Strona 124 z 172 PierwszyPierwszy ... 2474114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,231 do 1,240 z 1711

Temat: jaki wahacz górny

  1. #1231
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    Tyle że jakość trw ori a trw,to dwie różne rzeczy. Miałem kiedyś trw nie ori i długo nie wytrzymał. Na MM też widzę,że sporo osób narzeka. Narzekają też na lemfordefy ale moje już długo trzymają,widać jest to faktycznie loteria. Chwalą Meyle HD.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  2. #1232
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,119

    Domyślnie

    Dołączę się
    Ja tak naprawdę to pochwalę oryginał. Czy to dół czy góra siedzą i nie ma luzów czy stuków. Cena no cóż ale nie narzekam.
    Wcześniej testowałem: TRW, VEMA i była duża lipa. No dodam, że TRW odesłałem na reklamację i została uwzględniona a ten co przyszedł z reklamacji z tego co wiem dalej siedzi w pewnej Alfie już 3 sezon i jest spokój.
    Podobno MM są tylko do poliftowych???
    Tak jak już wcześniej pisałem są ludzie którzy kupują tanie i niewiadomego pochodzenia lub wiadomego a później na tym forum łzy wylewają zamiast od razu dołożyć i mieć spokój. Skoro też pisza że to loteria, to los nie zawsze jest dobry a wręcz jak widać w tej materii zły.

  3. #1233
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    MM są też to przedliftów. Ja jestem zadowolony jak do tej pory z lemów.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  4. #1234
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ja też byłem zadowolony z Lemfordera, TRW i nawet jakiegoś chińczyka Moto Equipment. Nowy właściciel JTDka napisał mi, że coś mu zaczęło stukać z prawej strony (50 000 km po wymianie obu na TRW). Jak dla mnie to dobry wynik i przy obecnych cenach ani myślę kupować ori. Raz, że ja robię kilka tys km rocznie, a dwa - nie wierzę, że ori wytrzyma 100 000 km. Chyba że po autostradach.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #1235
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Ja sądzę natomiast, że te problemy z wahaczami wytrzymującymi po 2-3 tysiące kilometrów to wina tylko i wyłącznie nieprawidłowego montażu, czyli dokręcania ich w pozycji "podniesionego auta".

    Nie chce mi się wierzyć w to, że większość producentów produkuje tak beznadziejne części, że od razu są one zepsute.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  6. #1236
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Łódź/Sieradz
    Auto
    159 2.4 SW jtdm+ Q-Tronic 2007 HIGH
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Ja sądzę natomiast, że te problemy z wahaczami wytrzymującymi po 2-3 tysiące kilometrów to wina tylko i wyłącznie nieprawidłowego montażu, czyli dokręcania ich w pozycji "podniesionego auta".

    Nie chce mi się wierzyć w to, że większość producentów produkuje tak beznadziejne części, że od razu są one zepsute.
    To jak je trzeba dokrecac ?

  7. #1237
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Na opuszczonym samochodzie, tak jak będzie pracował w aucie.

    Ja zrobiłem to tak, że po prostu dokręciłem go w takiej pozycji w jakiej będzie się znajdował po opuszczeniu samochodu na koła i zero problemów.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  8. #1238
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa 159 2.4jtdm 210 KM 2008r sportwagon
    Postów
    33

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Na opuszczonym samochodzie, tak jak będzie pracował w aucie.

    Ja zrobiłem to tak, że po prostu dokręciłem go w takiej pozycji w jakiej będzie się znajdował po opuszczeniu samochodu na koła i zero problemów.
    Tak prawidłowo dokręca się wahacz.

  9. #1239
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Cool

    Dziś wymieniłem wadliwy wahacz górny lewy Magneti Marelli w którym po roku i ok. 15kkm padła tuleja prawa (ta bliżej kabiny). Wahacz pójdzie na reklamację. W wahaczu sworzeń i druga tuleja bez uwag, a w tej uszkodzonej luzu w gumie dostała wewnętrzna metalowa tuleja(luz nie duży a tłukło niemiłosiernie). Najciekawsze z tego wszystkiego jest to, że ponownie zamówiłem wahacz Magnet Marelli poliftowy jak poprzednio MM51835397 i jakie było moje zdziwienia, że otrzymałem całkowicie inny wahacz niż poprzednio (choć właściwy) mimo tych samych oznaczeń widać to na zdjęciach w załączeniu. Według opisów z wątku za drugim razem otrzymałem "oryginał" MM na pierwszy montaż, a poprzednio zamiennik MM (przy zamawianiu jest pewnie loteria co akurat mają na składzie w hurtowni. Dodatkowa ciekawostka, że rok temu nie sprawdziłem zaraz po wymianie bo w sumie nie było po co (na przyszłość jednak lepiej to sprawdzać), ale miałem zamontowany wahacz prawdopodobnie Vema o oznaczeniach L 014904/A D983 z grubym sworzniem. Komuś udało się go zamontować w mocowaniu cienkiego sworznia i to funkcjonowało (padł w nim właśnie sworzeń). Z prawej strony prawdopodobnie jest również Vema ciężko tam dokładnie zajrzeć odczytałem takie oznaczenia L 014903/A D983 i podejrzewam, że ma przejechane ok 30-40kkm (ok 3-4 lat). Prawdopodonie ma też gruby sworzeń bo nakrętka mocująca na sworzniu pokrywa cały wystający ze sworznia gwint, a w cienkim sworzniu za nakrętką jest jeszcze sporo gwintu czyli sworzeń-stożek wszedł do końca. Ten teoretycznie nie pasujący wahacz jednak spełnia funkcję i póki nie będzie miał luzów nie mam go zamiaru ruszać.

    - - - Updated - - -

    Dziś wymieniłem wadliwy wahacz górny lewy Magneti Marelli w którym po roku i ok. 15kkm padła tuleja prawa (ta bliżej kabiny). Wahacz pójdzie na reklamację. W wahaczu sworzeń i druga tuleja bez uwag, a w tej uszkodzonej luzu w gumie dostała wewnętrzna metalowa tuleja(luz nie duży a tłukło niemiłosiernie). Najciekawsze z tego wszystkiego jest to, że ponownie zamówiłem wahacz Magnet Marelli poliftowy jak poprzednio MM51835397 i jakie było moje zdziwienia, że otrzymałem całkowicie inny wahacz niż poprzednio (choć właściwy) mimo tych samych oznaczeń widać to na zdjęciach w załączeniu. Według opisów z wątku za drugim razem otrzymałem "oryginał" MM na pierwszy montaż, a poprzednio zamiennik MM (przy zamawianiu jest pewnie loteria co akurat mają na składzie w hurtowni. Dodatkowa ciekawostka, że rok temu nie sprawdziłem zaraz po wymianie bo w sumie nie było po co (na przyszłość jednak lepiej to sprawdzać), ale miałem zamontowany wahacz prawdopodobnie Vema o oznaczeniach L 014904/A D983 z grubym sworzniem. Komuś udało się go zamontować w mocowaniu cienkiego sworznia i to funkcjonowało (padł w nim właśnie sworzeń). Z prawej strony prawdopodobnie jest również Vema ciężko tam dokładnie zajrzeć odczytałem takie oznaczenia L 014903/A D983 i podejrzewam, że ma przejechane ok 30-40kkm (ok 3-4 lat). Prawdopodonie ma też gruby sworzeń bo nakrętka mocująca na sworzniu pokrywa cały wystający ze sworznia gwint, a w cienkim sworzniu za nakrętką jest jeszcze sporo gwintu czyli sworzeń-stożek wszedł do końca. Ten teoretycznie nie pasujący wahacz jednak spełnia funkcję i póki nie będzie miał luzów nie mam go zamiaru ruszać.
    PS.
    Wahacz dokręcałem po podniesieniu lewarkiem dolnego wahacza tak, aby górny wahacz swoją dolną płaszczyzną był na równo z płaszczyzną plastikowego nadkola tego fragmentu w pobliżu sworznia jest to dobrze pokazane na filmiku udostępnionym przez kolegę z forum. Samochód stał wówczas na kobyłach. Taka pozycja wahaczy górnych jest w położeniu spoczynkowym łatwo to zobaczyć jak samochód stoi na kołach na płaskim terenie. Nie stosowanie się to takiego zalecenia spowoduje szybkie zużycie tulei lub ich zerwanie, gdyż wywołamy na nich nie potrzebne duże naprężenia. Jak ktoś nie wierzy to proszę na podniesionym samochodzie dokręcić w dolnym położeniu tj. opuszczony sworzniem w dół czyli na tzw. luzie wahacz bez montażu sworznia i spróbować go podnieś za sworzeń do góry to tak dla zobrazowania naprężeń.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160826_083722.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	148.1 KB
ID:	208896   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Oznaczenie poprzedniego MM.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	51.9 KB
ID:	208897   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nowy MM1.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	115.8 KB
ID:	208898   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Widok obu MM.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	75.2 KB
ID:	208899   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Widok obu MM1.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	126.2 KB
ID:	208900  


  10. #1240
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,630

    Domyślnie

    jazda na wahaczu z innym sworzniem to skrajna głupota. Wymień jak najszybciej

Podobne wątki

  1. [156] wahacz górny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 09:51
  2. Wahacz górny
    Utworzone przez marian813 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 21:45
  3. Wahacz górny
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 15:21
  4. Górny wahacz
    Utworzone przez mbudzik83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 08:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory