Strona 34 z 114 PierwszyPierwszy ... 24252627282930313233343536373839404142434484 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 331 do 340 z 1137

Temat: Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.

  1. #331
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Interwały zmiany oleju w mojej julce były na poziomie 15tys km - a bez sitka zrobiła 40tys km i sobie dalej jeździ (nowy właściciel sobie chwali)
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 03-04-2016 o 17:46
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #332
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Air23
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Skrzeszew
    Auto
    MiTo QV 2011
    Postów
    7

    Domyślnie

    Panowie, przeczytałem cały temat i potrzebuję Waszej porady. Czy przy przebiegu niecałych 52000 oprócz wymiany oleju powinienem dodatkowo czyścić odmę MA? Moje QV miało do tej pory jedną wymianę oleju w ASO przy 30000. Przepraszam za mniej lub bardziej oczywiste pytanie, ale czy musze też podpinać kompa i kalibrować po wymianie oleju?

  3. #333
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Air23 Zobacz post
    Przepraszam za mniej lub bardziej oczywiste pytanie, ale czy musze też podpinać kompa i kalibrować po wymianie oleju?
    Przy każdej wymianie w MA powinno się podpinać pod kompa
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #334
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Tylko pytanie jak to zrobić, bo MES u mnie tego zrobić nie chce, a ASO, chociaż wymienia olej, nie wie o co chodzi... (Twierdzi, że nie ma kalibracji, a podpinają tylko na przeglądzie, żeby wyzerować licznik "km od przeglądu").

  5. #335
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Też nigdy tego nie robiłem a wymian oleju już robiłem kilka i to nawet w różnych klasach lepkości i żadnych problemów nie zauważyłem.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #336
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Tylko pytanie jak to zrobić, bo MES u mnie tego zrobić nie chce, a ASO, chociaż wymienia olej, nie wie o co chodzi... (Twierdzi, że nie ma kalibracji, a podpinają tylko na przeglądzie, żeby wyzerować licznik "km od przeglądu").
    bo nie masz nie wykonywać kalibracji (w starszych MA korekta dyspersji nie jest obsługiwana przez sterownik) tylko funkcje "wymiana oleju" i można to zrobić zarówno w MES jak i AlfaOBD . Jak ASO nie wie to ja bym aso zmienił , jak u mnie wymieniali olej to się diagnosta pytał czy wykonać funkcję "wymiana oleju" czy sobie sam zrobię-więc zrobiłem telefonem w alfaobd zaraz po wyjeździe z aso

  7. #337
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    To wyznam Ci, że przetestowałem 3 z 4 warszawskich ASO (poza Bołtowiczem). Odnoszę wrażenie, że zmienianie ASO nic nie daje. Oni tylko znają resetowanie kilometromierza "do przeglądu".

    Tak - są dwie funkcje - to co napisałem to był skrót myślowy. Obydwie (wymiana oleji i korekta dyspersji UniAir) u mnie rzucają błędem i się nie wykonują. A sterownik mam "nowszy", poliftowy. Przyznaję, że próbowałem MESem, może powinienem kupić adapter na BT/WIFI i pojechać to przez AlfaODB...

  8. #338
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    ja mam już 6-letnią prawie wiec trochę inaczej jest jesli chodzi o komendy sterownika , korekty mi nie zrobi ale wymianę oleju bez problemu MES-em i AlfaOBD . Spróbuj AlfaOBD na kablu może łyknie choć faktem jest że ELM na BT u mnie się sprawdza najlepiej i bezproblemowo

  9. #339
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    Właśnie zakończyłem dwumiesięczne poszukiwanie przyczyny czasami nierównej pracy silnika (1,4 170KM) podczas obciążenia (trzęsienie silnika/praca na 3 cylindrach, brak mocy). Podejrzenie padło na moduł multiair, ale że objawy były dość nietypowe próbowałem wykluczyć inne przyczyny. Pisząc nietypowe objawy mam na myśli zupełny brak błędów, dziwnych odgłosów oraz fakt, że moduł był pozmianowy (nr55257643). Po sprawdzeniu świec, cewek, alternatora, wymianie oleju, filtra MA i wizyt w kilku warsztatach zdecydowałem się w końcu na zakup modułu. Pomogło.
    Podejrzewam, że w starym niedomagał jeden z elektrozaworów, ponieważ mechanicznie moduł nie budzi zastrzeżeń a usterka pojawiała się bardzo nieregularnie. Wymiana jest dość prosta i ktoś średnio rozgarnięty może sobie to zrobić w garażu, czas ok 3h na spokojnie. Z lepszych narzędzi przyda się na pewno klucz dynamometryczny i nasadka RIBE (rozmiaru nie pamiętam). Pamiętajcie o zalaniu nowego modułu olejem, ja zalewałem otworem po lewej (tym co go widać po odkręceniu wlewu oleju) a następnie przelewami i kręciłem wałkiem aż z przelewów poleciał olej (foto).
    Auto już bezproblemowo śmiga od tygodnia więc temat uważam za załatwiony

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3RpoH6X.jpg
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	91.8 KB
ID:	196977
    Ostatnio edytowane przez lobov ; 08-04-2016 o 23:48

  10. #340
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Brawo ale zła wiadomość, że pozmianowy MA padł.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie odmy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-10-2024, 19:50
  2. Czyszczenie odmy olejowej
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 18:55
  3. Czyszczenie odmy jak ?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 11:23
  4. Czyszczenie odmy w JTD - pytanie
    Utworzone przez bastan w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 07:57
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory