Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 60

Temat: Moja AR 159 powoli mnie rozczarowuje

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał scobydo Zobacz post
    1. Dźwięk z Klimy podczas jazdy tzw wiertarka
    Zanim cos wymienisz, walcz z iloscia czynnika.



    Cytat Napisał scobydo Zobacz post
    3. Skrzynia, ciche bo ciche ale drażniące szumy ze skrzyni pojawiające się powyżej 30km/h a gdy docisnę drążek zmiany biegu w przód lub w tym trochę szum się wycisza. Stwierdziłem łożyska skrzyni zawiozę ją do regeneracji do Pana z Poznania ale powiedział mi że należy wymienić dwumas ze sprzęgłem bo na pewno mają luzy co spowoduje znów uszkodzenia łożysk w skrzyni, a według mechaników dwumas wykazuje minimalne zużycie i trochę szkoda mi ładować taką kasę w auto którym przejechałem w ciągu 3 lat jego posiadania 20 tys km. A planuje potrzymać je jeszcze może 5 lat. Co innego gdybym domęczył te kolejne 150tys. i zastanawiam się czy w moim przypadku nie dać koła i sprzęgła do regeneracji.
    Slyszalem, ze ludzie jezdza z tym kilkadziesiat tys km. Czy jest sens to ruszac + wymiana dobrej dwumasy i sprzegla? Zwlaszcza jak jezdzisz bardzo malo.



    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Widziałem w necie film gdzie Alfa 159 wygrywa w teście łosia z BMW serii 3. Zastanawiam się ile Alfa zaplacila za ten test bo mam takie BMW i nie zgadzam się z tym wynikiem W porównaniu do BMW Alfa prowadzi się jak wóz z węglem.
    Tam mieli nowe egzemplarze do testow.

  2. #32
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    alfa 159
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał GoNiuS Zobacz post
    Po wydruku widać że nie ruszał, śruby często są zapieczone w tulejach a pewnie tylko nakrętki odkrecil i tyle.
    Nakrętki odkręcił te co sa od tylnej strony auta następnie męczył te sróby od przedniej strony auta, miał problem aby je ruszyć ale za pomocą dłuższego klucza je rozruszał następnie założył te odblaski na koła i stwierdził ze udalo mu sie podczas rozruszania tych tulei ustawić zbieżność dlatego na wydruku brak stanu faktycznego przed ustawieniem. Elern-a pewnie nie maja bo które warsztaty by w to inwestowały. Poza aso.

  3. #33
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał scobydo Zobacz post
    Nakrętki odkręcił te co sa od tylnej strony auta następnie męczył te sróby od przedniej strony auta
    Widocznie trafił się taki specjalista, na jakiego ja też trafiłem przypadkiem. Zamiast ustawiać geometrię, chciał odkręcać wahacz... eLearn nie jest do tego potrzebny.
    A po wydruku widać, że tylna oś nie została ustawiona. To pewnie błąd pomiarowy.
    Zajmij się najpierw naprawą zawieszenia, a potem znajdź dobrego fachowca od geometrii.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #34
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    alfa 159
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał mamel Zobacz post
    Nie robiłem dwumasy bo póki co to nic się z nią nie dzieje. Wiem, o którym gościu z Poznania mówisz - też z nim rozmawiałem. Podbno jak pada dwumas to wtedy skrzynia wiekszych drgań dostaje i padają łozyska, ale nie słyszałem o takim przypadku na forum i chyba jakiegoś większego wpływu ten dwumas nie ma. Zrób 8 łożysk i pewnie bedziesz miał spokoj
    Robiles u tego z Poznania firma nazywa sie Mirmar, czy warto mu oddać skrzynię czy polecasz kogoś innego? I ile zaplaciles za remont, komplet lozysk z robocizna bez wyciągania skrzyni.

    - - - Updated - - -

    Ok poradźcie jeszcze jak mogę sprawdzić tylne zawieszenie przednie wymieniałem własnymi siłami (wolałem miec pewność ze nowe wahacze dokręcę w odpowiednim położeniu) wiec z rozebraniem tylnego tez nie będę miał problemu, tylko jak Tomek pisał ze może być problem z tulejami tylnej zwrotnicy, wahacze wykręcę ale jaki jest sposób na sprawdzenie tych tulei czy maja luzy czy nie?

  5. #35
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    166 2.4JTD , 159 2.4JTD automat, Fiat Doblo 1,9JTD
    Postów
    164

    Domyślnie

    Latający tył to na 99% tylna tuleja pływająca na wahaczu, alfy już tak mają w 166 jest to samo jak tuleja ma chociaż troszkę luzu to auto lata po całej drodze, jak mechanik nie zna Alfy to niby geometrię ustawi wyjedziesz z warsztatu i dalej to samo. Przerabiałem to... Podnieś tył na lewarku i spróbuj poruszyć kołem w pionie i w poziomie, najlepiej coś długiego wsadzić do felgi żeby mieć większą siłę, oczywiście tak żeby felgi nie uszkodzić.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał scobydo Zobacz post
    Robiles u tego z Poznania firma nazywa sie Mirmar, czy warto mu oddać skrzynię czy polecasz kogoś innego? I ile zaplaciles za remont, komplet lozysk z robocizna bez wyciągania skrzyni.
    Nie robiłem u niego. Tylko kupowałem obudowe bo miałem wyrobione gniazdo i z nim rozmawiałem. Gość ma pojęcie, przynajmniej tak się wydaje. Na forum jest dużo zadowolonych ludzi z jego usług, znajdą się też niezadowoleni, ale to musisz szukać i pytać

  7. #37
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    alfa 159
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukash0 Zobacz post
    Latający tył to na 99% tylna tuleja pływająca na wahaczu, alfy już tak mają w 166 jest to samo jak tuleja ma chociaż troszkę luzu to auto lata po całej drodze, jak mechanik nie zna Alfy to niby geometrię ustawi wyjedziesz z warsztatu i dalej to samo. Przerabiałem to... Podnieś tył na lewarku i spróbuj poruszyć kołem w pionie i w poziomie, najlepiej coś długiego wsadzić do felgi żeby mieć większą siłę, oczywiście tak żeby felgi nie uszkodzić.
    Czy taki luz na tulei można wykryć na szarpakach pytam ponieważ niedługo mam okresowy przegląd więc może dopatrzą, chociaż rok temu nic z tyłu nie znaleźli a tył uciekał tak samo jak teraz ale myślałem ze to wina przedniego zawieszenia i braku zbieżności.

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał scobydo Zobacz post
    Czy taki luz na tulei można wykryć na szarpakach pytam ponieważ niedługo mam okresowy przegląd więc może dopatrzą, chociaż rok temu nic z tyłu nie znaleźli a tył uciekał tak samo jak teraz ale myślałem ze to wina przedniego zawieszenia i braku zbieżności.
    Jest to bardzo trudne, bo skręcone całe tylne zawieszenie jest "napięte" i trudno wyczuć jakikolwiek luz. Za to auto "myszkuje" po drodze podczas np. przejeżdżania przez jakiś uskok na zakręcie.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #39
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Nissan Almera 2.2 Di '00; Alfa Romeo 159 TBI '10
    Postów
    100

    Domyślnie

    Nie jestem pewien czy u mnie nie ma tego problemu, nie jestem pewien też czy nazwałbym to problemem. Zauważyłem, że jak jadę np i dociskam więcej gazu i trafię na jakąś nierówność to taj jakby auto bujnęło się na boki, ale tak minimalnie, nie powoduje to u mnie żadnego dyskomfortu. Myślicie że to te tuleje? Auto ma 5 lat i teoretycznie 83 tyś przebiegu, przy wymianie rozrządu którą robiłem 2 m-ce temu potwierdzono że oryginał siedział. Dostępna historia auta też wskazuje na oryginalny przebieg. Przy jakim przebiegu ta usterka daje o sobie znać?

  10. #40
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Drogi po jakich jeździ auto i wiek też ma znaczenie.
    Podejrzewam, że dobry diagnosta na szarpakach wyczuje w którym miejscu leży problem (jeśli dotyczy zawieszenia).
    Co do bujania podczas przyspieszania to ktoś pisał kiedyś o wpływie zużytych przegubów wewnętrznych na to zjawisko.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD powoli wchodzi na obroty.
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 14:25
  2. Powoli wkręca się na oborty JTD
    Utworzone przez paparazy w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 11:05
  3. Czym dzisiaj mnie wkurzyła moja Bella?
    Utworzone przez Sparco123 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-03-2010, 13:31
  4. 2.4 jtd powoli traci moc;/
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory