Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Alfa dymi i problem z kodowaniem wtryskiwaczy 2.4

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    166 2.4JTD , 159 2.4JTD automat, Fiat Doblo 1,9JTD
    Postów
    164

    Domyślnie Alfa dymi i problem z kodowaniem wtryskiwaczy 2.4

    Siema,
    Pokrótce sprawa wygląda tak, auto zaczęło mi dosyć mocno dymić na czarno, przy wciśnięciu pedału gazu zawsze czarny dym, po porządnym bucie chmura czarnego dymu, czasem nawet na postoju czarny dym z wydechu. Brak błędów w ECU, dolot w 90% sprawdzony - szczelny, odpięcie przepływki nic nie daje, EGR wyczyszczony, wyrok padł na wtryskiwacze. Oddałem do regeneracji, w trakcie regeneracji oznaczenia który gdzie zostały zmyte, chciałem je ponownie zakodować i lipa. Multiscan 2.2, kabel ELM przerobiony, i niby zmieniam numer IMEI pisze że zakończono, ale po sprawdzeniu w parametrach dalej widnieje ten sam numer. Do tego auto strasznie dziwnie zbiera się z dołu, do 2tyś chodzi jak 30-letni diesel, klekoce i wolno się zbiera dopiero po przekroczeniu ok. 2tyś obr/min jest power. Dymienie jakby trochę ustało ale że już jest ciemno to ciężko stwierdzić, w garażu wydaje się że szału niema. Pozostaje zamiana wtryskiwaczy na stare miejsca, czy może ktoś coś poradzi??

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Do zmiany kodów IMA przez MES potrzebujesz kabla KKL. ELM nie da rady.a
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    166 2.4JTD , 159 2.4JTD automat, Fiat Doblo 1,9JTD
    Postów
    164

    Domyślnie

    hmmm KKL też mam ale od czasu jak kupiłem ELM to o nim zapomniałem.... jutro obadam sprawę

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    166 2.4JTD , 159 2.4JTD automat, Fiat Doblo 1,9JTD
    Postów
    164

    Domyślnie

    Faktycznie kabel KKL zadziałał wtryskiwacze zakodowane, dymu zero, ale problem zamulenia w dolnym zakresie pozostał Auto do 2,5tyś/obr w ogóle się nie zbiera, mam problem z ruszaniem z miejsca, wciskam pedał w podłogę i nic.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaślep EGR pełną blachą i sprawdź.
    W jakim stanie jest Kolektor dolotowy? Robiłeś coś z nim? Mam na myśli usuwanie klap, czyszczenie itp.
    Jeśli powyższe nic nie wniosą do sprawy to skontroluj ustawienie rozrządu, bo być może się przestawił.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    166 2.4JTD , 159 2.4JTD automat, Fiat Doblo 1,9JTD
    Postów
    164

    Domyślnie

    Przy okazji wtryskiwaczy rozebrałem EGR i wyczyściłem, ktoś go wcześniej zaślepiał ale jakiś burak bo wsadził tam cieniutką blaszkę i się przepaliła więc ją zupełnie wywaliłem. Odkręciłem przepustnicę i widziałem że kolektor jest zasyfiony, ale jadę dzisiaj w trasę i bałem się że nie wyrobię się w czasie z czyszczeniem. Klapy i DPF usunięte przez poprzedniego właściciela. EGR i kolektor mogą mieć aż taki wpływ na zmulenie auta? Wydaje mi się że przed dłubaniem przy wtryskach było zmulone z dołu ale nie aż tak.

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Owszem. Skoro klapy były usuwane to kolektor pewnie szczelny, ale zerknąć nie zaszkodzi. Sprawdź to co napisałem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukash0 Zobacz post
    Przy okazji wtryskiwaczy rozebrałem EGR i wyczyściłem, ktoś go wcześniej zaślepiał ale jakiś burak bo wsadził tam cieniutką blaszkę i się przepaliła więc ją zupełnie wywaliłem. Odkręciłem przepustnicę i widziałem że kolektor jest zasyfiony, ale jadę dzisiaj w trasę i bałem się że nie wyrobię się w czasie z czyszczeniem. Klapy i DPF usunięte przez poprzedniego właściciela. EGR i kolektor mogą mieć aż taki wpływ na zmulenie auta? Wydaje mi się że przed dłubaniem przy wtryskach było zmulone z dołu ale nie aż tak.
    Zdecydowanie tak skoro był zaslepiony i nie miałeś bledu na desce. To znaczy że masz wyprogramowany. Proponuję troszkę poczytać forum to sporo się dowiesz o egr i klapach wirowych, to szybciej założysz ponownie tę blaszke nawet wyciętą z puszki

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ile razy można pisać, że problem ze zbieraniem się auta z dołu to w 90% winny EGR i na test należy go zaślepić choćby kawałkiem puszki po piwie.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pirat159
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Finlandia
    Auto
    Alfa Romeo SW 2.4 JTDm q-troniq
    Postów
    306

    Domyślnie off top

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Ile razy można pisać, że problem ze zbieraniem się auta z dołu to w 90% winny EGR i na test należy go zaślepić choćby kawałkiem puszki po piwie.
    oooo widzisz, tyle czytałem na forum i teraz wiem, do tej pory muyślałem, że zamulenie od dołu to wina zasyfionego dolotu, z racji występowania w ogóle EGR, który robi co robi przez co zasyfia kolektor. U mnie też mam wrażenie, ze z dołu nie ciągnie tak jak powinien ale w sumie nie mam punktu odniesienia bo to mój pierwszy dizel w automacie. Tak więc jak widać pisać pisać nie żałować. I nie ma się co dziwić, że ludzie nie wyłapują pewnych informacji z tematów, które mają po 200 stron z czego połowa to posty nic nie wnoszące, które można uznać jako off top. Tak jak np. ten mój.

Podobne wątki

  1. Problem turbina.. Dymi, str,elił olej z wydechu.
    Utworzone przez admin w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 08:57
  2. Alfa strasznie dymi V6
    Utworzone przez GregoR w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 13-11-2014, 06:02
  3. [147] Kodowanie wtryskiwaczy - alfa obd lub FES
    Utworzone przez the_molka w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 22:22
  4. Alfa dymi na Czarno
    Utworzone przez Adriann w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-11-2012, 20:48
  5. 1.9 JTD - dymi, brak mocy, problem z zapalaniem
    Utworzone przez adrianmagic w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-01-2010, 09:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory