Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Wymiana zawieszenia z przodu

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie Wymiana zawieszenia z przodu

    Koledzy stoję przed wymianą całego zawieszenia z przodu oprócz końcówek drążka gdyz bardzo mi puka na nierównościach.Czy możecie mi napisać co konkretnie muszę zakupić? Ewentualnie jaki koszt całego przodu łacznie z amortyzatorami itp....


    P.S Czy alfa naprawdę ma takie twarde zawieszenie???

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Ten typ tak ma z twardością

    Amortyzatory to Kayaba / Bilstein b4
    Wahacze dół myślę że Vema spokojnie wystarczy, a góra kup TRW

    Jeżeli Ci puka to najbliższa stacja kontroli pojazdów i ,,szarpaki" za 20 zł prawdę powiedzą gdzie stuka / puka i w jakim stanie masz amortyzatory, ale na 95 % procent obstawiał bym wahacze górne bo z nimi jest największy i odwieczny problem

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Najpierw pojedź na szarpaki ( u mnie w ASO za darmo!!) bo ja też myślałem że górne bo strasznie tłukło a okazało się że łączniki stabilizatora, wymieniłem dodatkowo gumy stabilizatora i jest elegancko
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie

    Na szarpakach nic nie słychać,,,,, Jak robiłem przegląd to diagonsta stwierdził że jest ok...

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesoły_Kr
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Lancia Delta III
    Postów
    483

    Domyślnie

    Dodatkowo pomyśl o łącznikach stabilizatorów plus drążki kierownicze. Nie są to duże koszta .
    Maglownica też potrafi stukać , jeśli nadaje się do regeneracji .

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek6600 Zobacz post
    Na szarpakach nic nie słychać,,,,, Jak robiłem przegląd to diagonsta stwierdził że jest ok...
    Jedz na inna stację, to że nic nie słychać to nie znaczy że nie ma gdzieś luzu, ja nie wiem, ja jak mam jakiś problem to jadę na swoją sprawdzoną stację i za 20 zł mam dosłownie prześwietlone zawieszenie przód + tył pod kątem luzów / wywalonych tulei w wahaczach i sworzniach itp itd, i wierz mi, jeden wahacz górny miał tak wywaloną tuleję że latał na niej jak żyd po pustym sklepie a na szarpakach nic nie było słychać - samochód ze stacji diagnostycznej pojechał po woli od razu do mojego mechanika na wymianę swego czasu.

    Przy okazji określ co to jest za dźwięk? Metaliczne stuknięcia, jak tak to obstawiam magiel? Jak nie to polecany w regionie warsztat i niech przetrzepią samochód na podnośniku i sprawdzą w czasie jazdy - da się zdiagnozować problem

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    U mnie też tłukło na nierównościach. Obstawiałem stabilizator bo miałem tak samo po zakupie auta i po wymianie ucichło. Na szybko zmieniłem łączniki stabilizatora, dokręciłem gumy i trochę ucichło. Przy wymianie łączników mechanik zauważył zużyte tuleje w dolnym wahaczu a na przeglądzie doszedł jeszcze sworzeń na górnym wahaczu więc wszystko do wymiany. Dzisiaj części mają dojechać i wymiana.
    Po wymianie samych łączników stabilizatora i dokręceniu gum (przy poprzedniej wymianie albo słabo dokręcili albo gumy się trochę wyrobiły i dało radę dociągnąć śruby) ucichły stuki na małych nierównościach ale przy większych dziurach słychać głuche uderzenie więc to któraś z tulei na wahaczu.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie

    Bede miał teraz wymieniane oringi na skrzyni a żeby to wymienić to trzeba prawie całe zawieszenie rozbrac...A jaki koszt wymiany całego przodu łącznie z wachaczami?

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Ja za wahacze trw zapłaciłem niecałe 1100zł (4szt) + łączniki drążka stabilizatora 82zł za 2 szt.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie

    Czyli koszt przodu to 1200 pln?

Podobne wątki

  1. Wymiana znaczka AR z przodu
    Utworzone przez misiek_tarnow w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-08-2015, 17:26
  2. Skrzypi po wymianie zawieszenia z przodu
    Utworzone przez godol w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 17:51
  3. Wymiana zawieszenia z przodu
    Utworzone przez bapster w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-06-2010, 14:03
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-05-2010, 14:25
  5. [166] WYMIANA PRZODU w 166
    Utworzone przez rds w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-11-2008, 12:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory