Strona 40 z 114 PierwszyPierwszy ... 30313233343536373839404142434445464748495090 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 391 do 400 z 1137

Temat: Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.

  1. #391
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    punto evo 2012 135km
    Postów
    8

    Domyślnie

    U mnie podobna sytuacja jak w opisie kolegi lobov mam pytanie czy nie można wymienić samego elektrozaworu MA i ile kosztował multiair bo na alegro jest za 2800zł

  2. #392
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    A czy jest szansa stwierdzić, że elektrycznie zawór jest ok tylko się przycina od brudu? Chętnie wtedy bym się z tym brudem zmierzył ;-)
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #393
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Elektrycznie zawsze można , najlepiej zmierzyć indukcyjność cewki lub (jeśli ktoś nie dysponuje mostkiem rlc) po prostu jej rezystancje. Ponieważ nie wiemy jaka wartość jest prawidłowa najlepiej zmierzyć wszystkie cztery i porównać wyniki. Gdyby któraś z cewek elektromagnesu padła to powinno to skutkować konkretnym błędem w ecu, jeśli jednak to nie uszkodzenie trwałe a sporadyczne to raczej ciężko będzie stwierdzić która z nich nie domaga. Mimo wszystko dużo większa szansa że moduł padnie z przyczyn mechanicznych
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 09-05-2016 o 14:25

  4. #394
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    sprawdzałem dwa moduły MA po uszkodzeniu, mostkiem RLC wszystkie cewki miały takie same parametry a moduły były uszkodzone...

  5. #395
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Czyli cewki ok ale zawory zacierają się?
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #396
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Doblo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta QV - 156FL 2.5 V6
    Postów
    493

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarosław Zobacz post
    Śruba z sitkiem do turbosprężarki - 71769773 - 45 zł
    Podkładki pod powyższą śrubę - 71769771 - 2 x 7 zł - potrzebne są dwie
    Troche głupie pytanie, gdzie tej śruby szukać w komorze silnika, czy jest widoczna od razu, czy dop. po zdemontowaniu jakiejś osłony??
    You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo

  7. #397
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Jak ściągniesz plastikową pokrywę silnika to śruba jest dobrze widoczna od góry turbiny chociaż aby ją wykręcić trzeba lekko odgiąć tą aluminiową osłonę ale dostęp do śruby w sumie jest rewelacyjny

  8. #398
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Doblo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta QV - 156FL 2.5 V6
    Postów
    493

    Domyślnie

    Dzięki [MENTION=20648]tx555[/MENTION]
    You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo

  9. #399
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    na tym zdjęciu dobrze widać śrube (niebieska kropka)

    http://www.forum.alfaholicy.org/zala..._-dscn3055.jpg

    akurat to nie jest MA, osłona jest trochę krótsza wiec tutaj nawet nie trzeba jej odginać aby odkręcić

  10. #400
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Auto
    Lancia Delta 1.4 Multiair
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cześć,
    po przestudiowaniu tego wątku mam małe pytanie jako świeży użytkownik silnika 1.4 Multiair (co prawda w Lancii Delcie ale to chyba bez znaczenia), otóż chodzi o wymianę śruby z sitkiem od turbo (nazywanej nr 7), piszecie że należy wymieniać ją razem z podkładkami o nr 71769771 (obecnie nie bardzo dostępne w sklepach internetowych) natomiast w ePerze dla mojego auta te podkładki mają numer 10298460 i z tego co zauważyłem są to jakby bardziej uniwersalne podkładki występujące w wielu autach w wielu miejscach (przewody paliwowe, wspomagania itp). Teraz sam nie wiem, które podkładki mam zamówić czy wspomniane 71769771 czy te które wychodzą z ePera?
    Drugie pytanie dotyczy śruby z filtrem od modułu MA, jeśli dobrze zrozumiałem mogę ją bez ryzyka po prostu wykręcić, wyczyścić i wkręcić z powrotem, bez potrzeby wymieniania?

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie odmy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-10-2024, 19:50
  2. Czyszczenie odmy olejowej
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 18:55
  3. Czyszczenie odmy jak ?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 11:23
  4. Czyszczenie odmy w JTD - pytanie
    Utworzone przez bastan w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 07:57
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory