Interwały zmiany oleju w mojej julce były na poziomie 15tys km - a bez sitka zrobiła 40tys km i sobie dalej jeździ (nowy właściciel sobie chwali)
Interwały zmiany oleju w mojej julce były na poziomie 15tys km - a bez sitka zrobiła 40tys km i sobie dalej jeździ (nowy właściciel sobie chwali)
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 03-04-2016 o 17:46
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Panowie, przeczytałem cały temat i potrzebuję Waszej porady. Czy przy przebiegu niecałych 52000 oprócz wymiany oleju powinienem dodatkowo czyścić odmę MA? Moje QV miało do tej pory jedną wymianę oleju w ASO przy 30000. Przepraszam za mniej lub bardziej oczywiste pytanie, ale czy musze też podpinać kompa i kalibrować po wymianie oleju?
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Tylko pytanie jak to zrobić, bo MES u mnie tego zrobić nie chce, a ASO, chociaż wymienia olej, nie wie o co chodzi... (Twierdzi, że nie ma kalibracji, a podpinają tylko na przeglądzie, żeby wyzerować licznik "km od przeglądu").
Też nigdy tego nie robiłem a wymian oleju już robiłem kilka i to nawet w różnych klasach lepkości i żadnych problemów nie zauważyłem.
bo nie masz nie wykonywać kalibracji (w starszych MA korekta dyspersji nie jest obsługiwana przez sterownik) tylko funkcje "wymiana oleju" i można to zrobić zarówno w MES jak i AlfaOBD . Jak ASO nie wie to ja bym aso zmienił , jak u mnie wymieniali olej to się diagnosta pytał czy wykonać funkcję "wymiana oleju" czy sobie sam zrobię-więc zrobiłem telefonem w alfaobd zaraz po wyjeździe z aso![]()
To wyznam Ci, że przetestowałem 3 z 4 warszawskich ASO (poza Bołtowiczem). Odnoszę wrażenie, że zmienianie ASO nic nie daje. Oni tylko znają resetowanie kilometromierza "do przeglądu".
Tak - są dwie funkcje - to co napisałem to był skrót myślowy. Obydwie (wymiana oleji i korekta dyspersji UniAir) u mnie rzucają błędem i się nie wykonują. A sterownik mam "nowszy", poliftowy. Przyznaję, że próbowałem MESem, może powinienem kupić adapter na BT/WIFI i pojechać to przez AlfaODB...
ja mam już 6-letnią prawie wiec trochę inaczej jest jesli chodzi o komendy sterownika, korekty mi nie zrobi ale wymianę oleju bez problemu MES-em i AlfaOBD . Spróbuj AlfaOBD na kablu może łyknie choć faktem jest że ELM na BT u mnie się sprawdza najlepiej i bezproblemowo
Właśnie zakończyłem dwumiesięczne poszukiwanie przyczyny czasami nierównej pracy silnika (1,4 170KM) podczas obciążenia (trzęsienie silnika/praca na 3 cylindrach, brak mocy). Podejrzenie padło na moduł multiair, ale że objawy były dość nietypowe próbowałem wykluczyć inne przyczyny. Pisząc nietypowe objawy mam na myśli zupełny brak błędów, dziwnych odgłosów oraz fakt, że moduł był pozmianowy (nr55257643). Po sprawdzeniu świec, cewek, alternatora, wymianie oleju, filtra MA i wizyt w kilku warsztatach zdecydowałem się w końcu na zakup modułu. Pomogło.
Podejrzewam, że w starym niedomagał jeden z elektrozaworów, ponieważ mechanicznie moduł nie budzi zastrzeżeń a usterka pojawiała się bardzo nieregularnie. Wymiana jest dość prosta i ktoś średnio rozgarnięty może sobie to zrobić w garażu, czas ok 3h na spokojnie. Z lepszych narzędzi przyda się na pewno klucz dynamometryczny i nasadka RIBE (rozmiaru nie pamiętam). Pamiętajcie o zalaniu nowego modułu olejem, ja zalewałem otworem po lewej (tym co go widać po odkręceniu wlewu oleju) a następnie przelewami i kręciłem wałkiem aż z przelewów poleciał olej (foto).
Auto już bezproblemowo śmiga od tygodnia więc temat uważam za załatwiony
![]()
Ostatnio edytowane przez lobov ; 08-04-2016 o 23:48
Brawo ale zła wiadomość, że pozmianowy MA padł.