Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Tajemnicza awaria, która częściowo sama ustąpiła - zagadka dla zaawansowanych

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Plastikowy kolektor był do 2008. Otwórz maskę i sprawdź. Jeśli plastik to obstawiam kumulacje. Zerwanie klapki plus liche bądź syf z baku.


    Sprawdź kompresję

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  2. #12
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Problem z zasilaniem paliwem. Zalałeś bardzo złe paliwo (może benzyna) ?
    Mechanik zaleczył problem, ale teraz trzeba zdiagnozować w jakim stanie jest pompa paliwa i wtryskiwacze. Podejrzewam, że kiepskim.
    Na jakiej stacji tankowałeś?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    Tankowałem na Stacji ORLEN nr 1288 przy ul. Grunwaldzkiej 68 w Dynowie (Podkarpackie). Stacja partnerska ORLENu, ale dawniej była to BLISKA :/ Mogła to być jakaś wpadka z ich strony, bo był cały sznur miejscowych w kolejce do tankowania.

    Póki co zalałem Vervą i dolałem Kleen-Flo do czyszczenia wtrysków. Po weekendzie wymienię filtr paliwa i zobaczymy jak całość będzie śmigać. Poprzedni był wymieniony 30 000km temu, więc niby nie powinien być zmordowany, ale przy polskim paliwie może być różnie. Mechanik który ogarniał samochód zrobił przelewy na wtryskach, sprawdził korekty i powiedział że powinno być OK.

    PS.
    Gdyby się okazało, że klapki są urwane, to co trzeba będzie zrobić w serwisie i ile to może kosztować?
    Ma ktoś koncept dlaczego mi nie wywala błędu EGRu?

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał PePe_xXx Zobacz post
    Tankowałem na Stacji ORLEN nr 1288 przy ul. Grunwaldzkiej 68 w Dynowie (Podkarpackie). Stacja partnerska ORLENu, ale dawniej była to BLISKA :/ Mogła to być jakaś wpadka z ich strony, bo był cały sznur miejscowych w kolejce do tankowania.

    Póki co zalałem Vervą i dolałem Kleen-Flo do czyszczenia wtrysków. Po weekendzie wymienię filtr paliwa i zobaczymy jak całość będzie śmigać. Poprzedni był wymieniony 30 000km temu, więc niby nie powinien być zmordowany, ale przy polskim paliwie może być różnie. Mechanik który ogarniał samochód zrobił przelewy na wtryskach, sprawdził korekty i powiedział że powinno być OK.

    PS.
    Gdyby się okazało, że klapki są urwane, to co trzeba będzie zrobić w serwisie i ile to może kosztować?
    Ma ktoś koncept dlaczego mi nie wywala błędu EGRu?
    Remont silnika lub kupno drugiego. Jeśli masz plastikowy kolektor to bezzwłocznie do warsztatu zdejmuj i wywal klapki jeśli jeszcze masz komplet

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Alfa ROmeo 159 1.9 16V
    Postów
    56

    Domyślnie

    Cytat Napisał PePe_xXx Zobacz post

    Pacjent: Alfa 159 1.9JTDm 16V z 2008r. (polift)

    Po 15 minutach, gdy próbowałem odpalić samochód zaczęły dziać się cuda. Samochodem zatelepało mocno na boki i z wielkim trudem odpalił. Po odpaleniu w silniku coś ostro i głośno zaczęło stukać (twarde stukanie jak metal o metal) samochód co chwilę się trząsł i palił strasznie nierówno (jakby jeden gar nie palił). Przy próbie delikatnego nawet puszczenia sprzęgła, silnik się od razu dławił.
    U mnie identyczne objawy, niestety okazało się że zjadło klapy

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    No tak, to teraz pytanie - czy możliwe żeby zjadł klapki skoro teraz po odpaleniu silnik pracuje równo i w miarę normalnie?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał PePe_xXx Zobacz post
    No tak, to teraz pytanie - czy możliwe żeby zjadł klapki skoro teraz po odpaleniu silnik pracuje równo i w miarę normalnie?
    Moze miałeś szczescie i klapki nic nie uszkodziły..

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    Tylko w takim razie gdzie się podziały...

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    U mnie silnik zjadł 3 klapki i nadal było ok. Do czasu przyjścia zimy i problemy z odpalaniem. Pomiar kompresji powiedział wszystko. Silnik chodził równo i się zbierał może to potwierdzić Tomek_Krk

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał PePe_xXx Zobacz post
    Tylko w takim razie gdzie się podziały...
    Nie ma, poleciały do wydechu niszcząc co było im po drodze. Czyli głowica zawory tłoki blok turbina.

    Podobno są tacy szczesciarze co klapki utkneły w kanałach dolotowych w głowicy.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

Podobne wątki

  1. Tajemnicza gumka w drzwiach
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-06-2014, 18:39
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-05-2013, 17:37
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-03-2012, 07:23
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 20:45
  5. [v6]która głowica to która
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 07:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory