Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Temat: Patent na demontaż kół wałków rozrządu V6

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał alterro Zobacz post
    Można je uderzyć z drugiej strony przez dziurę w osłonie.
    Nie do końca, to nie jest ze stali czy żelaza tylko ze stopu przypominającego żeliwo (fajnie dzwoni) zawsze może pęknąć.

    Cytat Napisał starykot Zobacz post
    Więc wychodzi na to że podczas uderzania wałek stoi w miejscu trzymany przez zawory opierające się na tłoku?
    No bez jaj, kół nie wolno przekręcać po zdjęciu lub zluzowaniu paska i przytrzymać kluczem, jest na niego miejsce na wałku.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Nie do końca, to nie jest ze stali czy żelaza tylko ze stopu przypominającego żeliwo (fajnie dzwoni) zawsze może pęknąć.
    O tyle jest bezpieczne, że nie trzeba walić, tylko wystarczy delikatnie stuknąć, bo uderza się od najlepszej strony. Ryzyka pęknięcia w zasadzie nie ma.
    Pozdrawiam,
    Adam

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał alterro Zobacz post
    O tyle jest bezpieczne, że nie trzeba walić, tylko wystarczy delikatnie stuknąć, bo uderza się od najlepszej strony. Ryzyka pęknięcia w zasadzie nie ma.
    Twierdzisz że nie ma ryzyka pęknięcia tylko dlatego bo Tobie lekko zeszły? Żartujesz chyba Tak jak pisałem, u mnie solidny ściągacz musiał pójść w ruch i napocił się nieźle (klucz z przedłużką i nieźle musiałem się zaprzeć). Tak więc może niektórym to puści bez problemu. Ale jak u siebie bym walił tak żeby zeszło to już bym musiał szukać nowych kół jak i nie wałka.

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Twierdzisz że nie ma ryzyka pęknięcia tylko dlatego bo Tobie lekko zeszły? Żartujesz chyba Tak jak pisałem, u mnie solidny ściągacz musiał pójść w ruch i napocił się nieźle (klucz z przedłużką i nieźle musiałem się zaprzeć). Tak więc może niektórym to puści bez problemu. Ale jak u siebie bym walił tak żeby zeszło to już bym musiał szukać nowych kół jak i nie wałka.
    Może najpierw spróbujesz, zanim zaczniesz komentować?
    Było pytanie o dobry sposób, to go przedstawiłem. Ty miałeś problem, bo używałeś gorszego od mojego sposobu.
    Myślisz, że ty jeden walczyłeś z kołami? Zresztą nie ja na ten sposób wpadłem, czy tylko przeczytałem o nim na alfaownerze.
    Ostatnio edytowane przez alterro ; 14-09-2016 o 14:20
    Pozdrawiam,
    Adam

  5. #15
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A alfaowner to niby jakaś renoma/autorytet czy jak? to takie samo forum jak alfaholicy gdzie druciarzy nie brakuje.
    Metoda jak metoda, cel ten sam. Między dwoma jakie omawiamy jest jednak zasadnicza różnica na którą chyba nie zwróciłeś uwagi:
    - ściągacz -bezpiecznie i 100% skuteczne (tylko trzeba go mieć)
    - młotek - obarczone ryzykiem (tym większym i mocniej tłuczesz), skuteczność zależna odwrotnie proporcjonalnie do ryzyka.

    Tak więc oczywiście można robić tak jak piszesz ale nie pisz bzdur że to jest pewne i bezpieczne. Sam nie poniesiesz odpowiedzialności za to co się może stać.

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ostatnim razem jak robiłem coś przy użyciu młotka i klucz pneumatycznego przy wałkach to kosztowało mnie to 2 wałki do odkupienia. Jeden się oberwał na blokadzie jak chciałem pneumatem śrubę koła popuścić, a drugi utrącił się z kołem przy próbie młotkowego ściągania. Także...ten..teges... pozostawiam pod rozwagę
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    A więc tak, dorobiłem sobie ściągacz z płaskownika 10mm, i udało się zdjąć 3 koła, choć po tym zabiegu ściągacz wygląda jak banan. Koła i tak same nie zeszły, po naprężeniu ściągaczem uderzyłem delikatnie młotkiem, dopiero wtedy zeskoczyły.
    Z 4 kołem przy grodzi mam dylemat, i chyba skończy się na demontażu wałka razem z kołem i ściąganiu na stole.
    W instrukcji wymiany rozrządu jest napisane, że pokrywy łożysk dokręca się momentem 20nm, to nie jest czasem za mało? Wszystkie pokrywy dokręcić tym momentem, razem z tymi trzymającymi simeringi wałków?

  8. #18
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał starykot Zobacz post
    Z 4 kołem przy grodzi mam dylemat, i chyba skończy się na demontażu wałka razem z kołem i ściąganiu na stole.
    Ja właśnie tak robiłem
    Cytat Napisał starykot Zobacz post
    W instrukcji wymiany rozrządu jest napisane, że pokrywy łożysk dokręca się momentem 20nm
    Też robiłem wg instrukcji i na razie jeżdżę

  9. #19
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A alfaowner to niby jakaś renoma/autorytet czy jak? to takie samo forum jak alfaholicy gdzie druciarzy nie brakuje.
    Metoda jak metoda, cel ten sam. Między dwoma jakie omawiamy jest jednak zasadnicza różnica na którą chyba nie zwróciłeś uwagi:
    - ściągacz -bezpiecznie i 100% skuteczne (tylko trzeba go mieć)
    - młotek - obarczone ryzykiem (tym większym i mocniej tłuczesz), skuteczność zależna odwrotnie proporcjonalnie do ryzyka.

    Tak więc oczywiście można robić tak jak piszesz ale nie pisz bzdur że to jest pewne i bezpieczne. Sam nie poniesiesz odpowiedzialności za to co się może stać.
    Oczywiście, że jest bezpieczniej. Próbowałem już różnych metod ściągania kół i ta jest najlepsza. Ściągacz sam często nie daje rady i trzeba mu dodatkowo pomóc stuknięciem. Rozwaliłeś kiedyś koło? Mi raz pękło, ale to od naprawdę mocnego uderzenia (moje ulubione koło wałka wylotowego lewej głowicy). Natomiast uderzenie od tyłu to najlepsze, co można zrobić. Nie trzeba walić, wystarczy raz stuknąć, od razu schodzi i zawsze się uderza w kierunku od wałka, teraz tylko tak te koła ściągam.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał starykot Zobacz post
    A więc tak, dorobiłem sobie ściągacz z płaskownika 10mm, i udało się zdjąć 3 koła, choć po tym zabiegu ściągacz wygląda jak banan. Koła i tak same nie zeszły, po naprężeniu ściągaczem uderzyłem delikatnie młotkiem, dopiero wtedy zeskoczyły.
    Z 4 kołem przy grodzi mam dylemat, i chyba skończy się na demontażu wałka razem z kołem i ściąganiu na stole.
    W instrukcji wymiany rozrządu jest napisane, że pokrywy łożysk dokręca się momentem 20nm, to nie jest czasem za mało? Wszystkie pokrywy dokręcić tym momentem, razem z tymi trzymającymi simeringi wałków?
    Nie jestem pewien, czy da się wyjąć ten wałek bez zdejmowania osłony. Jak już zdjąłeś wszystkie koła i masz dostęp do ostatniego, to możesz próbować je podważyć od tyłu łomem lub śrubokrętem.

    Nie można za bardzo przegiąć z momentem, bo gwinty nie należą do najmocniejszych i już nie raz je musiałem wkręcać sprężynki. Tak, wszystkie stopki przykręca się tak samo.
    Pozdrawiam,
    Adam

  10. #20
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Trzeba zdjąć osłonę.

Podobne wątki

  1. 75 1.8 i.e ustawienie wałków rozrządu
    Utworzone przez JABBY w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 20:28
  2. Pożyczę blokady wałków rozrządu
    Utworzone przez amon w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 15:15
  3. [145] BX Uszczelniacze wałków rozrządu
    Utworzone przez msfifty5 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-01-2010, 00:04
  4. blokady wałków rozrządu
    Utworzone przez ziomster w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 15:09
  5. [156] wypożyczę blokady wałków rozrządu do 1.8 ts
    Utworzone przez regaciarz w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-04-2008, 23:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory