Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Pierścień ABS

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Zymelka
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 20v
    Postów
    82

    Unhappy Pierścień ABS

    Witam.
    Mam problem. Mianowicie dziś podczas zmiany tulei w zawieszeniu posypał się ten pierścień od ABS. W internecie nigdzie nie mogę go znaleźć. Jak to można naprawić ?
    Z góry dzięki za pomoc.
    AR166 2.4 jtd 20v

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Pierwsze słyszę o pierścieniach. To się z łożyskiem/piastą zmienia.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Masz na myśli czujnik?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Zymelka
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 20v
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał criss2007 Zobacz post
    Masz na myśli czujnik?
    Czujnik to taki płaski bolec co wystaje. A obok tego kręci się taki plastikowy (niby magnetyczny) pierścień, który dziś w bardzo łatwy sposób się skruszył.

    - - - Updated - - -

    No najwyraźniej wychodzi na to, że muszę zmienić całe łożysko, a na nim jest ten pierścień.

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zymelka Zobacz post
    No najwyraźniej wychodzi na to, że muszę zmienić całe łożysko, a na nim jest ten pierścień.
    Też mi się tak wydaje bo nie słyszałem nigdy o tych pierścieniach a zawsze z piastą/łożyskiem to jest. I tego się nie demontuje.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zymelka Zobacz post

    No najwyraźniej wychodzi na to, że muszę zmienić całe łożysko, a na nim jest ten pierścień.
    Dokładnie. To część składowa łożyska.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    No nie do końca koledzy.Ten pierścień jest oddzielną częścią i można ją zdemontować z łożyska.Przynajmniej na ori łożysku tak jest.Też przypadkiem uszkodziłem ten pierścień i można go zastąpić z innego łożyska uszkodzonego.
    Występuje jako część składowa,ale demontowalna i bardzo szybko można ją uszkodzić,dlatego występuje z łożyskiem jako "całość"

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Pewnie tak jak i kulki tylko skąd tą część wziąć

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Po pierwsze to kolega zakładający temat nie napisał którą część auta ma na myśli , przód czy tył. Z tyłu sprawa jest dość prosta, miałem taki sam problem u siebie, ukruszona część bieżni ABS powodowała błędne wskazania czujnika i wyłączanie się ABS-u. Tylne piasto - łożysko można łatwo rozprasować i przełożyć całą część z bieżnią ABS, wystarczy mieć stare łożysko do pozyskania elementu, strona łożyska nie ma znaczenia, obojętnie L czy P.

    Jedno łożysko i tak musiałem zmienić bo huczało, więc miałem skąd wziąć bieżnię, sam element nie jest dostępny jako część zamienna.

    Z przodu taka zabawa z przełożeniem pierścienia nie jest chyba już możliwa - moim zdaniem tylko nowe łożysko, najtaniej da się kupić chyba NTY.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Ne wiem jak przód,bo nie było takiej potrzeby.Z tekstu wynika,że chodzi o tył
    Cytat Napisał Zymelka Zobacz post
    zmiany tulei w zawieszeniu posypał się ten pierścień od ABS
    pewnie wymieniał wahliwą na zwrotnicy.
    Tak jak Bussoholik pisze,ze starego łożyska można zdemontować.

Podobne wątki

  1. [GTV] pierścień uszczelniający do dolotu
    Utworzone przez Futrzak w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 13:50
  2. [155] Przewody WN i pierścień
    Utworzone przez bikermarek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 20:33
  3. [155] Rolka zwrotna i pierścień na niej
    Utworzone przez Wujek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 09:29
  4. [146] Łożyska, piasty, pierścień ABS i zapalona kontrolka.
    Utworzone przez sn00p w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 06:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory