Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Patent na demontaż kół wałków rozrządu V6

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie Patent na demontaż kół wałków rozrządu V6

    Czy ma ktoś jakiś patent na demontaż kół z wałków rozrządu w V6?
    Posypała się u mnie pompa wody, jestem na etapie rozbiórki, i poległem na próbie zdjęcia kół w wałków rozrządu.
    Dorobiłem sobie taki ściągacz
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CAM01060.jpg
Wyświetleń:	45
Rozmiar:	80.2 KB
ID:	210208
    Ale tylko wygina się, w końcu zeskakuje.
    Macie jakiś pomysł jak zdjąć te koła? Grzanie palnikiem? Siedzi to jak zespawane.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Nie znam sie na tym ale czy potrzeba zdjac ta rolke zeby wyjac pompę
    ?

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Płaski nie ostry przecinak, zaprzeć o wycięcia w kołach i perswazja młotkiem. (ryzyko pęknięcia kół ale u mnie poszło elegancko)
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Trochę nie rozumiem jak działa ten "ściągacz". Ta śruba "ściągacza" napiera na śrubę która dokręca koło? Dlaczego z założonym paskiem?
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Pasek jest luźny a śruba popuszczona, tak wnioskuje bo inaczej to faktycznie bezsensowne.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    Ściągacz napiera o poluzowaną, bez podkładki śrubę trzymającą koło, a ciągnie koło za otworki, zahaczony nakrętkami. Między płaskownikiem a kołem rozrządu na tej środkowej śrubie jest oczywiście przyspawana nakrętka. Idzie ładnie puki nie zacznie się giąć, potem zeskakuje.
    Pasek jest luźny.

    Cytat Napisał gennosuke Zobacz post
    Nie znam sie na tym ale czy potrzeba zdjac ta rolke zeby wyjac pompę
    ?
    Nie trzeba, ale żeby potem ustawić rozrząd na blokadach trzeba poluzować wszystkie te koła.

    Cytat Napisał slavol Zobacz post

    Płaski nie ostry przecinak, zaprzeć o wycięcia w kołach i perswazja młotkiem. (ryzyko pęknięcia kół ale u mnie poszło elegancko)
    W sensie, próbować obrócić koło względem wałka, a nie je ściągnąć?

    Jutro zrobię jeszcze jeden ściągacz z dwa razy grubszego płaskownika, jak nie pomoże to chyba młotki pójdą w ruch.
    Ostatnio edytowane przez starykot ; 13-09-2016 o 20:05

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    On jest za słaby. Ten płaskownik to przynajmniej z blachy 10, albo 16. Miałem dorabiany przez kubicze i dał radę na trzech (u mnie tak trzymało że być strzał jakby wałek pękł). Czwarty wałek musiałem wyciągnąć całkiem.

    Pobijania, poklepywania, uderzania i zapierania to ja nie polecam bo to niesie za duże ryzyko.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Ryzyko zawsze jest, ale jak nie chcą po dobroci? U mnie wystarczyło jedno uderzenie młotkiem, brzdęk i koło luźne. Uderzałem tak by obrócić koło. Ale podkreślam ryzyko. Używane koła nie są drogie jak coś
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Akurat na koła z prawej głowicy jest prosty, bezpieczny i skuteczny sposób. Można je uderzyć z drugiej strony przez dziurę w osłonie.
    Pozdrawiam,
    Adam

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    Więc wychodzi na to że podczas uderzania wałek stoi w miejscu trzymany przez zawory opierające się na tłoku?
    Jak wygląda wyjmowanie wałków z kołami, trzeba to wytargać chyba razem z osłonami rozrządu?

Podobne wątki

  1. 75 1.8 i.e ustawienie wałków rozrządu
    Utworzone przez JABBY w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 20:28
  2. Pożyczę blokady wałków rozrządu
    Utworzone przez amon w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 15:15
  3. [145] BX Uszczelniacze wałków rozrządu
    Utworzone przez msfifty5 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-01-2010, 00:04
  4. blokady wałków rozrządu
    Utworzone przez ziomster w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 15:09
  5. [156] wypożyczę blokady wałków rozrządu do 1.8 ts
    Utworzone przez regaciarz w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-04-2008, 23:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory