Temat: Korekty wtrysków

  1. #1901
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    Silnik seria, nic nie było grzebane. Dobre to to, czy nie? Na marginesie dodam, że jak wcisnę do oporu na 3 biegu to korekty "dynamiczne" mam wszędzie nieco ponad 1, no może 1,5 (lecę z pamięci).
    Załącznik 199321.

    Tak jak widac, pomiar na tempomacie na ekspresówce, może było lekko pod górkę. Jednak dwa dni później przy tej samej prędkości na płaskim było podobnie.

    EDIT:

    zdjęcie po uploadzie straciło trochę ostrości, org rozmiar tutaj http://imgur.com/BR2l9zR

    Wczesniej bylo pisane że przy dynamicznych próbach korekta do 2 jest jeszcze ok.(informacja kolegi TomekKRK). Tylko wtryski są juz mocno słyszalne i słychać charakterystyczne klepanie. Zmień końcówkę jest instrukcja w dziale zrób to sam.

  2. #1902
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Tylko ze dynamiczne są znacznie lepsze niż przy stałym obciążeniu

    Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

  3. #1903
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    Tylko ze dynamiczne są znacznie lepsze niż przy stałym obciążeniu

    Bo sterownik nie jest wstanie korygować dawek paliwa bo nie ma na to czasu(wyższe obroty silnika).

    Warto przeczytać:
    http://mobile.autokult.pl/3773,wtrys...sada-dzialania

    Wymiana końcówki:
    - przed
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160323_20_19_51_Pro.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	28.6 KB
ID:	199982
    - po
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160505_19_22_52_Pro[1].jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	61.6 KB
ID:	199983

    Wtryskiwacz nr 3.
    Ostatnio edytowane przez strus ; 05-05-2016 o 19:59

  4. #1904
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Czy ktoś potrafi wyjaśnić następującą sytuację. Uruchamiam samochód podłączony do programu diagnostycznego. Tuż po uruchomieniu wszystkie korekty oscylują wokół +/- 1mm3/w max. Korekta na wtrysku pierwszym nie przekracza 0,4 mm3/w. Wystarczy, że na chwilę dodam gazu i korekta na wtrysku pierwszym osiąga wartość +1,5mm3/w. Jestem w trakcie "kuracji" olejem 2T, więc co tydzień będę podglądał czy są jakieś zmiany. Kolejna rzecz. W temacie pojawiła się informacja jakoby wykończona dwumasa powodowała rozjazdy w korektach. Tymczasem wyczytałem, że to właśnie rozjechane korekty mogą powodować szybsze zużycie koła dwumasowego. Czyżby działało to w obie strony?

  5. #1905
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    zapoda ktoś z kolegów nr końcówki do 2,4 210hp poproszę , dziękuję

  6. #1906
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    0433172279

  7. #1907
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Czy jest różnica w końcówkach miedzy 2.4 200KM, a 210KM?

  8. #1908
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Wtryskiwacze są różne więc końcówki pewnie też.

  9. #1909
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Czy ktoś potrafi wyjaśnić następującą sytuację. Uruchamiam samochód podłączony do programu diagnostycznego. Tuż po uruchomieniu wszystkie korekty oscylują wokół +/- 1mm3/w max.

    Juz wyjaśniam: Źle przeprowadzasz próbę! W tym forum wszystko jest opisane. Poczytaj o:

    1. metodzie diagnozowania/ odczytywania parametrów

    2. interpretacji wyników

    Wszystko w tym wątku



    Najważniejsze to silnik rozgrzany, może być po trasie( temperatura na wskaźniku jest w okolicy temp. pracy nie oznacza rozgrzanego silnika), wyłączone odbiorniki prądu. Pomiar okolo minuty.

    Pomiar dynamiczny bieg 1/2 hamulec ręczny i zmiana prędkości obrotowej silnika.

    Najważniejsze logi wrzuć na forum jpg lub csv jak to ma mes.



    Co do interpretacji wyników to plus/minus 1 na postoju akceptowalne, natomiast plus / minus 2 przy próbie dynamicznej również ok.



    Jesli wtryski odbiegają od normy zalecam literaturę forum i dodatkowe pytania. Dodatkowo diagnostykę pozostałych elementów silnika zwłaszcza przepływomierza.

    Co do oleju 2t lałem i lac prawdopodobnie będę ale naprawy wtrysków bym się nie spodziewał. To co oczekujesz od oleju jest pokroju napraw silnika za pomocą nanomolekół...
    Ostatnio edytowane przez strus ; 15-05-2016 o 18:09

  10. #1910
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Zapomniałem w poprzednim poście dodać, że silnik był wcześniej rozgrzany - po dłuższej trasie. Włączyłem program diagnostyczny i nie dotykając pedału gazu zacząłem obserwację czasów wtrysków. Czasy wtrysków w miarę wyrównane, nie wyższe niż 1mm3/w. Wciskam na chwilę gaz i po chwili widzę, że wtryskiwacz na cyl. I ma odchyłkę ok. 1,5 mm/w.
    Ta sugestia związana z diagnostyką przepływomierza ma jakiś związek z wtryskami? Bo ja związku nie widzę. Jakby nie było, wartości oczekiwana pokrywają się z wartościami zmierzonymi.
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 15-05-2016 o 18:26

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory