Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Zagadka z przepływomierzem

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    32

    Domyślnie Zagadka z przepływomierzem

    Witam wszystkich , mam pewną zagadke z przepływomierzem . Nie widze żeby podobny problem był opisywany tutaj na forum , oczywiscie moge się mylić.
    Więc tak , auto ma strasznie słaby dół przynajmniej do 2000 (na zimnym silniku jest dużo dużo lepiej )
    Auto jeździ z odpiętym przepływomierzem , na początku myslalem ze to wlasnie on jest winowajcą wszystkiego więc został założony nowy oryginalny BOSCH ale niestety żadnych zmian.
    Został wymieniony EGR na nowy PIERBURG , nowe przewody podcisnieniowe , czyszczona przepustnica , sprawdzona sztanga turbiny .
    Jedyną opcją jest chyba DPF , który rzekomo jest już zatkany w 96 % , mimo że po wypalaniu dwukrotnym w jakichś odstępach kilku dni znów się zapchał .
    I tutaj moje pytanie , czy DPF może mieć coś do odpiętej przepływki ? Bo wlasnie na odpietym da się w miare ludzko jechać , na zapiętym ciężko wyjechać z przed domu , 0 reakcji na gaz oraz szarpanie.
    Czy ma ktoś jakiś pomysł?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Nie zdziwiłbym się, gdyby na odpiętej przepływce silnik nie wypalał DPFa i doszło do jego zapchania. Może zapchałeś go w takim stopniu, że nie ma możliwości jego normalnego wypalenia.
    Generalnie trzeba by zdiagnozować problem FESem/MESem parametr po parametrze, może to być DPF, może to być VGT, overboost, ciśnienie paliwa, czy sto innych rzeczy.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaślep EGR pełną blachą, podepnij przepływomierz i sprawdź.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zaślep EGR pełną blachą, podepnij przepływomierz i sprawdź.
    Zaślepiac nowy EGR za który zapłaciłem niepotrzebnie tyle kasy :/ ?

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak. W pewnych przypadkach sama obecność nawet sprawnego EGR-u powoduje problemy. Nie twierdzę, że to rozwiązanie Twojego problemu, ale nic nie stracisz jeśli spróbujesz.
    Nie wymieniałeś ostatnio rozrządu? Sprawdź jego ustawienie (poprawność ustawienia na wszystkich kołach) oraz czy nie zerwało klinu na kole wału korbowego.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Tak. W pewnych przypadkach sama obecność nawet sprawnego EGR-u powoduje problemy. Nie twierdzę, że to rozwiązanie Twojego problemu, ale nic nie stracisz jeśli spróbujesz.
    Nie wymieniałeś ostatnio rozrządu? Sprawdź jego ustawienie (poprawność ustawienia na wszystkich kołach) oraz czy nie zerwało klinu na kole wału korbowego.

    Rorząd był ostatnio zmieniany z założonymi blokadami , ale auto ma normalnie moc w górze i z tym odpiętym przepływomierzem wcale nie zbiera sie tak tragicznie od dołu . Spróbuje jeszcze usunąć DPF programowo i mechanicznie i wtedy zobacze co się stanie . Predzej czy pozniej i tak bym to pewnie musiał zrobić.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    EGR blachą j.w.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arek3371 Zobacz post
    Spróbuje jeszcze usunąć DPF programowo i mechanicznie i wtedy zobacze co się stanie . Predzej czy pozniej i tak bym to pewnie musiał zrobić.
    Jak często filtr się wypala?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jak często filtr się wypala?
    Szczerze to nie zwróciłem uwagi ale około co 300-400km bedzie.

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jaki dokładnie masz silnik?
    Miałem na myśli sprawdzenie MES-em
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 gaśnie, falowanie obrotów, biały dym, zagadka z przepływomierzem rozwiązana?
    Utworzone przez jasio79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 17:56
  2. Problem z Przepływomierzem
    Utworzone przez Javier w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 13:00
  3. czy to problem z przepływomierzem?
    Utworzone przez liked w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-06-2012, 12:02
  4. Problem z przepływomierzem 3.0 24v
    Utworzone przez lampart214 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-07-2010, 18:15
  5. problem z przepływomierzem
    Utworzone przez Marcelll w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-05-2010, 09:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory