Strona 59 z 99 PierwszyPierwszy ... 9495051525354555657585960616263646566676869 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 581 do 590 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #581
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    U mnie po dobiciu 460g zawsze po była wiertarka. Rok temu dobiłem 550g, 30ml oleju i wiertarka powróciła po 3 miesiącach lub jak kto woli ok.5tys.km
    W tym roku myślę dać większa ilość oleju ok. 100ml i czynnika 500g.

  2. #582
    Użytkownik Romeo Avatar gar_krk
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    159 / MiTo
    Postów
    642

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamal Zobacz post
    U mnie po dobiciu 460g zawsze po była wiertarka. Rok temu dobiłem 550g, 30ml oleju i wiertarka powróciła po 3 miesiącach lub jak kto woli ok.5tys.km
    W tym roku myślę dać większa ilość oleju ok. 100ml i czynnika 500g.
    U mnie identycznie.
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 163KM | 345Nm
    Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155km

  3. #583
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamal Zobacz post
    U mnie po dobiciu 460g zawsze po była wiertarka. Rok temu dobiłem 550g, 30ml oleju i wiertarka powróciła po 3 miesiącach lub jak kto woli ok.5tys.km
    W tym roku myślę dać większa ilość oleju ok. 100ml i czynnika 500g.
    Ile czynnika i oleju ściągnęli Ci z układu przed załadowaniem 460g?
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  4. #584
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    U mnie po nabiciu w okolicach 460g była wiertarka, dziś po nabiciu 500g puki co jest cisza.

  5. #585
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał Airen Zobacz post
    Ile czynnika i oleju ściągnęli Ci z układu przed załadowaniem 460g?
    Ponad 300g i 15ml ale dokładnie nie pamiętam.

  6. #586
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Nissan Almera 2.2 Di '00; Alfa Romeo 159 TBI '10
    Postów
    100

    Domyślnie

    To i ja dorzucę 5 zł. Podobnie jak Kolega epsonix też mam TBi i zgodnie z tym co podał ePer (nr części 60693333) i po wyszukaniu tego numeru w google mam sprężarkę Zexel:
    60693333 SPRĘŻARKA
    Rodzina: EA04 - SPRĘŻARKA KLIMATYZATORA
    Co ciekawe po prawej stronie jest drugi numerek tego produktu i ma oznaczenie:
    71789102 SPRĘŻARKA ODNOWIONA
    Rodzina: EA19 - SPRĘŻARKA ODNOWIONA

    I jak wpisałem w google ten pierwszy numer to w 5 wyniku od góry pojawił się odnośnik:

    http://www.compressor-express.pl/spr...21-DCS17IC-PV6

    W opisie mamy informację:

    Producent:Zexel
    Zexel 71789102

    oraz po prawej:
    Numer OEM:
    Alfa Romeo 60693333.

    2 tygodnie temu pojechałem do ASO w celu dobicia, bo brzęczy wiertarka. Uprzedziłem Pana żeby sprawdzili ile czynnika wchodzi i tyle nabili. Jak odbierałem był już inny Pan i na pytanie ile nabili stwierdził że 500 a ja na to że Zexel ma około 560 a Denso i Valeo 460. To Pan chciał wybrnąć i chlapnął że dlatego nabijają do wszystkich 500. Oczywiście na reklamówce wiszącej przy lustrze informacja że naprawy wykonane zgodnie ze standardami Alfa Romeo. Fajnie. 218 zł za całość, dobite ok 200 g czynnika i nieco cichsza i rzadziej występująca wiertarka. Samochód do tego umyty i odkurzone dywaniki "gratis" (albo w "cenie usługi" dla tych co nie łykają marketingowej papki). Dzisiaj będę do nich dzwonił, ciekawe co odpowiedzą jak się dowiedzą że dalej jest wiercenie.

    Kolego epsonix, możesz potwierdzić czy masz ten sam numer części w ePer?

    Tu co nieco o zaworze rozprężnym:
    http://www.skraplaczesamochodowe.pl/zawor-rozprezny
    http://www.laser-sinex.pl/auto-klima...-samochodowej/
    Ostatnio edytowane przez _Mariusz_ ; 12-05-2016 o 09:14

  7. #587
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał _Mariusz_ Zobacz post
    To i ja dorzucę 5 zł. Podobnie jak Kolega epsonix też mam TBi i zgodnie z tym co podał ePer (nr części 60693333) i po wyszukaniu tego numeru w google mam sprężarkę Zexel:
    60693333 SPRĘŻARKA
    Rodzina: EA04 - SPRĘŻARKA KLIMATYZATORA
    Co ciekawe po prawej stronie jest drugi numerek tego produktu i ma oznaczenie:
    71789102 SPRĘŻARKA ODNOWIONA
    Rodzina: EA19 - SPRĘŻARKA ODNOWIONA

    I jak wpisałem w google ten pierwszy numer to w 5 wyniku od góry pojawił się odnośnik:

    http://www.compressor-express.pl/spr...21-DCS17IC-PV6

    W opisie mamy informację:

    Producent:Zexel
    Zexel 71789102

    oraz po prawej:
    Numer OEM:
    Alfa Romeo 60693333.

    2 tygodnie temu pojechałem do ASO w celu dobicia, bo brzęczy wiertarka. Uprzedziłem Pana żeby sprawdzili ile czynnika wchodzi i tyle nabili. Jak odbierałem był już inny Pan i na pytanie ile nabili stwierdził że 500 a ja na to że Zexel ma około 560 a Denso i Valeo 460. To Pan chciał wybrnąć i chlapnął że dlatego nabijają do wszystkich 500. Oczywiście na reklamówce wiszącej przy lustrze informacja że naprawy wykonane zgodnie ze standardami Alfa Romeo. Fajnie. 218 zł za całość, dobite ok 200 g czynnika i nieco cichsza i rzadziej występująca wiertarka. Samochód do tego umyty i odkurzone dywaniki "gratis" (albo w "cenie usługi" dla tych co nie łykają marketingowej papki). Dzisiaj będę do nich dzwonił, ciekawe co odpowiedzą jak się dowiedzą że dalej jest wiercenie.

    Kolego epsonix, możesz potwierdzić czy masz ten sam numer części w ePer?

    Tu co nieco o zaworze rozprężnym:
    http://www.skraplaczesamochodowe.pl/zawor-rozprezny
    EPer pokazuje dla mojego auta 60693333
    W ASO FAP/FCA w Bielsku nabili mi 550g i jest wreszcie super - parę miesięcy a tu ciągle cisza (w poprzedniej 159 tak dobrze nigdy nie było, zawsze coś choćby lekko pobrzęczało). Ja bym wrócił z reklamacją do ASO żeby za free nabili klimatyzację właściwą ilością czynnika a przy okazji ich zrugał za niefachowość i bylejakość, za to że wymyślają sobie jakieś 500g niby uniwersalne dla wszystkich rodzajów sprężarek.

  8. #588
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    To ja w 2.0 JTDM z 2010 mam jeszcze inny numer sprężarki 50510966 i wg googla to jest VALEO.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	s-l1600.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	88.5 KB
ID:	200626
    Ostatnio edytowane przez kobe83 ; 12-05-2016 o 09:42
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  9. #589
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Nissan Almera 2.2 Di '00; Alfa Romeo 159 TBI '10
    Postów
    100

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    EPer pokazuje dla mojego auta 60693333
    W ASO FAP/FCA w Bielsku nabili mi 550g i jest wreszcie super - parę miesięcy a tu ciągle cisza (w poprzedniej 159 tak dobrze nigdy nie było, zawsze coś choćby lekko pobrzęczało). Ja bym wrócił z reklamacją do ASO żeby za free nabili klimatyzację właściwą ilością czynnika a przy okazji ich zrugał za niefachowość i bylejakość, za to że wymyślają sobie jakieś 500g niby uniwersalne dla wszystkich rodzajów sprężarek.
    \

    Kolego epsonix, możesz podać numer VIN Twojej TBi?
    Mamy te same sprężarki zatem. Dobra, to teraz jest temat otwarty z moim ASO (dosłownie, bo już po rozmowie jestem, bardzo miłej i merytorycznej). Dowiedziałem się przed chwilą że według ich wiedzy naładowali mi 460. Pojawia się oczywiste pytanie, dlaczego w jednym ASO nabiją 560 a w drugim 460, naprawy powinny być wykonane zgodnie z tymi samymi standardami.
    Drugie pytanie już od Pana z mojego ASO do mnie o jakieś oficjalne źródło informacji że przy Zexel ma być 560 a przy Denso/Valeo 460.

    Jeżeli Panowie z ASO W-wa i z Bielska śledzą ten wątek, to skontaktujcie się ze sobą co by ujednolicić standardy i rozwiązać w końcu ten temat. My z Kolegą epsonix mamy te same sprężarki i silniki te same budy (SW) skąd więc w jednym ASO pakują nam 560 a w drugim 460?

    Jeszcze ciekawostka. W naszych 159 były co najmniej 2 wersje Zexeli:
    1. Alfa-12-DCS17-PV3+5 - OEM:60693746, 71787476

    http://www.compressor-express.pl/sprezarki-klimatyzacji/alfa-romeo/Alfa-12-DCS17-PV3+5

    Zastosowany w jednostkach:
    Marka / Model Pojemność silnika [ccm] Moc [kW/KM] Rok produkcji
    ALFA ROMEO 159 (939) 1859 118 / 160 2005.09 - 2011.11
    ALFA ROMEO 159 (939) 2198 136 / 185 2005.09 - 2011.11
    ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 1859 118 / 160 2006.03 - 2011.11
    ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2198 136 / 185 2006.03 - 2011.11
    ALFA ROMEO BRERA 2198 136 / 185 2006.01 -
    ALFA ROMEO SPIDER (939) 2198 136 / 185 2006.09 -

    2. Alfa-21-DCS17IC-PV6

    - OEM:60693333, 71789102

    http://www.compressor-express.pl/sprezarki-klimatyzacji/alfa-romeo/Alfa-21-DCS17IC-PV6
    Ostatnio edytowane przez _Mariusz_ ; 12-05-2016 o 10:20

  10. #590
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał _Mariusz_ Zobacz post
    \

    Kolego epsonix, możesz podać numer VIN Twojej TBi?
    Mamy te same sprężarki zatem. Dobra, to teraz jest temat otwarty z moim ASO (dosłownie, bo już po rozmowie jestem, bardzo miłej i merytorycznej). Dowiedziałem się przed chwilą że według ich wiedzy naładowali mi 460. Pojawia się oczywiste pytanie, dlaczego w jednym ASO nabiją 560 a w drugim 460, naprawy powinny być wykonane zgodnie z tymi samymi standardami.
    Drugie pytanie już od Pana z mojego ASO do mnie o jakieś oficjalne źródło informacji że przy Zexel ma być 560 a przy Denso/Valeo 460.

    Jeżeli Panowie z ASO W-wa i z Bielska śledzą ten wątek, to skontaktujcie się ze sobą co by ujednolicić standardy i rozwiązać w końcu ten temat. My z Kolegą epsonix mamy te same sprężarki i silniki te same budy (SW) skąd więc w jednym ASO pakują nam 560 a w drugim 460?
    zar93900007268266

    bledy moga byc chcby stad ze rozne maszyny do serwisu klimatyzacji podaja rozne dane. moja najpierw robilem poza aso i mechanikowi pokazala 460g i byla wiertarka.mechanik sprawdzal po vin ponoc w jakis bazach danych ktorych uzywa i tam tez mu pokazywalo 460g.a w aso im wyskoczylo 550g dla mojej na ich maszynie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    To ja w 2.0 JTDM z 2010 mam jeszcze inny numer sprężarki 50510966 i wg googla to jest VALEO.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	s-l1600.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	88.5 KB
ID:	200626
    jakby to wiemy ze montowano rozne sprezarki roznych producentow i wchodzily rozne ilosci czynnika.
    fajnie byloby stworzyc sprawdzona tabele numerow sprezarek z iloscia czynnika,kazdy po vin w eperze sprawdzilby jaka ma i nie byloby watpliwosci ile nabic czynnika

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory