Dzięki wszystkim za odpowiedz
Mam kolejne pytanie: w jeździe miejskiej, oraz pozamiejskiej jak sie jedzie normalnie delikatnie bez szaleństw temperatura wody na wskaźniku pięknie stoi na 90, ale gdy da jej sie przez chwile w palnik czyli pojeździ ostrzej na wysokich obrotach to od razu po paru sekundach temperatura na wskaźniku spada z 90 do ok 75, po czym gdy zacznie jechac sie znowu delikatnie nie kręcąc wysoko silnika wraca do tych 90 i ładnie trzyma. Temperaturę oleju wskazuje ok, nie ma żadnych anomalii, pokazuje jakos ze 100 cały czas podróżując. Co to moze byc?
Btw przeczyscilem dzisiaj oba elektrozawory, robota łatwa i przyjemnaoraz skasowałem blad p0011, bede obserwował czy pokaze sie znowu, to wtedy je zmienie juz.
Ostatnio edytowane przez Lukasq ; 22-06-2016 o 15:05
Ok, gdzie taki można dostać i po ile? byłbym wdzięczny za linka, badz ewentualnie symbol tego termostatu, wymienny jest sam wkład czy to jakas całość z obudowa? łatwy dostęp do niego, czy ciezko zmienić?
Witam.
Tak czytam na forum o tym rozrządzie, że jezeli wymieni sie sam łańcuch bez wariatorów, to później to się może zemścić i w niedalekim czasie czeka kolejna wymiana rozrządu ale juz wraz z wariatorami, ok rozumiem, ale mam pytanie czy to samo tyczy sie elektrozaworów, czy jeżeli wymienię sobie teraz same elektrozawory, a np za rok bym chciał zmienić rozrząd lub po 10, 20 tyś km, to czy elektrozawory też trzeba wymieniać ponownie, czy nie mają takiej powiązanej zależności w zużyciu ze starym rozrządem jak łańcuch z wariatorem?
I jeszcze takie coś:
Wyczyściłem elektrozawory, błędu już nie wywala, ale zdarza mu się poszarpywać w zakresie obrotów 1,5- 2,5 tyś najbardziej odczuwalne 2 i 3 bieg oraz jak zimny po odpaleniu delikatnie obroty pofalują przez kilka sekund.
Czy to jednak już czas ich wymiany i one powodować mogą szarpanie? czy cos innego?
Po podpięciu do kompa zero jakichokolwiek błędów.
EDIT: dodam, że na biegu jałowym faluje (faluje może za mocno powiedziane, po prostu co kilka sekund potrafią delikatnie obroty na chwile podskoczyć i spaść), gdy chodzi na "ssaniu" i dzieje się to tylko po nocy jak jest zimny, gdy się troche zagrzeje i obroty spadają do tych 850 nie ma już najmniejszego problemu, nic nie skacze, nic nie faluje, to samo jak się odpala już w ciągu dnia, gdy wcześniej jeździłem, nie ma problemu z tym.
Ostatnio edytowane przez Lukasq ; 01-07-2016 o 19:40
To może być związane z elektrozaworami. Nie musisz ich wymieniać z każdą wymianą rozrządu, tak samo jak wariatory. Te są raczej bardzo żywotne i jeśli nie będą głośno pracować lub dawać objawów nieprawidłowej pracy to bym się ich nie czepiał z uwagi na spory koszt wymiany. Elektrozawory to 1/4 ceny wariatorów.
Rozciąganie łańcucha oczywiście można powiązać z nieprawidłową pracą wariatorów, ale w głównej mierze to zaniedbania olejowe przyczyniają się do ich usterki i raczej trudno zdiagnozować ich stan.
Ostatnio edytowane przez magil ; 01-07-2016 o 19:00
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Miałem problem z elektrozaworem, co jakiś czas wywalał mi błąd p0010 i p0011, po przeczyszczeniu (zasyfiony jakby pyłem węglowym) błędy odeszły w zapomnienie ale mam identyczny problem co Lukasq, czyli poszarpywanie w dolnym zakresie obrotów oraz dodatkowo na zimnym silniku występują falujące obroty. Czy zakup nowych elektrozaworów będzie lekarstwem na wspomniane objawy![]()
Witam
Panowie, szukam wtyczki do elektrozaworu, moja okazała się nadłamana i ma naderwany jeden przewód.
Szukam tego w sieci, ale nie mogę znaleźć, może ktoś pomoże?
Oraz szukam felg aluminiowych 17 cali, na upartego 18 max, dedykowanych do 159, najlepiej oryginalne, jakiś ciekawy wzór.
Przepraszam, że tutaj, ale w dziale giełda nie mogę jeszcze pisać ze względu na wymogi regulaminu...