Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Brak mocy w 2.0 TS

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    "Jest też tzw filtr parowy w komorze silnika, ale to ma związek z powrotem paliwa itd.".

    - koledze chyba się strony skleiły w programie AutoData.
    - w tym modelu nie ma powrotu paliwa , no i dobrze.
    - a tzw. filltr parowy to autoData milczy na ten temat, ciekawe.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Filtr par paliwa nie jest związany z żadnym powrotem paliwa, jak słusznie zauważył kolega bubu321, tylko służy do gromadzenia par paliwa powstających w związku z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Pary te odprowadzane są z filtra do kolektora ssącego za pomocą niebieskiego wężyka z zaworem elektromagnetycznym. Zaworem tym steruje ECU i otwiera go w odpowiednim momencie (zwykle jak silnik jest zimny lub podczas wyższych obrotów) po to, aby pary mogły zostać spalone przez silnik. W ten sposób nie zanieczyszczamy atmosfery wyziewami z odpowietrzenia zbiornika paliwa.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    "Jest też tzw filtr parowy w komorze silnika, ale to ma związek z powrotem paliwa itd.".

    - koledze chyba się strony skleiły w programie AutoData.
    - w tym modelu nie ma powrotu paliwa , no i dobrze.
    - a tzw. filltr parowy to autoData milczy na ten temat, ciekawe.
    Z powrotem to owszem racja, ale filtr parowy w 2,0 T.S. jest i ma numer 46556050 wedle salonowego katalogu Fiat Compact 98'.

    ---------- Post dodany o godzinie 13:10 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:06 ----------

    Cytat Napisał szamacz Zobacz post
    To ja w takim razie dołączę się do tematu, brak mocy na niskich obrotach, na pewno nie:
    - przepływomierz
    - wariator
    Bo to już sprawdzone. W niedługim czasie będę wymieniał sondę lambda, ale z tego co wyczytałem wpływa ona raczej na moc na wyższych obrotach... czy się myle?? HELP
    Przecież tutaj nikt nie pisze o mocy na niskich obrotach, a poza tym nawet jeśli by pisał to przepływomierz jest odpowiedzialny również za skład mieszanki przy niskich obrotach bo przecież mierzy aktualną dawkę powietrza w każdym zakresie obrotów i przy różnym obciążeniu. Natomiast wariator zmienia fazy na wyższych obrotach, więc dół rzeczywiście od niego zbytnio nie jest zależny.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Mi auto muli tylko gdzieś do 3000 potem już idzie normalnie

  5. #15
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    inne parametry mogą wskazywać na zatkany katalizator
    Jakie to parametry?
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał williamdrake Zobacz post
    Jakie to parametry?
    Głownie chodzi mi i wskazania lambdy. Jeśli taka jest umiejscowiona jeszcze po katalizatorze to wtedy toksyczność spalin nam sugeruje zużycie lub zatkanie katalizatora. Wedle szkicu wydechu AR 156 2,0 była taka również montowana, ale nie wiem czy ta konkretna taką posiada. Gdzieś też czytałem o sondach z pomiarem ilości spalin ogółem w układzie wydechowym, które wskazują zatkanie katalizatora przy ich spadku, ale dotyczyło to zapewne jakichś nowych modeli aut. W przeciwnym wypadku pozostaje tylko zdjęcie go i metoda mocno warsztatowa. Poza tym przy uszkodzonej sondzie jest większe prawdopodobieństwo, że katalizator już też nie działa, jak trzeba z racji złej mieszanki. Jednak tutaj problem tkwi w ewentualnym zatkaniu katalizatora, co się przecież zdarza i może silnik z lekka mulić.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 12-05-2009 o 15:18

  7. #17
    ViP Pirat drogowy Avatar szamacz
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GT 1.9 jtd
    Postów
    261

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Z powrotem to owszem racja, ale filtr parowy w 2,0 T.S. jest i ma numer 46556050 wedle salonowego katalogu Fiat Compact 98'.

    ---------- Post dodany o godzinie 13:10 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:06 ----------



    Przecież tutaj nikt nie pisze o mocy na niskich obrotach, a poza tym nawet jeśli by pisał to przepływomierz jest odpowiedzialny również za skład mieszanki przy niskich obrotach bo przecież mierzy aktualną dawkę powietrza w każdym zakresie obrotów i przy różnym obciążeniu. Natomiast wariator zmienia fazy na wyższych obrotach, więc dół rzeczywiście od niego zbytnio nie jest zależny.
    Opisuje swój przypadek a nie Twój, to co napisałeś jest oczywiste więc napisałem że te możliwości już odrzuciłem, czytaj dokładniej...
    To co się liczy w życiu to szybkie dziewczyny i piękne samochody...

    AR 156 2.0 TS - była i jest dalej w rodzinie
    AR GT 1.9 jtd powered by Rperformance

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał szamacz Zobacz post
    Opisuje swój przypadek a nie Twój, to co napisałeś jest oczywiste więc napisałem że te możliwości już odrzuciłem, czytaj dokładniej...
    Ja czytam posty dokładnie, natomiast Ty napisałeś go w taki sposób, że każdy logicznie myślący wywnioskował by, że brak mocy na niskich obrotach nie wynika z winy przepływomierza i wariatora: "To ja w takim razie dołączę się do tematu, brak mocy na niskich obrotach, na pewno nie:
    - przepływomierz
    - wariator
    Bo to już sprawdzone."

    Czy tam gdziekolwiek było napisane, że to dotyczyło tylko Twojego auta? Zresztą to że Ty masz to sprawdzone, nie oznacza, że u innych tak być nie może. Nie dość, że pisałeś o niskim zakresie obrotów (nie było wtedy o tym wcale mowy) to jeszcze zwracasz mi uwagę, żebym dokładniej czytał a sam stwierdzasz, że nie opisujesz mojego przypadku. Przecież ja nie założyłem tego tematu, a poza tym jak widać w opisie mam 1,9 JTD więc wariatora to chyba raczej na próżno u mnie szukać...

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Dobra nie ma co się kłócić raczej szukałbym pomocy co to może być że jak chciałbym ruszyć gwałtownie na jedynce to opony tylko delikatnie piskna a potem jakby się czymś zadławił i zanim sie wkręci do 3000 to idzie słabo a potem już normalnie co to może być?

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal87tg Zobacz post
    Dobra nie ma co się kłócić raczej szukałbym pomocy co to może być że jak chciałbym ruszyć gwałtownie na jedynce to opony tylko delikatnie piskna a potem jakby się czymś zadławił i zanim sie wkręci do 3000 to idzie słabo a potem już normalnie co to może być?
    Stawiam jednak na przepływomierz. Zdarza Ci się, że jakby mruczy basowo bardziej podczas przyspieszania lub strzela w filtr? Poza tym może przeczyść przepustnicę na początek. Niby cudów tym nie narobisz, ale nie kosztuje nic poza chwilą czasu a zawsze masz pewność, że tam już jest ok. Filtr powietrza zmieniony jak podejrzewam, bo to też jakby nie patrzeć nie jest bez różnicy. Zresztą jedź do kogoś, kto na miejscu to zdiagnozuje, bo na odległość to można jedynie zgadywać w kółko.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 12-05-2009 o 21:49

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory