Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 77

Temat: Czy kupno modelu 159-ki za 20-22k to zły pomysł ?

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Mam 159 w dieslu i baaardzo ją lubię ale to już raczej ostatni diesel w moim życiu koszty eksploatacji są jednak za wysokie, choć pamiętajmy że dwumas to już coraz częściej norma w benzyniakach, co prawda żywotność dużo większa ale jednak obecność generuje prędzej czy później koszty.
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasq Zobacz post
    Dlatego tak zachwalane tutaj diesle też mogą pociągnąć po kieszeni, nie tyle co same silniki są złe, ale drogi w naprawie osprzęt: turbina, wtryski, dwumas, a takze na start usuniecie klap wirowych itp, oraz do tego ta nieszczęsna skrzynia, ale to już każda prawie wersja ma m32.

    Z tego powodu (nie chciałem już diesla, ale to pomijam) kupiłem tego "złego", "awaryjnego" i "beznadziejnego" jts`a

    Wrzucę teraz kij w mrowisko: jak dużo nie jeździsz szukaj jts, można kupic sporo taniej niż diesla, a wkładając 2k na kompletny zestaw cześci do rozrządu można się cieszyć fajnym silnikiem, który nie ma jakiś większych bolączek, bo wszystkie te złe opinie o jts opierają się tylko na temacie rozrządu.
    W dieslu za 2k to starczy co najwyżej na dwumasa ze sprzęgłem, juz nie wspomne ile kosztuje turbo, wtryski etc
    Trochę Cie zaskoczę miałem diesla 8v po programie nawet fajnie jeździła wymieniałem w niej łożyska w skrzyni, dwumas, turbo przejechałem nią 150 tys km itd...ale chciałem benzynę, od lutego jeżdżę właśnie JTS-em prawie 30 tys km już nim przejechałem. Nie zamieniłbym się na żadnego diesla zmiana na zdecydowany plus, no diesel ever.......aaaaallleee wymieniałem ostatnio sprzęgło, DWUMAS i okazuje się, że owszem do diesla 2k starczyło na tą część ;P do JTS-a nie ;P 2580zł ze zniżką kpl ogólnie rzecz biorąc, żałuję, że tak późno zdecydowałem, się na taką zmianę tylko trzeba pilnować "cześków" na stacji benzynowych, bo odruchowo chcą lać diesla...i później zdziwienie na twarzy jak słyszą, że to benzyna...po 3 takich akcjach...sam tankuje ;P lepiej nie kusić losu

  3. #33
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Fakt kompletny zestaw sprzęgła do JTS kosztuje więcej niż do JTD. Teoretycznie w JTS powinien wystarczyć na dłużej z racji mniejszego momentu obrotowego, ale nigdy nie wiadomo jaki styl jazdy prezentowali poprzedni użytkownicy. Może nie szczędzili czerwonego pola obrotomierza jeżdżąc wkoło komina. Ja też wymieniam kpl przy przebiegu 150 000.
    Jednak reasumując, JTS jest i tak tańszy w eksploatacji. 2.2 w trasie pali 7.5-8.5 litra, więc to nie jest żadna przepaść w stosunku do JTD.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    No dobra, a 1.8 MPI? Do spokojnego jeżdżenia nie będzie chyba gorsza od 1.9 8v 120 KM, a odpadają wszystkie miny poza zawieszeniem . OK, są tam te koła wałka rozrządu po 5 stówek sztuka, ale to się ewentualnie robi raz i cześć?

    EDIT: A, one też mają skrzynię M32?

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Trochę Cie zaskoczę miałem diesla 8v po programie nawet fajnie jeździła wymieniałem w niej łożyska w skrzyni, dwumas, turbo przejechałem nią 150 tys km itd...ale chciałem benzynę, od lutego jeżdżę właśnie JTS-em prawie 30 tys km już nim przejechałem. Nie zamieniłbym się na żadnego diesla zmiana na zdecydowany plus, no diesel ever.......aaaaallleee wymieniałem ostatnio sprzęgło, DWUMAS i okazuje się, że owszem do diesla 2k starczyło na tą część ;P do JTS-a nie ;P 2580zł ze zniżką kpl ogólnie rzecz biorąc, żałuję, że tak późno zdecydowałem, się na taką zmianę tylko trzeba pilnować "cześków" na stacji benzynowych, bo odruchowo chcą lać diesla...i później zdziwienie na twarzy jak słyszą, że to benzyna...po 3 takich akcjach...sam tankuje ;P lepiej nie kusić losu
    O dwumasie wiem, ale pisałem bardziej ogólnikowo, żeby z obrazować trochę sprawę o tym jak to wszyscy mówią o "awaryjnym" jts, że ta opinia zrodziła sie za sprawą rozrządu, bo o innych większych problemach nie słyszałem i inwestując 2k w części potrzebne do wymiany kompletnego rozrządu (wariatory nie zawsze trzeba to wtedy połowa tej kwoty) pozbywamy się praktycznie problemu z tym silnikiem, bo reszta rzeczy nie jest wcale bardziej awaryjna niz inne jednostki. Celowo nie wspominam o skrzyni m32 i wspomaganiu, bo problematyka tych rzeczy dotyczy kazdej alfy 159 nie zależnie jaki silnik ma.

    Podsumowując jtdm jest wielbiony za bezawaryjnośc, ale już się nie liczy tego, że jest drogie turbo, wtryski, cykająca bomba w postaci klap wirowych itd i też trzeba kilka tysięcy na ewentualne naprawy tego, gdzie w jts tak naprawdę wystarczy zatroszczyć się o rozrząd i można cieszyć sie fajnym silnikiem.
    Mi 2.2 jts naprawde przypadło do gustu, jest cichutki, dynamiczny, ładnie sie zbiera od dołu, jak ktos duzo nie jezdzi i nie przejmuje sie bardzo spalaniem to bardzo fajny wybór. Ja też bałem sie go bardzo, bo sie naczytałem jakiś śmieci od ludzi co nigdy go nawet nie mieli, opinie ma złą, bo sie wyciąga łańcuch i częśći w polskich serwisach są bardzo drogie i tak się przyjeło, że jts to zło, gdzie w innych krajach nikt nad nim nie płacze.
    Ja zamówiłem częśći rozrządu z usa, wymienie jak będzie trzeba i moge spokojnie spać bez obaw o jakieś turba, wtryski etc, a dwa że benzyniaki można znaleźć w naprawde ładnym stanie z racji, że nie mają takich przebiegów jak diesle i sporo tańsze od jtdm, a różnice w cenie zakupu na korzyść jts można własnie przeznaczyć na kompletny rozrzad i pakiet startowy oleje etc a cena pewnie wyjdzie mniejsz i tak niż kupno uzywanego jtdm w którego tez trzeba włożyć kilka tyś wczesniej czy pozniej.
    Żeby nie było nie mam nic do jtdm, bo przejeździłem dieslem 5 lat, ale jtdm 140KM w stilo

  6. #36
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zenonzlasu Zobacz post
    No dobra, a 1.8 MPI? Do spokojnego jeżdżenia nie będzie chyba gorsza od 1.9 8v 120 KM, a odpadają wszystkie miny poza zawieszeniem . OK, są tam te koła wałka rozrządu po 5 stówek sztuka, ale to się ewentualnie robi raz i cześć?

    EDIT: A, one też mają skrzynię M32?
    Dobry silnik, chociaż dobre opinie się kończą kilkadziesiąt tyś km po założeniu instalacji gazowej
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #37
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    -
    Postów
    9

    Domyślnie

    To jakich roczników szukać 159-ki ? Nie ma znaczenia, mogę z początku produkcji ? Czy jednak warto szukać od 2007. Chciałem kupić tak z przedziału 15-20k i dokładać do niej powolii.

    Większość tanich tych modeli jak zauważyłem to roczniki 2006.

  8. #38
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wystrzegaj się tanich egzemplarzy >2008. Za tą cenę rozsądnie możesz celować w 2006.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #39
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    Wychodzi na to że 8v mimo że mułowaty to w miarę bezpieczny- poza m32 aa no i maglem który też sie może skończyć
    Czy ja wiem czy taki bezpieczny. U mnie w 8 V urwały się dwie szpilki z kolektora wydechowego, co wyszło przy regeneracji turbiny. Na pewno w 8 V miłe jest to, że nic nie wpadnie do silnika z kolektora dolotowego...

    Chciałbym zauważyć, że przy silnikach diesla pominęliśmy problem DPFu. Owszem, można go usunąć, ale podobno już za granicą możemy wtedy wracać na lawecie. Sam jestem przeciwny takiemu rozwiązaniu, ale w Polsce zdaje się póki by co nie robią z tego powodu problemu. Widziałem zamienniki na alledrogo po 1100 zł, ale jak to dziala - nie wiem. Jak mój się skończy to dam znać, bo wtedy wymienię

  10. #40
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    -
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Wystrzegaj się tanich egzemplarzy >2008. Za tą cenę rozsądnie możesz celować w 2006.
    Rozumiem, że wszyscy jesteście jednomyślni co do wyboru rocznika ;P ? W takim razie będę szukał 2006

Podobne wątki

  1. Pomysł kupna
    Utworzone przez Adam3b w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-04-2014, 09:19
  2. Pomysł na ładny wydech w 2.4 JTD?
    Utworzone przez Cypek w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 21:15
  3. Wykladzina od modelu sprzed fl do modelu po fl??
    Utworzone przez Wielki Q w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 17:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory