Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #1901
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Zadałem sobie trud i przeczytałem cały wątek. Moje wnioski są takie, że nie ma sensu płacić 160 zł za oleje Motul i ew. Mobil 1 ESP 5W30 do 2.0 JTDM z DPF bo niczym się nie wyróżniają szczególnym. Za to dobrze sprawdza się sporo tańszy TOTAL INEO ECS do tego spełnia normę podaną w instrukcji obsługi FIAT 9.55535-S1.
    Znalazłem jeszcze Orlen PLATINUM MaxExpert FT 5W-30 FIAT, LANCIA, ALFA który spełnia tą samą normę ale największa bańka to 4 l i cenowo też szału nie ma.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  2. #1902
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tani olej jest dobry, bo jest tani.
    Jeśli kupi się ulepa albo auto wyeksploatowane to nie ma sensu lać bardzo dobrego oleju. Zresztą oczywiste jest, że najlepiej zalewać od razu bardzo dobry olej do auta, którym się świeżo wyjechało z salonu, ale większość takiej szansy nie ma.
    Zwykły użytkownik nie jest w stanie dostrzec różnicy w jakości oleju, bo nawet jak wysra się silnik (zatrze, "pójdzie" panewka itd) nie pomyśli, że to wina zalewania przez kilka-naście lat taniego oleju, który jest dobry, bo tani.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #1903
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Ale problem w tym, że podawane tu niektóre oleje wcale tanie nie są, a i specjalnie dobre też nie.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  4. #1904
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Podaj przykład, żeby można było porozmawiać o konkretach.
    Ogólnie się z Tobą zgadzam
    A że tani olej jest dobry, bo tani - pisałem z ironią.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #1905
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Jeszcze nie spotkałem się z kimś kto cudownie dużo zaoszczędził na oleju i filtrze. Przeważnie kończyło się to fatalnie dla użytkującego lub jeśli sprzedał, to dla kupującego w krótkim czasie.

    PS
    Jeśli ktoś chciałby nabyć oryginalne filtry oleju z ASO do silnika 1.9JTD 8V to zostały mi 3 sztuki. Mogę komuś te oryginały odsprzedać za połowę ceny, którą kiedyś zapłaciłem w ASO. Jak coś to proszę pisać na priv

  6. #1906
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    A czemu na stronie millersa, wyszukiwarka olejow po marce proponuje millersa bez longlife oznaczenia. Przyznam ze sugerowalem sie wyszukiwarka i taki olej zakupilem bez tego longlife. 2.4 z dpf na pokladzie.
    a po co Ci longlife jak i tak olej powinno wymieniac sie co 10tys, a przy robieniu tylko tras max 15tys, w obu przypadkach nie rzadziej niz co rok.

  7. #1907
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    a po co Ci longlife jak i tak olej powinno wymieniac sie co 10tys, a przy robieniu tylko tras max 15tys, w obu przypadkach nie rzadziej niz co rok.
    Longlife to nazwa wlasna producenta. I wg specyfikacji jest pod silniki z dpf. Problem w tym ze wyszukiwarka pokazuje stosowanie do 2.4 w 159 millers trident 5w40 mimo ze mam dpf. Stad moje pytanie. Nie jest dla mnie problem kupic ten trident longlife tylko czy rzeczywiscie jest taka roznica w przypadku dpf. Jaki to bedzie mialo wplyw na filtr i jaki na silnik

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Nie wiem, ja dobieram oleje odpowiednio do parametrów auta, nie patrzę co poleca wyszukiwarka, tylko to co jest najlepsze dla danego silnika.
    Ale wyszukiwarka powinna robic to samo - dobierac olej pod konkretny silnik co jest dla niego najlepsze. Dziwi mnie ten przypadek. Czy to blad czy po prostu mozna stosowac ten olej.
    Dla przykladu podam ze ta sama wyszukiwarka w przypadku np 156 z silnikiem 2.4 daje do wyboru trzy rozne oleje z kolekcji olejow millersa a do 159 z silnikiem 2.4 tylko ten jeden konkretny olej millers trident 5w40
    Ostatnio edytowane przez szaq ; 27-05-2016 o 00:39

  8. #1908
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Praktycznie każda wyszukiwarka olejów do 159 2.4 podaje oleje wysokopopiołowe. Zobacz sobie na stronie Liqui Moly, Motula i innych producentów. Po prostu mają jakieś beznadziejne dane.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  9. #1909
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Praktycznie każda wyszukiwarka olejów do 159 2.4 podaje oleje wysokopopiołowe. Zobacz sobie na stronie Liqui Moly, Motula i innych producentów. Po prostu mają jakieś beznadziejne dane.
    Niestety tak właśnie jest. Obawiam sie, ze w błąd wprowadził sam producent Alfa Romeo, ponieważ w pierwszych latach produkcji zalecał do 159 Selenię WR 5w40 Diesel, która to również nie spełnia norm dla silników z DPFem.
    Po jakimś czasie, i wielu problemach z DPFami w ASO, ten przygłupi zapis został zmieniony, ale producenci olejów zapewne tego nie zrobili po prostu.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #1910
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dokładnie. Do 2008 roku dla 2.4 instrukcja podaje normę oleju, do której łapią się oleje full saps. Zresztą do wyszukiwarek internetowych trzeba podchodzić z przymróżeniem oka.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory