Temat: Korekty wtrysków

  1. #1961
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Pytanie raczej jakie masz auto bo jak przedliftowe 156 z 2.4 (widoczne w profilu) to nie sprawdzisz bo o ile pamiętam EDC15 korekt nie pokazuje, co nawet ma swój plus bo im mniej wiesz tym lepiej śpisz
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 02-06-2016 o 13:34

  2. #1962
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RafalskiJ
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Oleśnica
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 16V
    Postów
    86

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Pytanie jak to robisz. Bo sprawdzałeś na odpalonym silniku?
    No raczej


    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    przedliftowe 156 z 2.4
    No i to chyba będzie rozwiązanie mojego problemu bo autko to faktycznie najtoporniejsze 2.4 w przedliftowej budzie 156

  3. #1963
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tak, EDC15 nie mam korekt.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał szefmostu Zobacz post
    Najniższa minusowa wartość pokazała sie w okolicach 2000-2400rpm, przy normalnej jeździe. Czasami autko potrafi mi drgać w tym przedziale obrotów, przy stałej prędkości lub przy schodzeniu w wyższych obrotów. Lubi też szarpnąć przy przyśpieszaniu w tym zakresie obrotów.
    Prawdopodobnie jest to właśnie tym spowodowane. Zrób jeszcze raz logi pod obciążeniem starając się wywołać ten efekt.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Nie ma co strzelać wytargaj dwa i weź do sprawdzenia do zaufanego warsztatu od wtrysków. Ja wymieniłem w ciemno końcówkę tego, który miał najwięcej na plusie i tylko niepotrzebnie wydałem 2stówki na końcówkę.
    Z doświadczenia wiem, że żadna maszyna nie odzwierciedli tego co uzyskasz robiąc test obciążeniowy w środowisku pracy wtrysku.
    Wszystko zależy od interpretacji wyników (pod uwagę nie bierze się tylko samych korekt) oraz sposobu i poprawności wykonania testu. Dla tego też przez net ocena nie jest do końca pewna.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #1964
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Mająca dwa wtryski, z których jeden ma korektę dużo na minus drugi dużo na plus maszyna chyba jednak coś tam pokaże, bo skoro mała by nie pokazać to w takim razie jak sprawdzane są wtryski przy nadawaniu kodów? Pod warunkiem oczywiście, ze to na pewno wina wtrysku, a nie czegoś innego. Ja do czasu wymiany kolektora na ten fabrycznie bez klapek nie ruszam tego pierwszego wtrysku na którym mam minusową korektę (-4 podczas przyspieszania). Jak po wymianie będzie bez zmian dopiero wtedy targam pierwszy wtrysk i pakuje na niego końcówkę ściągnięta z czwartego po wymianie, której nie było żadnej różnicy (jak było +4 tak zostało). Natomiast ostatnio po wyjeżdżeniu zbiornika paliwa z dodatkiem korekty na jałowym mam max -/+ 0,25
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 03-06-2016 o 09:41

  5. #1965
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Wtryski po regeneracji w Bosch z nowymi IMA. Ideał. Samochód zamiast 210KM jednak miał chyba coś koło 180. Zmieniane było chyba wszystko z osprzętu. Sprawcą problemu okazały się wtryski, które pod obciążeniem się rozjeżdżały. Na wolnych były wręcz książkowe. Na maszynie były idealne.
    Czy wina wtrysku, to na 100% dowiesz się zamieniając je miejscami. Jeśli korekta idzie za wtryskiem, to on jest uszkodzony.
    Gdy masz korektę na +-4 to wymiana końcówki raczej problemu nie rozwiąże. Przynajmniej ja bym się nie łudził.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #1966
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Wymiana końcówki to była najszybsza i najmniej inwazyjna sprawa teraz wiem, ze stara była ok bo kompletnie nic nie uległo zmianie podczas logów dynamicznych. I tak jak pisałem poza dymieniem powyżej 3,5K obr nie ma u mnie żadnych innych negatywnych skutków. Spadku mocy nie ma bo byłem na hamowni, żadnych falujących obrotów itp. itd.

  7. #1967
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Przedliftowe 2,4 10v ma u mnie dożywocie, a gdybym dorwał "pisarzy" motoryzacyjnych co to piali w necie jaki to 159 wykonała postęp jakościowy w stosunku do 156 to bym za jaja powywieszał.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  8. #1968
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Ja w swojej wczoraj wymieniałem wtrysk. Nie brałem się za końcówkę, bo przy +5 nie ma to najmniejszego sensu. Tak samo dymiła powyżej 3,5K ale w moim przypadku silnik miał zdecydowanie gorszą kulturę pracy i wyczuwalnie gorsze osiągi. Spalanie 2 litry większe. Po sprawdzeniu kompresji wykluczyłem podkładkę i inne nieszczelności, a korekta i dobra kompresja wskazała praktycznie w 100% na wtrysk. Kupiłem używkę i jest miodzo
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #1969
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Gdybym miał pewność, że to na bank ten wtrysk z korektą na +4, a nie ten z -4 lub jeszcze coś innego to bym nawet nówkę kupił bo znalazłem w bardzo dobrej cenie ale póki co kolektor i sprawdzenie pierwszego wtrysku ewentualnie zamiana 1 z 4 i sprawdzenie czy korekty się zamienią miejscami.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 03-06-2016 o 12:49

  10. #1970
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Dokładnie, jak nie jesteś pewny który, to zamień miejscami i patrz za którym pójdzie korekta.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory