Cześć , korzystając z tematu chciałbym uzyskać informację czy podczas wymiany wahaczy dolnych dokręcać je jeszcze na podnośniku czy po opuszczeniu na równą powierzchnię ?
Dolny wahacz możesz dokręcić na podnośniku.
Widzę że kolega wyżej miał podobny problem do mojego. Stuka koło dociążone czyli w lewym zakręcie prawe, a w prawym lewe. Szarpaki mówią wszystko ok...a wali coraz mocniej. Rozłączyłem sworznie górnych wahaczy żeby je ocenić. Według mnie są "sztywne"
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
A sprawdzałeś dolne? Ze sworzniem jest taki problem, że może stukać tylko w określonej pozycji i ręką tego nie wyczujesz. Ja kiedyś wymieniłem wahacz na przypał i szczęśliwie trafiłem. Na szarpakach właśnie ten sworzeń miał troszeczkę większy luz niż ten z drugiej strony. Mam na myśli górny wahacz.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Mam taką teorię, że właśnie w zakręcie ugina się (przesuwa) tuleja i zaczyna gdzieś uderzać. No cóż trzeba będzie demontować dół do weryfikacji.
Gość na szarpakach zasugerował mi, że gdy nie wiadomo co stuka to na pewno przekładnia....tyle, że gdyby miała taki duży luz pionowy to gubiłbym olej. A tu sucho.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Poduszki amortyzatorów?
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10