Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 56

Temat: Kilka pytań o AR 159 2.2jts ale nietypowo

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyh Zobacz post
    Starsze auta mialy dluzsze skrzynie, np przy 3 tys obrotow bylo 120, a nie marne 110, tak jak u mnie.
    Ale to przecież nie o „długość” skrzyni chodzi, tylko o zestrojenie konkretnego silnika i konkretnej skrzyni. Na tej zasadzie można narzekać na benzynę, że w dieslu ta sama prędkość autostradowa przy niższych obrotach...

  2. #42
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    159 Sportwagon 1.8 MPI
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Ale to przecież nie o „długość” skrzyni chodzi, tylko o zestrojenie konkretnego silnika i konkretnej skrzyni. Na tej zasadzie można narzekać na benzynę, że w dieslu ta sama prędkość autostradowa przy niższych obrotach...
    Ja porownuje benzyne do innych benzyn ktore znam. Innych samochodow, ktorymi jezdzilem, identycznej klasy i wymiarow, lub podobnych.

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyh Zobacz post
    Ja porownuje benzyne do innych benzyn ktore znam. Innych samochodow, ktorymi jezdzilem, identycznej klasy i wymiarow, lub podobnych.
    Porównuj może benzynę do innej benzyny o takiej samej charakterystyce silnika.

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za odpowiedz

    Mam kolejne pytanie: w jeździe miejskiej, oraz pozamiejskiej jak sie jedzie normalnie delikatnie bez szaleństw temperatura wody na wskaźniku pięknie stoi na 90, ale gdy da jej sie przez chwile w palnik czyli pojeździ ostrzej na wysokich obrotach to od razu po paru sekundach temperatura na wskaźniku spada z 90 do ok 75, po czym gdy zacznie jechac sie znowu delikatnie nie kręcąc wysoko silnika wraca do tych 90 i ładnie trzyma. Temperaturę oleju wskazuje ok, nie ma żadnych anomalii, pokazuje jakos ze 100 cały czas podróżując. Co to moze byc?

    Btw przeczyscilem dzisiaj oba elektrozawory, robota łatwa i przyjemna oraz skasowałem blad p0011, bede obserwował czy pokaze sie znowu, to wtedy je zmienie juz.
    Ostatnio edytowane przez Lukasq ; 22-06-2016 o 15:05

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasq Zobacz post
    Mam kolejne pytanie: w jeździe miejskiej, oraz pozamiejskiej jak sie jedzie normalnie delikatnie bez szaleństw temperatura wody na wskaźniku pięknie stoi na 90, ale gdy da jej sie przez chwile w palnik czyli pojeździ ostrzej na wysokich obrotach to od razu po paru sekundach temperatura na wskaźniku spada z 90 do ok 75, po czym gdy zacznie jechac sie znowu delikatnie nie kręcąc wysoko silnika wraca do tych 90 i ładnie trzyma. Temperaturę oleju wskazuje ok, nie ma żadnych anomalii, pokazuje jakos ze 100 cały czas podróżując. Co to moze byc?
    Termostat.

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Ok, gdzie taki można dostać i po ile? byłbym wdzięczny za linka, badz ewentualnie symbol tego termostatu, wymienny jest sam wkład czy to jakas całość z obudowa? łatwy dostęp do niego, czy ciezko zmienić?

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Witam.
    Tak czytam na forum o tym rozrządzie, że jezeli wymieni sie sam łańcuch bez wariatorów, to później to się może zemścić i w niedalekim czasie czeka kolejna wymiana rozrządu ale juz wraz z wariatorami, ok rozumiem, ale mam pytanie czy to samo tyczy sie elektrozaworów, czy jeżeli wymienię sobie teraz same elektrozawory, a np za rok bym chciał zmienić rozrząd lub po 10, 20 tyś km, to czy elektrozawory też trzeba wymieniać ponownie, czy nie mają takiej powiązanej zależności w zużyciu ze starym rozrządem jak łańcuch z wariatorem?

    I jeszcze takie coś:
    Wyczyściłem elektrozawory, błędu już nie wywala, ale zdarza mu się poszarpywać w zakresie obrotów 1,5- 2,5 tyś najbardziej odczuwalne 2 i 3 bieg oraz jak zimny po odpaleniu delikatnie obroty pofalują przez kilka sekund.
    Czy to jednak już czas ich wymiany i one powodować mogą szarpanie? czy cos innego?
    Po podpięciu do kompa zero jakichokolwiek błędów.

    EDIT: dodam, że na biegu jałowym faluje (faluje może za mocno powiedziane, po prostu co kilka sekund potrafią delikatnie obroty na chwile podskoczyć i spaść), gdy chodzi na "ssaniu" i dzieje się to tylko po nocy jak jest zimny, gdy się troche zagrzeje i obroty spadają do tych 850 nie ma już najmniejszego problemu, nic nie skacze, nic nie faluje, to samo jak się odpala już w ciągu dnia, gdy wcześniej jeździłem, nie ma problemu z tym.
    Ostatnio edytowane przez Lukasq ; 01-07-2016 o 19:40

  8. #48
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To może być związane z elektrozaworami. Nie musisz ich wymieniać z każdą wymianą rozrządu, tak samo jak wariatory. Te są raczej bardzo żywotne i jeśli nie będą głośno pracować lub dawać objawów nieprawidłowej pracy to bym się ich nie czepiał z uwagi na spory koszt wymiany. Elektrozawory to 1/4 ceny wariatorów.

    Rozciąganie łańcucha oczywiście można powiązać z nieprawidłową pracą wariatorów, ale w głównej mierze to zaniedbania olejowe przyczyniają się do ich usterki i raczej trudno zdiagnozować ich stan.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 01-07-2016 o 19:00
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #49
    Użytkownik Świeżak Avatar Cris.R
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Frombork
    Auto
    alfa 159 2.2jts
    Postów
    47

    Domyślnie

    Miałem problem z elektrozaworem, co jakiś czas wywalał mi błąd p0010 i p0011, po przeczyszczeniu (zasyfiony jakby pyłem węglowym) błędy odeszły w zapomnienie ale mam identyczny problem co Lukasq, czyli poszarpywanie w dolnym zakresie obrotów oraz dodatkowo na zimnym silniku występują falujące obroty. Czy zakup nowych elektrozaworów będzie lekarstwem na wspomniane objawy

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Witam

    Panowie, szukam wtyczki do elektrozaworu, moja okazała się nadłamana i ma naderwany jeden przewód.
    Szukam tego w sieci, ale nie mogę znaleźć, może ktoś pomoże?

    Oraz szukam felg aluminiowych 17 cali, na upartego 18 max, dedykowanych do 159, najlepiej oryginalne, jakiś ciekawy wzór.

    Przepraszam, że tutaj, ale w dziale giełda nie mogę jeszcze pisać ze względu na wymogi regulaminu...

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. [146] 149 1,9 TD Pytań kilka
    Utworzone przez Goall w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 04-06-2013, 22:28
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. [155] kilka pytań
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 08:23
  5. [155] Kilka pytań
    Utworzone przez FlaY w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 25-06-2008, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory