Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 48

Temat: Bujanie tyłem

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Bo to kwestia jak trafisz i jaki "diagnosta". 2 proste przykłady:
    1. Pukanie z przodu przy ruszaniu , hamowaniu, zmianie prędkości i poprzecznych uskokach. Wizyta na SKP - zawias bez uwag. Przejażdżka z diagnostą i oczy ma koleś jak 5zł, no bo rzeczywiście coś wali. Wjeżdżamy ponownie i dostaje szansę no.2. I dalej według niego wszystko ok. Przyjechałem do domu i problem znalazłem w 5 min bez podnoszenia auta czy odkręcania czegokolwiek. Odkręciła się nakrętka na śrubie przelotowej górnego wahacza o ponad 1cm i sobie to wszystko latało.
    2. Latający tył. Można by napisać książkę,ale po krótce. 2 diagnostów, 2 wizyty i dopiero jak wlazłem pod auto to sam znalazłem. Niestety musiałem się pokłócić z diagnostą, który wręcz ebał mnie, że ktoś mi tuleje źle pozakładał w dolnym wahaczu z tyłu, bo "Panie, pływające to są na dłuższym ramieniu, a sztywne na krótszym. Panie my już kilka razy te zawieszenia robili. Co za uj to Panu robił". Po takim wywodzie i sporej kłótni na temat jego wiedzy i fachowości czym prędzej udałem się do domu, a w zaciszu swojego garażu znowu zebać swoje zawieszenie wymieniając tuleje w nieprawidłowe miejsca. Ciekawi mnie tylko jak się jeździ tym nieszczęśnikom po remoncie u nich

    Także ten, teges, możesz śmiało kolesiowi postawić flaszkę, że udało Ci się na kumatego trafić.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  2. #12
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Kacu, może masz takich bystrych diagnostów co Tobie mają co pokazywać Mi jeszcze żaden diagnosta nic mądrego nie powiedział. Zawsze to ja sam musiałem u niego sprawdzać i tłumaczyć co tak na prawdę jest istotne. Ale też bądźmy szczerzy w zawiasie 166 nie zawsze jesteś w stanie wszystko sprawdzić na tip top. Chociażby mój ostatni przypadek gdzie sam sprawdzałem w dwóch miejscach zawieszenie i niby wszystko było ok (a nie pierwszy raz to robiłem). Nawet niektórzy z tego forum twierdzili że tak na prawdę okażę się co jest do wymiany po rozkręceniu. I co? W zawiasie wszystko było dobrze, po rozkręceniu na części każdy element niczym od nowego się nie różnił. Żadnych luzów nie wykazywał ani na aucie przy wielokrotnych testach jak i na stole po rozkręceniu. A auto rzucało jak furmanką. PO wymianie wszystkich tulei na nowe auto sztywne jak nowe. Nie wiem co było. Wszystko wyglądało dobrze a jednak tak nie było. Tak więc jestem teraz mocno powściągliwy od takich diagnoz w stylu "wymień to i będzie spokój".

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Jak chce coś konkretnie sprawdzić to zawsze hajsem gościowi sypne i po problemie może właśnie dlatego zawsze mi konkretnie sprawdzi.

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Możliwe. Kto bogatemu zabroni ja wychodzę z założenia że kasa nie jest wyznacznikiem jakości

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Możliwe. Kto bogatemu zabroni ja wychodzę z założenia że kasa nie jest wyznacznikiem jakości
    Ale tu nie o kasę chodzi, a sam groszem nie śmierdze.
    Chodzi o gest, a nie Wpadasz i panie sprawdź mi to i na wstępie oczekujesz 'uj mnie to znajdź mi to'

    Zawsze wejdę do kanału pokaże co i mam luz

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja nie narzekam na złe układy z diagnostami. Po prostu nie tryskają wiedzą i tyle. Choć też nie można mieć do nich zupełnie o to pretensji. TO tyko diagnosta a nie wyspecjalizowany mechanik. A samochodów są miliony i trudno znać specyfikę wszystkich. Zwłaszcza tak rzadkich jak 166. Jego zadaniem jest sprawdzenie czy auto nadaje się do ruchu w pobieżny sposób (czy zahamuje, lampy świecą, nr się zgadzają). Nie odpowiada on za to że auto ma złą trakcję albo jest czterośladem.

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Co tam alfa, właśnie wróciłem puntaczem z przeglądu. Coś mi tłucze z tyłu i sobie myślę, że od razu się sprawdzi. I taki uj. Do kanału nie właziłem bo wcześniej był autobus i im wszystko olejem zapierdzielił, lało się z niego jak z sita. W puntaczu są aż 2 tulejki z tyłu w belce, bo to jest zwykła wleczona. Koeś wychodzi i mówi że nie ma się czego czepić. Podziękowałem i wróciłem do domu. Wlazłem do kanału, breszka w ręce i po chwili juz było wiadomo, że jedna z tulejek ma zarypisty luz. Kuwa a potem się dziwią że strupy po drogach jeżdżą.

    P.s. Wczoraj zrobiłem alfą trasę ponad 500km. I zgadnijcie gdzie spotkałem jedyną alfę....
    Tak, u znajomego na warsztacie .
    Już nie chciałem się mechaników dopytywać co robią, jak powiedziałem, że to pierwsza alfa jaką dzisiaj widzę. Ich szydercza mina bezcenna.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar mati306
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2001r. 2.4 10v JTD 140KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    tomaz to właśnie bodajże na podstawie twojego posta zamawiałem dorabiane sprężyny. Ale jest zdecydowanie za wysoko Jednak na ten moment interesuje mnie, aby samochód znów był stabilny. W przyszłym roku pójdzie w dół. Jeśli o ustawianie chodzi, to mechanik u którego robię samochód robi same włoskie, więc pojęcie miał o tym będzie, zresztą jak podjechałem tam na drobne naprawy i usłyszał, że gdzieś tam ustawiałem zbieżność, to powiedział, że sam to zrobi jeszcze raz.

    Co do ceny tulejek, to chciałbym, aby kosztowały tyle co ustawianie zbieżności, niestety wychodzi drożej jak to policzyłem

    Rzetelność diagnostów to mogę pominąć ale, że w ASO też im się nie udało niczego znaleźć? Już tam chyba i tak nie wrócę bo mam nieprzyjemne wspomnienie, jak po ostatniej wizycie musiałem wzywać lawetę i aktualnie nie mogę cieszyć się bujaniem tyłu...

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    W ASO nawet w czasach gdy 166 wchodziła do produkcji (wtedy tam chwilę pracowałem) to robili karpia jak trzeba było coś zrobić. A co dopiero teraz jak pracownicy z tamtych lat już siedzą na ogródkach działkowych

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar mati306
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2001r. 2.4 10v JTD 140KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Właśnie moje podejrzenia wzbudziło, że nie stało tam nic starszego niż 159, ale dałem się omamić kafelkowymi podłogami Jednak co swój mechanik, to swój.

Podobne wątki

  1. [159] Bujanie na boki przy przyspieszaniu 2-2,5 tys obr
    Utworzone przez alflg w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-07-2013, 17:15
  2. Bujanie tyłem przy hamowaniu 156 sw
    Utworzone przez xakner w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 22:26
  3. [33] 1.4 IE Bujanie obrotow/ zawieszenie lub brak reakcji na gaz
    Utworzone przez amigas w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 20:01
  4. Rzuca tyłem
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 22:33
  5. bujanie silnika
    Utworzone przez golobek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-06-2006, 18:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory