Co to znaczy wiem lepiej? Najpierw próbowałem ustalić źródło informacji jakoby mniejsza ilość oleju poprawiała komfort zmiany biegów. Później musiałem tłumaczyć dlaczego w instrukcjach obsługi nie ma zaleceń dot. zmiany oleju przekładniowego. Co w tym co napisałem uważasz za "wiem lepiej"? I wybacz że nie zauważyłem, że już 156 nie posiadasz. Nie przyglądam się aż tak bardzo profilom. Koniec tematu z mojej strony.
Bzdury piszesz. 5-7 i recykling? W instrukcji ani słowa o tym, że przestaje obowiązywać po tym okresie.
Sam jeżdżę autami flotowymi, gdzie od wymiany do wymiany stan oleju na bagnecie jest max (wymiany co 30, a nawet więcej niż 40 tys km). Taki urok diesla z DPF.
Wrzucam link do wypracowania specjalisty od regeneracji przekładni. Zapytaj go o F40. Tylko potem napisz tutaj czego się dowiesz.
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...egow_m32_.html
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Czytałem to wypracowanie już dawno temu. Nie ma w nim ani słowa na temat konieczności zalewania skrzyni mniejszą ilością oleju. Mało tego, autor wspomina, że to właśnie zbyt mała ilość oleju jest przyczyną uszkodzeń współpracujących ze sobą kół zębatych. Cytat:
Kolejna przyczyna uszkodzeń trybów to zbyt mała ilość oleju w skrzyni. Stykające się ze sobą zęby przekładni z powodu tarcia wytwarzają ciepło. W momencie, gdy nie ma czynnika chłodzącego, jakim w skrzyni biegów jest olej, dochodzi do nadmiernego rozgrzania trybów i ich uszkodzenia.
Autor wspomina również o kiepskim oleju przekładniowym stosowanym przez Opla. Cytat:
- wada konstrukcyjna i źle dobrane obciążenia łożysk - brak diagnozy, wymiany, odpowiedniej ilości oleju - źle dobrany olej przekładniowy (testy a aparacie czterokulkowym), post powyżej potwierdza test, pseudo oleju np. oplowskiego, gdzie łożyska wyciągam, zespawane wałeczki z korpusem)
Wklej mi cytat z tego elaboratu w którym autor sugeruje zalewanie skrzyni mniejszą ilością oleju.
Umiesz czytać ze zrozumieniem?
Wypracowanie traktuje o przekładni M32. Wkleiłem link wyłącznie po to, aby przekazać "namiar" do specjalisty od regeneracji skrzyń, abyś mógł zadać pytanie osobie znającej się na rzeczy. Nie posiadałem nigdy auta z przekładnią F40, nie zagłębiałem się w zasady jej zdrowego użytkowania, ani nie mam żadnych doświadczeń z tym związanych.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Żadne białe i czarne. Chciałem zobaczyć konkretny zrzut ekranu z instrukcji serwisowej, która w przypadku problemów z płynną zmianą biegów (chociażby w skrzyni F40) zaleca upuszczenie oleju. Tymczasem oprócz uszczypliwości doczekałem się jedynie przeklejonego posta z forum Opla oraz linka do ciekawego, aczkolwiek bezprzedmiotowego wpisu dot. skrzyń M32. Trochę słabo wg mnie. Na forum Insigni, w której występują skrzynie F40 nie zabrakło głosów, że taki manewr w niczym nie pomógł, więc zdaje się że temat jest bardziej złożony niż nam się wydaje. Także apeluję, mniej wycieczek osobistych, więcej merytorycznych wpisów - najlepiej od osób, które temat przerabiały osobiście.
Użytkownicy Alfa Romeo nie mają problemów z tą skrzynią
CAŁE 5 MINUT SZUKANIA !!
http://insignia-club.pl/wodziki-skrzynia-f40-t517.html
http://forum.opel24.com/topic/51919-...a-skrzyni-f40/
Masz tu czarno na białym (łącznie z zaleceniem serwisowym), że Opel zalecił zmniejszenie ilości oleju w tej skrzyni z 3.2 l do 2.4, co w wielu ww. przypadkach wpłynęło na poprawę jakości użytkowania skrzyni F40.
Dodatkowo tutaj masz instrukcję regulacji mechanizmu zmiany biegów.
http://www.mamhopla.com.pl/Watek-tut...regulacja--663
- - - Updated - - -
Uszczypliwy byłeś Ty, bo zamiast wysilić trochę mózg i poszukać czegoś, co zostało już wielokrotnie opisane, biłeś pianę, jacy do użytkownicy forum Alfaholików są nietowarzyscy.
PS. Taki plus, że znów się czegoś niepotrzebnego, ale interesującego nauczyłem![]()
Ostatnio edytowane przez magil ; 24-02-2016 o 18:19
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Z kimś mnie pomyliłeś. Nie interesują mnie osobiste wycieczki. Wyraziłem jedynie swoje wątpliwości związane z zaleceniem co do ilości oleju w skrzyni, które ktoś zalinkował z forum Opla. Skoro jak twierdzisz posiadacze AR nie mają problemów ze skrzynią to po co kombinować z olejem? Wlać tyle ile mówi instrukcja lub zalecenia serwisowe AR. Tyle na temat. Link do regulacji wymaga rejestracji. Pozostałe wcześniej czytałem.
skoro wszystko,lącznie z zaleceniami serwisowymi , juz czytales ,i jest czarno na bialym, to czego jeszcze oczekujesz