Strona 38 z 114 PierwszyPierwszy ... 28293031323334353637383940414243444546474888 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 371 do 380 z 1137

Temat: Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.

  1. #371
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair
    Postów
    519

    Domyślnie

    Czytam ten wątek od długiego czasu i tak jak kolega powyzej dochodzę do wniosku, że wymiana tego filtra nie ma sensu. Z tego co większość pisze, filterek się rozpada, wiec jego fragmenty lądują w łożyskach turbiny. Lepiej się go pozbyć i po prostu regularnie zmieniać olej z filtrem (spuszczać olej, nie odsysać) a nic złego nie powinno się dziać.
    Skoro moje stare TDI zrobiło 250 tys. bez takiego wynalazku, a jak wiadomo olej w dieselu jest czarny zaraz po zalaniu, to jakoś nie wydaje mi się, aby dobrze serwisowana turbo benzyna mogła zniszczyć turbinę szybciej z powodu braku filterka. Oczywiście wymiana oleju min. raz w roku, max. 15 000 km.

  2. #372
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Jak bym chciał zobaczyć choć jedną osobę która ma udokumentowaną usterkę turbo której przyczyną była niedrożność tego filtra.. już to widzę.
    Ten filtr jest tam potrzebny jak drzwi do lasu , a jego wymiana co jakiś czas na nowy, to zwykły przerost formy nad treścią.
    Przecież napisałem wyżej że on się targa więc jak może być nie drożny? Najwyżej będzie brak filtracji. Ja bym go chętnie zastąpił inną wersją - jakąś trwałą metalową (bo nylon przy tych temperaturach to kiepski pomysł) tylko nie ma czym. Ciekawi mnie jak to wygląda w innych samochodach z turbo , czy jest tam jakieś dodatkowe zabezpieczenie. Jeśli w głowicy jest filtr MA po to żeby zabezpieczyć moduł przed niefiltrowanym olejem w przypadku otwartego by-passa to tym bardziej turbina która jest chyba bardziej wrażliwa na zanieczyszczenia. Myślę że problemem jest tylko kiepski materiał i jego trwałość- nic więcej

  3. #373
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Przerost formy nad treścią, ja osobiście nie słyszałem o takich wynalazkach. Turbo prędzej padnie od zatkania się przewodu olejowego lub zwęglenia oleju co doprowadzi do ukręcenia wałka niż od syfu jaki mógł by się dostać do układu zasilającego.
    Zresztą zobaczcie sobie jak jest zrobione turbo i jak wygląda kanał olejowy w korpusie przez który przepływa olej.

  4. #374
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Przerost formy nad treścią, ja osobiście nie słyszałem o takich wynalazkach. Turbo prędzej padnie od zatkania się przewodu olejowego lub zwęglenia oleju co doprowadzi do ukręcenia wałka niż od syfu jaki mógł by się dostać do układu zasilającego.
    Zresztą zobaczcie sobie jak jest zrobione turbo i jak wygląda kanał olejowy w korpusie przez który przepływa olej.
    To że Ty nie słyszałeś to nie znaczy że ich nie ma albo że konstruktor tego silnika/spreżarki coś sobie ubzdurał.
    Z ciekawosci wspisałem w google i długo nie musiałem szukać ....
    "Częstą przyczyną awarii jest przejście filtra oleju w tzw. bypass. Filtr oleju posiadają zawór obejściowy, który chroni silnik przed sytuacją, w której brudny filtr oleju traci swoją drożność. Zawór ten (by nie zabić motoru) pozwala obejść filtrowanie i dostarczyć olej do silnika mimo zapchanego filtra. Praca brudnego filtra oleju w trybie obejścia (by-pass) prowadzi do przedostawania się zanieczyszczeń do obiegu oleju i w rezultacie do podawania zanieczyszczeń do łożyskowania turbosprężarki. Może to być powtórną przyczyną uszkodzenia Turbosprężarki! jeżeli nie oczyścimy układu smarowania. Należy zwrócić uwagę na linię doprowadzającą olej do turbosprężarki. Zdarza się, że jest ona wyposażona w filtr oleju (patrz foto). Należy go wymienić, lub dokładnie oczyścić."
    http://www.turbosprezarki.org/conten...twój-mechanik

    kolejny fragment:

    " W niektórych modelach samochodów np. Peugeot Boxer / Citroen Jumper 2.5 td /1.6 HDI /1.6 TDCI występuje dodatkowy filtr oleju znajdujący się w przewodzie doprowadzającym olej do turbosprężarki. Jeżeli turbosprężarka uległa uszkodzeniu należy koniecznie ów filtr wymienić lub usunąć przed zamontowaniem nowej/regenerowanej Turbosprężarki! (mocowanie linii oleju w bloku silnika) Ważne jest by dostosować się do naszych wytycznych, oczyścić układ olejowy, wymieniać olej co 10tys.km mimo, że w instrukcji twierdzą, że co 30tys..."
    http://www.turbosprezarki.org/node/62

    człowiek raczej wie o czym mówi i sądzę że gdyby lepszym rozwiązaniem była trwała rezygnacja z filtrowania sprężarki to zwyczajnie by napisał że jest to przerost formy nad treścią
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 19-04-2016 o 10:50

  5. #375
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    człowiek raczej wie o czym mówi i sądzę że gdyby lepszym rozwiązaniem była trwała rezygnacja z filtrowania sprężarki to zwyczajnie by napisał że jest to przerost formy nad treścią
    Tak to można sobie teorie podrzucać, w moim poprzednim aucie nie było żadnego filtra przed turbo i turbosprężarka przeżyła 320.000 i dalej teraz jeździ.
    Napisałem weź sobie turbo do ręki i zobacz jak wygląda korpus i jak wygląda wałek po środku korpusu, to zrozumiesz dlaczego jest to potrzebne do niczego.
    Jest trylion powodów dla których turbosprężarka może ulec uszkodzeniu - a brak tego filtra jest na szarym końcu .
    ASO nie wymienia tego filtra ani nie czyści, w żadnych opisach julek 1.4 nie spotkałem się z jakaś specjalną usterkowością turbosprężarek, a jeśli już to wyniakała ona z pękających korpusów. Więc jeśli ASO nie wymienia i nie ma sygnałów od użytkowników na temat padania turbosprężarek, to nasuwa się jeden logiczny wniosek- usterki takie nie występują - lub ich odsetek to "promil".

  6. #376
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair
    Postów
    519

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    "...Jeżeli turbosprężarka uległa uszkodzeniu należy koniecznie ów filtr wymienić lub usunąć przed zamontowaniem nowej/regenerowanej Turbosprężarki!..."
    Sam przytoczyłeś fragment w którym sugeruje się usunięcie filtra.
    A druga kwestia, to co trzeba zrobić, aby zapchać filtr oleju do otwarcia by-pass'a? Wymieniać olej co 60 tys.? Nie wierzę, że przy wymianie co 15 tys. da radę doprowadzić do takiego zabrudzenia filtra.

  7. #377
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Czytam wątek i rozmyślam.. i coś w tym. jest.

    Słyszałem o wielu awariach turbo w QV'kach. W 1.4 MA słyszałem o padających modułach MA, trzeszczących wahaczach, piszczących sprzęgłach, świszczących lusterkach, nieszczelnych uszczelkach tylnej wycieraczki, gibiących się fotelach, rezonujących głośnikach i boczkach drzwi, ściągającym w bok zawieszeniu, zmianach poziomu oleju, różnych odcieniach LEDów do jazdy dziennej, falujących obrotach na postoju, a nawet o rozregulowanych alternatorach i zawieszonych przepustnicach (których nie ma, ale są), ale o zatartym/przegrzanym turbo - jakoś nie. Oczywiście, mało słyszałem, ale z pewnością nie jest to plaga.

  8. #378
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Ciekaw jestem jaki % Julek MA jest na tym Forum? Mój znajomy mechanik z ASO zna przypadki padów turbin w multiair.
    Sporo pewnie zależy od interwału wymiany oleju i stylu jazdy bo jakościowo pewnie wielkich różnic nie ma skoro większość trzyma się S kpe. Przy przeciętnym niby syntetyku i tak małej misce skopcić olej to przecież nie problem a jak ktoś pociągnie do 30 tys km zgodnie w manualem to syf murowany i wiem coś o tym bo taką kupiłem.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #379
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Ten sam olej po przebiciu filtra smaruje panewki i inne gładzie, a tu się ktoś o łożyskowanie turbo martwi.. Pozamiatane to może być wszędzie..

    pzdr, tadzikpl

  10. #380
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Olej ten sam, zgoda a rpm i temperatura też bo Garrett twierdzi że im mniejsze turbo tym wyżej kręci? Skąd tak wielki nagar na śrubie turbo skoro nie ma go w innych miejscach silnika aż tyle i tak twardego? Producent też pewnie głupoty pisze o zanieczyszczeniu oleju (Oil contamination) na dole strony:
    https://garrett.honeywell.com/install/troubleshooting/
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie odmy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-10-2024, 19:50
  2. Czyszczenie odmy olejowej
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 18:55
  3. Czyszczenie odmy jak ?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 11:23
  4. Czyszczenie odmy w JTD - pytanie
    Utworzone przez bastan w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 07:57
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory