Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 77

Temat: Czy kupno modelu 159-ki za 20-22k to zły pomysł ?

  1. #51
    Użytkownik Świeżak Avatar altexperte
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V oraz 166 JTD 2.4 10V
    Postów
    227

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Komplet opon zimowych i letnich to 4000 zł. Hamulce 2000 zł. Wahacze dolne po tysiąc. Widzę jakie mam faktury i widzę co się sypie typowego w autach z przebiegiem 250+ kkm. A o takich autach tutaj piszemy.


    Powyżej tylko przykładowe koszty, ale jeszcze nie pisałem o sprzęgle za 2500, skrzyni za drugie tyle, wtryskach czy turbinie.
    Zgadza się. Wystarczy że musisz usunąć klapki po zakupie, wymienić tylne sprężyny, potem robisz chip oraz dpf i egr, po kilku miesiącach turbo, zawieszenie przód, komplet opon na oba sezony i spokojnie wydasz 10-15 tys w pierwszym roku użytkowania.


    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    Pytanie tylko czy jeżdżąc czymś innym tej klasy było by taniej?? - chyba niekoniecznie, pamiętajcie że 159 równajmy do audi a4 czy bmw 3 a nie do octavi
    Ostatnio z ciekawości zajrzałem na allegro, żeby sprawdzić, czy ceny zawieszenia do BMW 3 e90 i Mercedesa C są podobne jak do 159. Porównywałem części TRW i wyszło, że koszt części jest porównywalny do 156.
    Mocno producentów poniosło z cenami wahaczy do 159.

  3. #53
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    No więc piszesz tak jak mówię, o wszystkim na przestrzeni lat użytkowania a kwota pare tysi rocznie jest śrendnią eksploatacyjną. Pytanie tylko czy jeżdżąc czymś innym tej klasy było by taniej?? - chyba niekoniecznie, pamiętajcie że 159 równajmy do audi a4 czy bmw 3 a nie do octavi
    Tak, dokładnie o tym piszę. I wiem że BMW jest droższe. Ja nie marudzę, gdybym chciał tańsze auto to miałbym Octavie. Zwracam uwagę tylko że diesel + segment D + przebieg spory i 10 lat to są większe koszty niż japoński kompakt na gaz. Taka oczywista oczywistość.

  4. #54
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał altexperte Zobacz post
    Zgadza się. Wystarczy że musisz usunąć klapki po zakupie, wymienić tylne sprężyny, potem robisz chip oraz dpf i egr, po kilku miesiącach turbo, zawieszenie przód, komplet opon na oba sezony i spokojnie wydasz 10-15 tys w pierwszym roku użytkowania.
    Nie ma jak to "oszczędny" dizelek w ktorym jest drogie turbo, wtryski, egr, klapy, dpf... ale to od jts`a trzeba sie trzymać z daleka, który ma tylko problematyczny rozrząd, którego robota wyjdzie tylko co turbo do kopciucha

  5. #55
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Ja też nie rozumiem tej niechęci do JTS. Ma parę min, droższą akcyzę za 2.2, ale sumarycznie to nawet nie jest połowa tego co JTDm. Fakt że spalanie sporo większe i inna dynamika wolnossącej benzyny.

  6. #56
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Ja też nie rozumiem tej niechęci do JTS. Ma parę min, droższą akcyzę za 2.2, ale sumarycznie to nawet nie jest połowa tego co JTDm. Fakt że spalanie sporo większe i inna dynamika wolnossącej benzyny.
    Stereotyp wziął się od rozrządu, bo w 2.2 szybciej wyciąga się łańcuch, gdzie 1.9 jts nie ma tego problemu (mniejsza moc), oraz tego, że części drogie w polsce, ale też napewno od tego, że przez poprzednie silniki benzynowe w alfach twin sparki przyjęło się, że benzyna w alfie to zło i niestety jts przejął te zabobony na siebie, przez osoby, ktore mają zawężone horyzonty, wyznawców TDI itp...
    Napiszę jeszcze raz, kompletny rozrząd z wariatorami itp kupimy w stanach za ok 2k pln + robota i można spokojnie spać.
    To nie jest stary twin spark w których wycierały się szybko panewki, wałki etc, mało tego w innych krajach jtsy są bardzo lubiane, ze bez problemu znoszą monataż kompresora...
    Spalanie fakt spore jest, ale nie jakieś duże porównując inne silniki tej pojemności i mocy, jeśli chodzi o dynamike, dla mnie ma fajna charakterystyke, ciągnie dość ładnie od dołu i na każdym biegu fajnie przyśpiesza, a pod czerwonym polem naprawdę daje sporo frajdy z jazdy, a przede wszystkim jest bardzo cichy.

    Nie jestem jakimś psychofanem jts, ale nie rozumiem złego zdania o nich, bo patząc trzeźwo doprowadzenie jts`a (rozrząd) do stanu żeby miec spokojny sen wyjdzie kwotowo tyle co do diesla sama turbina, a gdzie reszta rzeczy które są drogie w jtdm?

    Cieszę się, że jtsy mają takie opinie, bo przynajmniej można kupic dość tanio całkiem przyjemny samochód, mniej wytłuczony od diesla i jak przystało na alfę nic nie klekocze z pod maski, a poświecając trochę uwagi i grosza na pakiet startowy można jeździć bez obaw, że coś drogiego sie wysypie w przeciwieństwie do diesla..

    Piszę to ja, osoba która jeżdziła 5 lat jtdm, ale wytrzeźwiałem po kilku drogich naprawach, tylko szkoda że tak późno
    Ostatnio edytowane przez Lukasq ; 22-07-2016 o 10:49

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasq Zobacz post
    Stereotyp wziął się od rozrządu, bo w 2.2 szybciej wyciąga się łańcuch, gdzie 1.9 jts nie ma tego problemu (mniejsza moc), oraz tego, że części drogie w polsce, ale też napewno od tego, że przez poprzednie silniki benzynowe w alfach twin sparki przyjęło się, że benzyna w alfie to zło i niestety jts przejął te zabobony na siebie, przez osoby, ktore mają zawężone horyzonty, wyznawców TDI itp...
    Napiszę jeszcze raz, kompletny rozrząd z wariatorami itp kupimy w stanach za ok 2k pln + robota i można spokojnie spać.
    To nie jest stary twin spark w których wycierały się szybko panewki, wałki etc, mało tego w innych krajach te silniki są bardzo lubiane, ze bez problemu znoszą monataż kompresora...
    Spalanie fakt spore jest, ale nie jakieś duże porównując inne silniki tej pojemności i mocy, jeśli chodzi o dynamike, dla mnie ma fajna charakterystyke, ciągnie dość ładnie od dołu i na każdym biegu fajnie przyśpiesza, a pod czerwonym polem naprawdę daje sporo frajdy z jazdy, a przede wszystkim jest bardzo cichy.

    Nie jestem jakimś psychofanem jts, ale nie rozumiem złego zdania o nich, bo patząc trzeźwo doprowadzenie jts`a (rozrząd) do stanu żeby miec spokojny sen wyjdzie kwotowo tyle co do diesla sama turbina, a gdzie reszta rzeczy które są drogie w jtdm?

    Cieszę się, że jtsy mają takie opinie, bo przynajmniej można kupic dość tanio całkiem przyjemny samochód, mniej wytłuczony od diesla i jak przystało na alfę nic nie klekocze z pod maski, a poświecając trochę uwagi i grosza na pakiet startowy można jeździć bez obaw, że coś drogiego sie wysypie w przeciwieństwie do diesla..

    Piszę to ja, osoba która jeżdziła 5 lat jtdm, ale wytrzeźwiałem po kilku drogich naprawach, tylko szkoda że tak późno
    Pewnych rzeczy na forum nie zmienisz i jts "zawsze" będzie zły dla wielu osób kiedyś owszem...naprawa rozrządu w granicach 10k była totalna masakrą teraz cieżko uwierzyć, że da się 3x taniej każdy myśli kupie jtdm pakiet startowy kilka tys i będzie dobrze przejedzie taki ktoś może 30 tys km w czasie użytkowania tego samochodu i sprzeda go...tylko jakby tak dobrze wyliczyć...to przy jts być może nic nie będzie musiał dokładać (chodzi o drogie naprawy) a kupując 1.9 16v czy 2.4 zawsze trzeba zająć się egr, dpf, rozrząd,klapki i to już na starcie przekracza kwotę rozrządu w jts. Nie liczę turbiny, skrzyni czy szybko kończącej sie dwumasy o czym wspomniał Tomek_krk.
    Czytając ten temat można wysnuć kilka ciekawych rzeczy(szczególnie po poście Tomka) odnośnie silników z jakimi warto kupić 159

    1. 1750
    2. 2.0 jtdm i 1.9 8v
    3. 1.9/2.2 Jts, 1.8mpi i (pewne jtdm 1.9 16v i 2.4 po wywaleniu dpf, egr, zrobionym dwumasie, klapkach, turbo, głowicy, wtryskach itd)
    4. 1.9 16v od nieznajomego
    5. 2.4 od nieznajomego
    6. 3.2 ? --> tutaj nie jestem pewny

    Jak widać zakładając przebieg rzędu 30-50 tys km przez cały okres użytkowania danego egzemplarza raczej nie opłaca sie pozycja 4,5 (6 pomijam nie znam tego silnika) bo sumarycznie zapłacisz " wiecej"
    Różnica w paliwie nie jest tak znaczna, a za sam np filtr paliwa do jtdm trzeba sypnąć 150+ zł za tyle to kupisz na upartego wszystkie filtry do jts-a i conajmniej jedno piwko :p

  8. #58
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasq Zobacz post
    Nie ma jak to "oszczędny" dizelek w ktorym jest drogie turbo, wtryski, egr, klapy, dpf... ale to od jts`a trzeba sie trzymać z daleka, który ma tylko problematyczny rozrząd, którego robota wyjdzie tylko co turbo do kopciucha
    Brat ma C5 2.0 HDI 150 koni, kupił nowy. Obecnie ma 320k km przebiegu i stale rośnie. Poza standardowym serwisem wymienił tylko 2-masę (przy ok. 300k km), ponieważ córka stojąc na światłach pod górkę trzymała na półsprzęgle i je zniszczyła.

    Turbina, wtryski i inne ustrojstwa nie dotykane - auto serwisowne w ASO, olej wymieniany maksymalnie co 15k km. Tyle że on wie, jak traktować samochód. Nie ciśnie na zimnym silniku i wie, że temp. cieczy chłodniczej a temp. oleju to 2 różne rzeczy. Chłodzi turbo po jeździe i nie przyspiesza mocno przy niskich obrotach.
    Diesel nie musi być drogi w eksploatacji, ale sporo zależy od historii auta.

    Do punktów wypisanych przez Tomka warto dopisać interwały olejowe - w Dieslu z DPF nowy olej co 35k km to nieporozumienie.

  9. #59
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    -
    Postów
    9

    Domyślnie

    To jaki motor szukać? 1.9JTDm 16V czy 1.9JTDm 8V? Jest jakaś oszczędność w kwestii serwisowania w tym modelu słabszym 120km? Czy nie ma to znaczenia? ( szukam AR 2006-2007 rok )

  10. #60
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    539

    Domyślnie

    Cytat Napisał ROMEO 159 Zobacz post
    To jaki motor szukać? 1.9JTDm 16V czy 1.9JTDm 8V? Jest jakaś oszczędność w kwestii serwisowania w tym modelu słabszym 120km? Czy nie ma to znaczenia? ( szukam AR 2006-2007 rok )
    Jedyna oszczędność to kwestia klap wirowych, których w 8v brak. Przeniesienie napędu to samo, reszta w sumie też. W 8v dochodzi regulacja luzów zaworowych (w 16v są hydrauliczne) i o dziwo nieco bardziej upierdiwy serwis jeśli chodzi o dostęp do poszczególnych komponentów.

Podobne wątki

  1. Pomysł kupna
    Utworzone przez Adam3b w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-04-2014, 09:19
  2. Pomysł na ładny wydech w 2.4 JTD?
    Utworzone przez Cypek w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 21:15
  3. Wykladzina od modelu sprzed fl do modelu po fl??
    Utworzone przez Wielki Q w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 17:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory