Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Zapiekające się śruby

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bajorek92
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Łużna
    Auto
    159 SW '06 2.4 JTDm
    Postów
    67

    Domyślnie Zapiekające się śruby

    Witam.
    Przerabiał ktoś temat z zapiekającymi się śrubami kół? Posiadam orginalne śruby stożki. Przy kołach zimowych niema najmniejszego problemu z odkręceniem, jednak po założeniu letniego obuwia na felgach ze zdjęcia i przykreceniu srub wystarczy przejechac kilka km a sruby same od siebie potrafi tak zaciągnąć że do odkręcenia potrzebna jest 2 metrowa rura po której trzeba skakać.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	12921857_968300796580458_587075038_o.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	47.6 KB
ID:	196346  

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jakim momentem dokręcasz te śruby? Zimowy zestaw też alu?

    Wysłane z mojego HTC One_M8 dual sim przy użyciu Tapatalka
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159SW 2.4jtdm
    Postów
    28

    Domyślnie

    Mam ten sam problem z moimi kołami. Śruby też oryginalne, koło 17" jak na zdjęciu. Standardem u mnie jest ponowne opuszczanie samochodu na ziemie u wulkanizatora, żeby popuścić śruby bo klucz hydrauliczny nie dał rady.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	93.2 KB
ID:	196370

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bajorek92
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Łużna
    Auto
    159 SW '06 2.4 JTDm
    Postów
    67

    Domyślnie

    tak zima tez alu, a co do momentu to jak bym nie dokrecil i tak je zaciagnie tak ze ich sie nie da odkrecic. Mogę nawet w palcach zakrecić a potem 2 razy przyhamować i mam dokręcone lepiej niż pneumatem
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0131.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	96.8 KB
ID:	196377  
    Ostatnio edytowane przez Bajorek92 ; 03-04-2016 o 19:44

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Oglądałeś gwint na śrubie czy nie jest przeciągnięty? Ten w piaście powinien być znacznie bardziej twardy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bajorek92
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Łużna
    Auto
    159 SW '06 2.4 JTDm
    Postów
    67

    Domyślnie

    gwint jest ok. Ale dlaczego tak się dzieje tylko na letnich? z zimą niema problemu

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Mam ten sam problem. Wożę w bagażniku rurę długości 1m do pomocy w razie kapcia na drodze.Nie ma różnicy zima czy lato.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar aras-rat
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    Jest: 159 SW 2.0 JTDM 170 KM Było: Grande Punto 1.3 MJ 90 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Sproboj uzyc na gwint i stozek niewielka ilosc smaru aluminiowego jesli nie pomoze to smar
    PERMATEX extreme syntetyczny (kolor fioletowy). Takie zaciaganie srub wskazuje najprawdopodobniej na zbyt duzy luz pomiedzy piasta a felga - do sprawdzenia.
    Była: Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDM 16V Turismo 170KM - Alfa Rosso Jest: Avensis 2.0 CVT

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159SW 2.4jtdm
    Postów
    28

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bajorek92 Zobacz post
    gwint jest ok. Ale dlaczego tak się dzieje tylko na letnich? z zimą niema problemu
    Wydaje mi się, że temperatura robi swoje. W zimie jest niska temperatura więc metal się nie rozszerza lub wręcz delikatnie kurczy, z kolei na wiosnę, jak się zrobi cieplej metal się delikatnie rozszerza i przez to zapieka mocno. Jeśli się myle to niech mnie jakiś metalurg poprawi Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bajorek92
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Łużna
    Auto
    159 SW '06 2.4 JTDm
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał gkwojtak Zobacz post
    Wydaje mi się, że temperatura robi swoje. W zimie jest niska temperatura więc metal się nie rozszerza lub wręcz delikatnie kurczy, z kolei na wiosnę, jak się zrobi cieplej metal się delikatnie rozszerza i przez to zapieka mocno. Jeśli się myle to niech mnie jakiś metalurg poprawi Pozdrawiam
    temp niema na to wpływu bo felgi zmienialem rano z zimowek na lato a pozniej tego samego dnia spowrotem. chodzilo wlasnie o to czy za pierwszym razem bylo to jednorazowe zapieczenie, czy jednak bedzie sie powtazalo

Podobne wątki

  1. Zapiekające się dystanse AR 166
    Utworzone przez damian89 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 20:07
  2. Śruby do Alu
    Utworzone przez beligistino w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 10:15
  3. [33] Mcpherson - zamiana (mocowanie 3 śruby - 4 śruby)
    Utworzone przez markat w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-03-2010, 10:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory