Tutaj ściągnij sobie PDF:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...lfy_159_a.html
Na stronie 8 pliku będziesz miał rysunek którędy idą kable do klimatyzacji (wtyczka L020).
Tutaj ściągnij sobie PDF:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...lfy_159_a.html
Na stronie 8 pliku będziesz miał rysunek którędy idą kable do klimatyzacji (wtyczka L020).
Bardzo Tobie dziękuję... Strasznie mi to pomoże... Tak patrzę na te schematy i w sumie zapomniałem o tym że sprężarka ma swój własny przekaźnik..
A czy by sprawdzić przekaźnik wystarczy że sprawdzę przerwę pomiędzy nogą nr. 30 a 87 ? A gdy podłącze 12V do nóg 85 i 86 to rozumiem że wtedy powinno być przejście ?
Ogólnie jest możliwe by przekaźnik powodował przepalenie bezpiecznika ?
__
ok pomierzyłem przekaźnik i jest sprawny. Szukam dalej...
Ostatnio edytowane przez takpoprostu ; 13-07-2016 o 14:30
Alfa Romeo
145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM
Sam przekaźnik nie będzie powodował zwarcia. Sprawdź wiązkę przewodów.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
A więc po całym dniu szukania i zmarnowania 20 bezpieczników chyba znalazłem...
Zauważyłem że ta najgrubsza wiązka która idzie za silnikiem, jest bardzo blisko wybieraka zmiany biegów. Gdy wsiadałem do auta lub bujałem samochodem, lub też zmieniałem biegi, bezpiecznik strzelał. Gdy dość mocno naciągnąłem te wiązkę że odsunęła się od tej wybieraka, bezpiecznik się nie przepalał - jak na razie. Jutro zdemontuje jeszcze podłogę od akumulatora i kompa - po kolei przejrzę te kable które szły obok tego wybieraka. Jak znajdę podejrzany kabel po prostu zaizoluję. Ale jak na te chwilę po jazdach próbnych i różnych testach, gdy jest odsunięta ta wiązka - bezpiecznik cały.
PS.
Czym najlepiej izolować kable ?
Ostatnio edytowane przez takpoprostu ; 13-07-2016 o 18:42
Alfa Romeo
145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM
W takim wypadku zostaje ci tylko taśma... a jakże izolacyjna. Idealnie byłoby użyć termokurczy ale nie będziesz miał jak ich założyć. Sprawdź jeszcze jedną rzecz. Może fragment tej wiązki która robi problemy da się wymienić jako osobny element. To lepsze niż izolowanie kabli.
Kupię jakąś taśmę wysokotemperaturową, bo widzę że istnieją. Zobaczę jak to będzie wyglądać, może faktycznie pójdzie ten odcinek wymienić.
Dam jutro znać jak to się zakończyło.
Alfa Romeo
145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM
Jeśli będziesz miał dostęp możesz przeciąć felerny kabel w miejscu uszkodzenia izolacji, założyć termokurcz, zlutować.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Jeżeli ma tylko przetartą izolację, to lepiej jak ciasno owinie taśmą. Lutowanie to kolejny słaby punkt na przyszłość.
A więc sprawa zakończona:
rozbebeszyłem całą wiązkę kabli i zacząłem szukać... Sporo czasu mi to zajęło ale się udało za kowadełkiem od zmiany biegów znalazłem przetarty i lekko nadtopiony kabel. Zaizolowałem a całą wiązkę kabli otuliłem nową matą odporną na wysoką temperaturę, którą dostałem od mechanika i ułożyłem w fabrycznych spinkach - wygląda lepiej jak fabrycznieŁatwo nie było ze względu na dojście.
Bezpiecznik nie strzela. Szkoda tylko że niepotrzebnie płaciłem za wyjęcie sprężarki i dwukrotne napełnianie klimy - no ale człowiek uczy się na błędach.
Na fotce widać przetarty kabel - czarno brązowy.
![]()
Ostatnio edytowane przez takpoprostu ; 14-07-2016 o 19:16
Alfa Romeo
145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM