru km pewnie stracił by kompresję na tym cylindrze i musiałbym powtórkę z rozrywki robić.
    HSF3Design

    Projekty, prototypowanie, wydruki 3D

    NOCTUO - filamenty do druku 3D

    email: duzepuzzle@gmail.com

    mam:
    Auto projekt: AR166 3.0 CF2 '99 Blu Odissea
    Daily: AR166 2.0 V6 TB '99 Aurora
    na części:
    AR166 3.0 CF3 '02 - srebrne

  10. #70
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2002
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    To co jeszcze będziesz obrabiał jak masz całe silniki?
    Wyważenie układu korbowo tłokowego

Podobne wątki

  1. Czy to koniec silnika , chyba panewka
    Utworzone przez Mytek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-09-2013, 10:06
  2. Obrócona panewka Wymina silnika .
    Utworzone przez Simens208 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 23:06
  3. Koniec silnika niestety panewka
    Utworzone przez Maximdj1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-12-2012, 17:51
  4. Potrzebna pomoc. przekrecona panewka 3.0
    Utworzone przez PiotrekDeGie w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 06:38
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory